Gå til innhold

Hodesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste hatt fryktelig vondt i tinningene og foran i pannen. Ingen andre steder i hodet, kun der.

Kan dette ha med synet å gjøre, eller er det mest sannsynlig andre ting? Syns det er så rart å ha skikkelig vondt DER liksom...

Det er som om det "knyter seg" rundt øynene. Stramt liksom, og jeg myser nok litt...for kjeg har for tiden en liten rynke mellom brynene, uten noe videre bekymring altså ;-)

Noen som vet hvordan man kjenner at det har med synet å gjøre....?

Skrevet

Occipitallappen (synsfunksjon) ligger bak hjernen. Frontallappen ligger foran (muligens området du beskriver). Funksjonene her er blant annet motorikk. Dersom smertene vedvarer ville jeg gått til lege og bedt om henvisning til nevrolog.

Skrevet

Occipitallappen (synsfunksjon) ligger bak hjernen. Frontallappen ligger foran (muligens området du beskriver). Funksjonene her er blant annet motorikk. Dersom smertene vedvarer ville jeg gått til lege og bedt om henvisning til nevrolog.

Migrene kanskje? Mamma og jeg har migrene. Det er kjempevondt når man får det! Får sterke smerter i tinning, panne bak øynene, må slå av lys, legge meg, kaste opp osv..

Gjest hatt det mye selv
Skrevet

Hei millit.

Jeg har vært mye plaget med hodepine,forskjellige sorter.Det høres ikke ut som migrene,synes jeg.Heller som stresshodepine,hormonell hodepine eller noe som har med synet å gjøre.Og selvfølgelig kan det være noe jeg ikke har hørt om eller har greie på.Hvis du ikke har vært med optiker i det siste ville jeg startet der.En nevrolog ville nok hatt deg til optiker eller muligens øyespesialist før han utredet deg,det måtte i hvertfall jeg.Men stress kan sette seg i tinningområdet og i begge øynene.Som et voldsomt trykk i begge øynene,og det er ikke alltid vi har kontakt med stresset på andre måter.Ellers får jeg lett slik hodepine rundt menstruasjon og ellers hvis jeg er i hormonell ubalanse.Ta deg en tur til legen du.Hodepine er en undervurdert smertelidelse spør du meg.Du kan også prøve ut andre merker enn ibux og paracet,eks.fenazon koffein forte hvis du ikke har gjort det.Lykke til da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...