Gå til innhold

Jenterom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ordne jenterommet snart og lurer på om andre har gode råd og tips.Jenta er 7 år.

Har en vinrød farge på veggene og teppe i grått. All møbler er i furu,dvs seng,skrivebord,bord og kjøpmannsdisk. Skal kjøpe inn noen lamper,siden veggfargen er litt i mørkeste laget.Det jeg lurer på,er hva jeg kan gjøre og kjøpe inn for og piffe det opp litt ekstra.Og hvilke farger passer til burgunderrød? Glad for alle tips. Kom gjerne med forslag til gutterom også

Skrevet

Ville satset på lyse creme-farger - vinrødt er lekkert, men veldig "tungt" og gjør rom små - dersom dette lettes opp med creme, blir inntrykket mye lettere. Ville også vurdert å male furumøblene i creme.

Alternativt: Ha EN vegg i vinrødt, andre veggene i en nøytral farge, og la det vinrøde gå igjen i tekstiler (gulvteppe, gardiner, puter etc)

Gjest blåklokka
Skrevet

Ville satset på lyse creme-farger - vinrødt er lekkert, men veldig "tungt" og gjør rom små - dersom dette lettes opp med creme, blir inntrykket mye lettere. Ville også vurdert å male furumøblene i creme.

Alternativt: Ha EN vegg i vinrødt, andre veggene i en nøytral farge, og la det vinrøde gå igjen i tekstiler (gulvteppe, gardiner, puter etc)

Super ide :)

Skrevet

Det enkleste er (og billigste) for å fornye må vel være å male rommet i en lys og trivelig farge.

Skrevet

Mal veggane. Det er jo ein fin farge i og for seg, men har det med å bli ganske tung og mørk... Og det er ikkje alltid like lett å få det til å matche med andre ting.

Men dersom du nettopp har malt veggane og syntes det var ein fantastisk farge er jo forslaget mitt litt dumt... ;-)

Skrevet

Tenkte mer på ting jeg kunne kjøt inn feks,ja.

Som du nevner har jeg malt det nylig.

Skrevet

"Skal kjøpe inn noen lamper,siden veggfargen er litt i mørkeste laget."

Spotter i taket vil passe bra (mange lekre varianter), og siden fargen er såpass mørk, ville jeg nok gått for dette.

Det vil gi et lunt inntrykk, samtidig som det lyser kraftig opp - særlig på mørke høst/vinterkvelder.

Jeg ser du akkurat har malt, så du vil vel ikke akkurat male på nytt. Personlig ville jeg nok ikke valgt den fargen på et soverom, men smaken er forskjellig :-)

Spotter er flott uansett farge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...