Gå til innhold

Internett tull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Plages slik med en datamaskin,håper noen kan hjelpe.

Klarer å komme meg inn på internett,men får feilmld om at det har skjedd en feil og at programmet blir avsluttet.

Deretter kommer vinduet "siden kan ikke vises" frem.

Dette startet etter at en annen startside har lagt seg selv inn som "oppstartside"

Denne siden har et søkefelt som ligger øverst når jeg f.eks går inn på startsiden.no.

Tror den heter "on-search".

Har vært inne på egenskaper for internett og lagt inn min vanlige startside på nytt igjen.

Men dette søkefeltet kommer opp uansett.

Har prøvd både med spy boot og adware,men ingenting tar knekken på denne.

Er det noen som har ideer til hvordan jeg blir kvitt denne?

Vet ikke om denne kan være grunnen til at jeg ikke får være inne på en side i mer en noen sekunder,men det kan vel være verdt å prøve.

Blir ikke frakoblet internett når dette skjer.

Mulig dette ble vel rotete forklart,håper noen skjønner hva jeg mener alikevel :o)

Skrevet

Har du prøvd å avinstallere denne verktøylinjen fra "Legg til/fjerne programmer" i kontrollpanelet i Windows?

Du kan også forsøke å sette i Windows-CDen og velge "reparer".

Hvis ikke det fungerer, og du har scannet maskinen med både antivirus og adaware/spybot uten resultater, så er det egentlig bare to realistiske alternativer: Reinstaller Windows fra bunnen av, eller bytt til en annen nettleser (f.eks Opera eller Firefox). Internet Explorer er så integrert i Windows at det ikke lar seg gjøre å reinstallere bare den - ganske upraktisk når den slår seg vrang.

Skrevet

Har du prøvd å avinstallere denne verktøylinjen fra "Legg til/fjerne programmer" i kontrollpanelet i Windows?

Du kan også forsøke å sette i Windows-CDen og velge "reparer".

Hvis ikke det fungerer, og du har scannet maskinen med både antivirus og adaware/spybot uten resultater, så er det egentlig bare to realistiske alternativer: Reinstaller Windows fra bunnen av, eller bytt til en annen nettleser (f.eks Opera eller Firefox). Internet Explorer er så integrert i Windows at det ikke lar seg gjøre å reinstallere bare den - ganske upraktisk når den slår seg vrang.

Tusen takk for svar!!

Finner den ikke under "legg til/fjern programmer", så jeg på prøve cd-en i første omgang..

Hvis jeg skal installere en ny nettleser,må jeg da avinnstallere windows først?

Da forsvinner vel alle mailene og adresseboka? (Kan vel selvfølgelig brenne av de først?Finner vel ut av det..)

Hilsen

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Finner den ikke under "legg til/fjern programmer", så jeg på prøve cd-en i første omgang..

Hvis jeg skal installere en ny nettleser,må jeg da avinnstallere windows først?

Da forsvinner vel alle mailene og adresseboka? (Kan vel selvfølgelig brenne av de først?Finner vel ut av det..)

Hilsen

Neida, du trenger ikke avinstallere Windows for å bruke en annen nettleser, bare for å fikse Internet Explorer. Du kan ha både Firefox og Opera installert på maskinen samtidig om du vil.

Skrevet

Neida, du trenger ikke avinstallere Windows for å bruke en annen nettleser, bare for å fikse Internet Explorer. Du kan ha både Firefox og Opera installert på maskinen samtidig om du vil.

ok,da får jeg prøve det om jeg ikke klarer å fikse exploreren. Takker så masse for hjelp!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...