Gå til innhold

XP service pack 2 - banalt sprsml

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

windows xp service pack 2:

Er det lurt å laste ned alle slike oppdateringer jeg får tilbud om?

Kan det være dumt å ha brannmur?

Når jeg har NAV med NIS ---blir det dobbelt opp/konflikt??

Skrevet

Generelt: Ja, du bør laste ned SP2. Den inneholder viktige sikkerhetsoppdateringer.

Enkelte programmer fungerer ikke så godt med SP2, rett og slett fordi de gjør ting som de ikke burde ha gjort.

Dersom du får store problemer i etterkant kan du avinstallere SP2. Du risikerer dermed ikke å ødelegge noe. Men det er alltid en god ide å ta backup av viktige filer før man gjør endringer på systemet!

Det er som regel ingen god ide å ha to brannmurer kjørende samtidig på samme maskin. Dersom du allerede kjører en brannmur, bør du skru av den innebygde brannmuren i XP.

Skrevet

Generelt: Ja, du bør laste ned SP2. Den inneholder viktige sikkerhetsoppdateringer.

Enkelte programmer fungerer ikke så godt med SP2, rett og slett fordi de gjør ting som de ikke burde ha gjort.

Dersom du får store problemer i etterkant kan du avinstallere SP2. Du risikerer dermed ikke å ødelegge noe. Men det er alltid en god ide å ta backup av viktige filer før man gjør endringer på systemet!

Det er som regel ingen god ide å ha to brannmurer kjørende samtidig på samme maskin. Dersom du allerede kjører en brannmur, bør du skru av den innebygde brannmuren i XP.

Største problemet jeg opplevde var programmer som ønsket å bruke mer enn ti tcp-connections(?) ..

Sp2 har satt en sperre på max 10. Så nå kjører jeg xp med en uoffisiell patch.

Lekkert.

Skrevet

Største problemet jeg opplevde var programmer som ønsket å bruke mer enn ti tcp-connections(?) ..

Sp2 har satt en sperre på max 10. Så nå kjører jeg xp med en uoffisiell patch.

Lekkert.

Og jeg omgår hele problemet ved å kjøre Linux :)

Skrevet

Og jeg omgår hele problemet ved å kjøre Linux :)

Kunne vel gjort det også, men det har ikke tiltalt meg enda.

Prøver innimellom, og har en eksamen i linux, men har ikke falt helt for å bruke det til vanlig enda.

Skrevet

Kunne vel gjort det også, men det har ikke tiltalt meg enda.

Prøver innimellom, og har en eksamen i linux, men har ikke falt helt for å bruke det til vanlig enda.

Det tok flere år for meg også før jeg gikk over til å bruke det som hoved-OS. Men etterhvert fant jeg ut at jeg trivdes bedre og jobbet mer effektivt i Linux enn i Windows. Men det er jo et spørsmål om smak og om bruksmønster og behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...