Gå til innhold

Tenne lys for barna i Beslan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp sms om at i kveld så tennes det lys i vinduet til minne om de døde barna i Beslan.

Gjør dere det?

Skrevet

Nei. Har aldri skjønt vitsen med denne lystenninga. Hva skal det tullet være godt for?

Hadde noen gitt meg det rette kontonummeret skulle jeg mer enn gjerne sendt noen kroner til de overlevende barna. De trenger all hjelp de kan få.

Gjest blåklokka
Skrevet

Nei. Har aldri skjønt vitsen med denne lystenninga. Hva skal det tullet være godt for?

Hadde noen gitt meg det rette kontonummeret skulle jeg mer enn gjerne sendt noen kroner til de overlevende barna. De trenger all hjelp de kan få.

Hva hjelper det med lys ? Dette er en grusom handling som må fordømmes på det sterkeste!!!

Skrevet

Jeg har fått sms'en, har videresendt den, og har tent lys.

Jeg syns det å tenne lys er en fin skikk, det viser solidaritet og ettertanke - og bør selvsagt følges opp av praktisk hjelp (som å sende penger) dersom man får anledning til det.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Som et hår og ei bønn om at ingen barn skal måtte oppleve dette noen gang mer.

Satt på kafe i dag og leste VG og Blabla, og gråt åpenlyst. De bildene er noe av det vondeste jeg har sett.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Som et hår og ei bønn om at ingen barn skal måtte oppleve dette noen gang mer.

Satt på kafe i dag og leste VG og Blabla, og gråt åpenlyst. De bildene er noe av det vondeste jeg har sett.

Hurra muriel. Et HÅP skulle det selvsagt være..

Skrevet

Tenner ikke katolikkene lys for de døde? Kanskje en skikk som henger igjen derfra?

Skrevet

Hva hjelper det med lys ? Dette er en grusom handling som må fordømmes på det sterkeste!!!

Jepp,dra dit å skyt en terrorist istedet!

Fra spøk til alvor,det kalles å vise medfølelse,om du ikke har skjønt det.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg lar ikke Telenor tjene penger på den tragedien.

Men selvsagt tenker jeg på alle involverte.

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Helt enig med deg!

En fin skikk å tenne lys når det har skjedd ulykker/dødsfall, liker det. MEN at Telenor produserer en mail som enskal sende til ALLE sine venner for å tjene penger pådet IRRITERER meg!

Jeg sender konsekvent ikke videre eller svarer på slike lagede kjedemailer som Telenor sitter og produserer for å få oss til å sende ørten tekstmeldinger. 'send til ti av dine venner, hvis du får fem svar så....' Nei takk! Trodde dere kanskje det var en helt tilfeldig SMS-freak som fant på slike kjedesaker? Å, nei!

Skrevet

Helt enig med deg!

En fin skikk å tenne lys når det har skjedd ulykker/dødsfall, liker det. MEN at Telenor produserer en mail som enskal sende til ALLE sine venner for å tjene penger pådet IRRITERER meg!

Jeg sender konsekvent ikke videre eller svarer på slike lagede kjedemailer som Telenor sitter og produserer for å få oss til å sende ørten tekstmeldinger. 'send til ti av dine venner, hvis du får fem svar så....' Nei takk! Trodde dere kanskje det var en helt tilfeldig SMS-freak som fant på slike kjedesaker? Å, nei!

Du er alt for skeptisk!

Fikk en sånn "send denne til fem venner, ellers får du ikke sex på fem år" - og jeg angrer fremdeles på at jeg sletta uten å videresende.

Så bare pass deg!!

Gjest QuePasta
Skrevet

Helt enig med deg!

Hvordan vet du at det var telenor som står bak?

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Du er alt for skeptisk!

Fikk en sånn "send denne til fem venner, ellers får du ikke sex på fem år" - og jeg angrer fremdeles på at jeg sletta uten å videresende.

Så bare pass deg!!

Jeg videresendte heller ikke den der 'ikke sex'-SMS'en. Kanskje det virker? hehe...

Men mange av de kjede-SMS'ene må jo bare være laget av teleselskapene? De har helt sikkert egne folk som sitter og lager slike. I tillegg til hilsener til jul, påske, morsdag, farsdag, sommerferie,helgehilsener osv osv

Skrevet

Du er alt for skeptisk!

Så bare pass deg!!

hehe - du er ikke så overtroisk at du tror at det har sammenheng om man ikke sender en sånn SMS videre og man ikke har sex på en stund etter det? ;)

Gjest QuePasta
Skrevet

Jeg videresendte heller ikke den der 'ikke sex'-SMS'en. Kanskje det virker? hehe...

Men mange av de kjede-SMS'ene må jo bare være laget av teleselskapene? De har helt sikkert egne folk som sitter og lager slike. I tillegg til hilsener til jul, påske, morsdag, farsdag, sommerferie,helgehilsener osv osv

Det høres usannsynlig ut at Telenor skulle stå bak Beslan - sms'en.

Beslutningsprosessene hos Telenor Mobil er altfor lange til at de ville rekke å sette iverk dette innen lørdag, og det er en rekke faktorer som måtte vurderes:

En kjede-SMS vil gavne hovedkonkurrenten like mye som egne abonnenter.

Telenor har partnere som leverer innhold, og måtte vurdere hvorvidt dette var i henhold til partnerskapene.

Skaden/risikoen hvis noe slikt skulle komme ut i pressen, er mye større enn fortjenesten.

Derimot kunne Telenor ha koblet en liknende tjeneste opp mot redd barna eller kirkens nødhjelp for å samle inn penger, det høres mye mer sannsynlig ut,.

Skrevet

Du er alt for skeptisk!

Så bare pass deg!!

Hehe, lenge sia sist?

:o)

Skrevet

Har Netcom jeg;o)

Skrevet

Du er alt for skeptisk!

Så bare pass deg!!

*grisegliser*

Skrevet

Jeg tente lys.

Dersom jeg hadde vært mor til et av de barna, og hadde fått høre at rundt om i verden tente mange mennesker lys til minne om barna, da hadde jeg (ikke midt i sjokket kanskje, men i ettertid) blitt rørt over å høre dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...