Gå til innhold

Hvalkjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest mathøna
Skrevet

Jeg har:

700 gram hvalkjøtt, rosenkål, brokkoli, ris, poteter, lettrømme, seterrømme, fersk sjampinjong, rå løk, tyttebær.

Høres enkelt ut, ikke sant?

Hvordan ville dere ha gjort det?

Skrevet

Personlig ville jeg ikke brukt alt sammen!

Jeg ville:

- Gitt hvalkjøttet, løken og champignonene en lett bruning, ¨så tatt dem opp og latt dem vente mens jeg heiv i gryta ca en spiseskje smør/margarin og tre spiseskjeer hvetemel. Latt det brune sakte med mye røring på middels varme til ganske brunt (kastanjebrunt het det før, de fleste gider ikke, men tar det av lysebrunt og har heller i sukkerkulør), så spedd med en halv liter varmt vann, kanskje litt mer, til det ble passe tjukk saus.

Hiv i kjøttet, løk og sopp. Legg lokket halvveis på, kok til kjøttet er mørt. Pepper og salt, en klatt rømme. Kok litt til.

Sett på poteter (eller kok ris).

Sett på rosenkål og kok til møre (ca halvparten av potet-eller riskoketiden).

Server med tyttebær.

Kjempedeilig.

Gjest mathøna
Skrevet

Personlig ville jeg ikke brukt alt sammen!

Jeg ville:

- Gitt hvalkjøttet, løken og champignonene en lett bruning, ¨så tatt dem opp og latt dem vente mens jeg heiv i gryta ca en spiseskje smør/margarin og tre spiseskjeer hvetemel. Latt det brune sakte med mye røring på middels varme til ganske brunt (kastanjebrunt het det før, de fleste gider ikke, men tar det av lysebrunt og har heller i sukkerkulør), så spedd med en halv liter varmt vann, kanskje litt mer, til det ble passe tjukk saus.

Hiv i kjøttet, løk og sopp. Legg lokket halvveis på, kok til kjøttet er mørt. Pepper og salt, en klatt rømme. Kok litt til.

Sett på poteter (eller kok ris).

Sett på rosenkål og kok til møre (ca halvparten av potet-eller riskoketiden).

Server med tyttebær.

Kjempedeilig.

Dette var akkurat slik jeg gjorde det!

*slurp*

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...