Gjest mathøna Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Jeg har: 700 gram hvalkjøtt, rosenkål, brokkoli, ris, poteter, lettrømme, seterrømme, fersk sjampinjong, rå løk, tyttebær. Høres enkelt ut, ikke sant? Hvordan ville dere ha gjort det? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Personlig ville jeg ikke brukt alt sammen! Jeg ville: - Gitt hvalkjøttet, løken og champignonene en lett bruning, ¨så tatt dem opp og latt dem vente mens jeg heiv i gryta ca en spiseskje smør/margarin og tre spiseskjeer hvetemel. Latt det brune sakte med mye røring på middels varme til ganske brunt (kastanjebrunt het det før, de fleste gider ikke, men tar det av lysebrunt og har heller i sukkerkulør), så spedd med en halv liter varmt vann, kanskje litt mer, til det ble passe tjukk saus. Hiv i kjøttet, løk og sopp. Legg lokket halvveis på, kok til kjøttet er mørt. Pepper og salt, en klatt rømme. Kok litt til. Sett på poteter (eller kok ris). Sett på rosenkål og kok til møre (ca halvparten av potet-eller riskoketiden). Server med tyttebær. Kjempedeilig. 0 Siter
Gjest mathøna Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Personlig ville jeg ikke brukt alt sammen! Jeg ville: - Gitt hvalkjøttet, løken og champignonene en lett bruning, ¨så tatt dem opp og latt dem vente mens jeg heiv i gryta ca en spiseskje smør/margarin og tre spiseskjeer hvetemel. Latt det brune sakte med mye røring på middels varme til ganske brunt (kastanjebrunt het det før, de fleste gider ikke, men tar det av lysebrunt og har heller i sukkerkulør), så spedd med en halv liter varmt vann, kanskje litt mer, til det ble passe tjukk saus. Hiv i kjøttet, løk og sopp. Legg lokket halvveis på, kok til kjøttet er mørt. Pepper og salt, en klatt rømme. Kok litt til. Sett på poteter (eller kok ris). Sett på rosenkål og kok til møre (ca halvparten av potet-eller riskoketiden). Server med tyttebær. Kjempedeilig. Dette var akkurat slik jeg gjorde det! *slurp* ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.