Gå til innhold

Tenne lys for barna i Beslan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, lenge sia sist?

:o)

Alt for lenge!!!

Så hvis du kjenner en kjekk og viril mann som vil komme og gi jernet (i dobbelt forstand, hehe), så si ifra ;-)

Skrevet

hehe - du er ikke så overtroisk at du tror at det har sammenheng om man ikke sender en sånn SMS videre og man ikke har sex på en stund etter det? ;)

Klart jeg er.

Hadde jeg hatt bedre vett og spandert noen kroner der og da, så hadde jeg sikkert fått pult masse.

Skrevet

Klart jeg er.

Hadde jeg hatt bedre vett og spandert noen kroner der og da, så hadde jeg sikkert fått pult masse.

hihi ;)

Skrevet

Helt enig med deg!

En fin skikk å tenne lys når det har skjedd ulykker/dødsfall, liker det. MEN at Telenor produserer en mail som enskal sende til ALLE sine venner for å tjene penger pådet IRRITERER meg!

Jeg sender konsekvent ikke videre eller svarer på slike lagede kjedemailer som Telenor sitter og produserer for å få oss til å sende ørten tekstmeldinger. 'send til ti av dine venner, hvis du får fem svar så....' Nei takk! Trodde dere kanskje det var en helt tilfeldig SMS-freak som fant på slike kjedesaker? Å, nei!

Men jeg fikk sms'en med to forskjellige ordlyder, så det må ha vært minst 2 kilder....

Skrevet

Jeg kjørte bil i fem timer i strekk i går kveld, så jeg bidro bare med billysene.

Men det tikket inn ca 4 sms'er om dette, og med to ulike ordlyder, så det var mer enn en kilde bak aksjonen.

Gjest QuePasta
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg lar ikke Telenor tjene penger på den tragedien.

Men selvsagt tenker jeg på alle involverte.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=243589

Aksjonen var tydligvis ikke startet av telenor, men telenor valgte likevel å gi bort den ekstra fortjenesten.

Skrevet

Men jeg fikk sms'en med to forskjellige ordlyder, så det må ha vært minst 2 kilder....

Jeg skrev om den meldinga jeg fikk.Det sto for barn i Ozesia på den,det heter ikke det,men Ossesia.Jeg gjorde om det til Beslan da det er det som er mest brukt her.

Skrevet

Jeg skrev om den meldinga jeg fikk.Det sto for barn i Ozesia på den,det heter ikke det,men Ossesia.Jeg gjorde om det til Beslan da det er det som er mest brukt her.

Slik lød meldingene:

1. Alle oppfordres om å tenne et lys i vinduskarmen i kveld for å minnes barna som døde i gisseldramaet i Russland. Fint om du kan sende meldingen videre

2. I kveld tennes d lys i vinduene over hele verden for a minnes barna som døde i osezia.send videre

Men skjønner at folk gjerne vil pynte på meld nr 2 pga manglene store forbokstaver, manglende mellomrom, gal skrivemåte av Nor-Ossetia mm

Skrevet

Slik lød meldingene:

1. Alle oppfordres om å tenne et lys i vinduskarmen i kveld for å minnes barna som døde i gisseldramaet i Russland. Fint om du kan sende meldingen videre

2. I kveld tennes d lys i vinduene over hele verden for a minnes barna som døde i osezia.send videre

Men skjønner at folk gjerne vil pynte på meld nr 2 pga manglene store forbokstaver, manglende mellomrom, gal skrivemåte av Nor-Ossetia mm

De snakket om dette på 21-nyhetene i går.Da sa de at en kvinne fra ett sted (begynte på B tror jeg,i allefall utenlandsk)hadde startet dette.

Men selvsagt kan det være flere som har fått idèen.

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Ja, akkurat den der SMS'en kan jeg vel kanskje ikke gi Telenor skylden for da! Men jeg holder fast ved at jeg tror at enkelte andre SMS'er blir forfattet for å tjene penger!

Leste forresten i VG idag, at noen hadde kontaktet et teleselskap for å forslå (VELDIG bra gjort da) at siden eslskapet hadde tjent mye penger på de her tenn-et-lys-SMS'ene (enten de hadde laget dem eller ikke...) så burde de donere noe av denne fortjenesten til ofrene i Russland. Kjempebra! De kunne jo ikke si nei til det offentlig, ikke sant! hehe... et var sendt 800.000 SMS tror jeg, eller så hadde de tjent 800.000,-, husker ikke! Blir jo litt ufint at vi skal betale for å støtte ofrene ved å betale for sending (mange sendte maaaaaaaaange SMS) mens selskapene skal tjene grovt!

Skrevet

Ja, akkurat den der SMS'en kan jeg vel kanskje ikke gi Telenor skylden for da! Men jeg holder fast ved at jeg tror at enkelte andre SMS'er blir forfattet for å tjene penger!

Leste forresten i VG idag, at noen hadde kontaktet et teleselskap for å forslå (VELDIG bra gjort da) at siden eslskapet hadde tjent mye penger på de her tenn-et-lys-SMS'ene (enten de hadde laget dem eller ikke...) så burde de donere noe av denne fortjenesten til ofrene i Russland. Kjempebra! De kunne jo ikke si nei til det offentlig, ikke sant! hehe... et var sendt 800.000 SMS tror jeg, eller så hadde de tjent 800.000,-, husker ikke! Blir jo litt ufint at vi skal betale for å støtte ofrene ved å betale for sending (mange sendte maaaaaaaaange SMS) mens selskapene skal tjene grovt!

Enig! Og nå har også Telenor gitt en mill eller noe sånt! Bra! :-)

Gjest Telenor-ansatt
Skrevet

Helt enig med deg!

En fin skikk å tenne lys når det har skjedd ulykker/dødsfall, liker det. MEN at Telenor produserer en mail som enskal sende til ALLE sine venner for å tjene penger pådet IRRITERER meg!

Jeg sender konsekvent ikke videre eller svarer på slike lagede kjedemailer som Telenor sitter og produserer for å få oss til å sende ørten tekstmeldinger. 'send til ti av dine venner, hvis du får fem svar så....' Nei takk! Trodde dere kanskje det var en helt tilfeldig SMS-freak som fant på slike kjedesaker? Å, nei!

Å fytte rakker'n så dum det går an å bli. Selvfølgelig sitter ikke Telenor å produserer slike meldinger.Tror du ikke vi har annet å finne på, eller? Og dessuten gir Telenor bort pengene til hjelpearbeidet pga økt sending i helga!

Gjest millinissis
Skrevet

Åsså heter det ikke Ossesia, men Ossetia!! Fint å rette skrivefeil til en ny skrivefeil!

Petrine Eiffel
Skrevet

Du er alt for skeptisk!

Fikk en sånn "send denne til fem venner, ellers får du ikke sex på fem år" - og jeg angrer fremdeles på at jeg sletta uten å videresende.

Så bare pass deg!!

Det som plager meg mer enn at noen sitter å forfatter disse meldingene, er at noen faktisk gidder å bruke penger på å videresende dem. Nå snakker jeg ikke om Beslan-SMS'en, siden det var en god tanke, men alle disse "du får ikke sex på seks år hvis du ikke videresender denne". Uff, det er så masse dumme folk!!!

Skrevet

Åsså heter det ikke Ossesia, men Ossetia!! Fint å rette skrivefeil til en ny skrivefeil!

Hehe...skrivefeilen er her,ikke i meldingene jeg videresendte:o)

Gjest millinissis
Skrevet

Hehe...skrivefeilen er her,ikke i meldingene jeg videresendte:o)

Å det skulle gjøre saken veldig mye bedre eller? Det er fortsatt skrivefeil!

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Å fytte rakker'n så dum det går an å bli. Selvfølgelig sitter ikke Telenor å produserer slike meldinger.Tror du ikke vi har annet å finne på, eller? Og dessuten gir Telenor bort pengene til hjelpearbeidet pga økt sending i helga!

Jo, det er akkurat det jeg tror! Det må jo være det dere gjør istedenfor å svare i telefon? Ellers hadde vi vel ikke ventet i 3 x 30 minutter uten å få svar... *ert, ert*

Og det er ikke DUMT å være mistenksom heller! Det har livet lært meg. Og ignen får overbevist meg om at ikke Telenor er lite inntjeningskåt som alle andre. Det er feks ikke 'verre' at Telenor 'gir' kundene artige SMS'er å videresende, enn at TV2 tar betalt for at kundene skal stemme på banens beste fotballspiller eller hvilken Idol-deltager som skal gå ut osv osv. Når det er snakk om å tjene penger er fantasien grenseløs.

Skrevet

Å det skulle gjøre saken veldig mye bedre eller? Det er fortsatt skrivefeil!

Ja det er det du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...