Gå til innhold

NRK fortalte om gisseldramaet i barne-tv.

Anbefalte innlegg

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Da jeg var lita var bjørnen Colargol forsterkt for barn....

Skrevet

Da jeg var lita var bjørnen Colargol forsterkt for barn....

For å ikke snakke om Pompel og Pilt! Gordon vaktmester er skummel han;o)

Grusom verden vi lever i i dag:o(

Skrevet

Ja, jeg må tilstå at jeg ble litt med meg med det samme jeg skjønte hva de snakket om på barne-tv, men ungene mine har tydeligvis ikke merket seg noe særlig om det. Det er da i grunnen greit at det understrekes at dette aldri kommer til å hende i Norge og slikt?

Skrevet

Ja, jeg må tilstå at jeg ble litt med meg med det samme jeg skjønte hva de snakket om på barne-tv, men ungene mine har tydeligvis ikke merket seg noe særlig om det. Det er da i grunnen greit at det understrekes at dette aldri kommer til å hende i Norge og slikt?

Å si til barna at dette ikke hender i Norge blir litt feil, sønnen min på 12 husket godt han som tok barnehagebarna som gissler (var på sørlandet, tror jeg).

Det kan hende her også!

Gjest gerdtora
Skrevet

NRK er virkelig en drittkanal!

Synes ikke de har noe med å prate om gisseldramaet i barnetv!!

Det er faktisk mange både 3-4-5..... åringer som blir skånt for nyheter og grusomme bilder av barn som er skadet og torturert..!! Da skal det være opp til hver enkelt foreldre om de vil ha en dialog med barna angående dette.

Synes det var totalt patetisk å sitter der dødsalvorlig å prate om terroren i Russland.

Skrevet

NRK er virkelig en drittkanal!

Synes ikke de har noe med å prate om gisseldramaet i barnetv!!

Det er faktisk mange både 3-4-5..... åringer som blir skånt for nyheter og grusomme bilder av barn som er skadet og torturert..!! Da skal det være opp til hver enkelt foreldre om de vil ha en dialog med barna angående dette.

Synes det var totalt patetisk å sitter der dødsalvorlig å prate om terroren i Russland.

Er så enig med deg.

De kunne ihvertfall vente til litt senere på kvelden,eller ta det i ett etter skoletid program.

skorpionfisken
Skrevet

Å si til barna at dette ikke hender i Norge blir litt feil, sønnen min på 12 husket godt han som tok barnehagebarna som gissler (var på sørlandet, tror jeg).

Det kan hende her også!

Det var da ingen av barna i den barnehagen her som ble sprengt i filler eller skutt.

Det finnes da nyanser.

Det skjer ikke her!

Jeg synes det var flott av barne-tv å ta det opp. Hva jeg ikke synes var flott var at de allerede i nyhetene kl 19 sendte alle de fæle bildene, og bilder av voksne som gråt og hylte i fortvilelse. DET er skremmende for barn, ikke at en koselig barnetvtante forteller om det på en skånsom måte.

Skrevet

Det var da ingen av barna i den barnehagen her som ble sprengt i filler eller skutt.

Det finnes da nyanser.

Det skjer ikke her!

Jeg synes det var flott av barne-tv å ta det opp. Hva jeg ikke synes var flott var at de allerede i nyhetene kl 19 sendte alle de fæle bildene, og bilder av voksne som gråt og hylte i fortvilelse. DET er skremmende for barn, ikke at en koselig barnetvtante forteller om det på en skånsom måte.

Nei det var det ikke, men like fullt hadde han våpen, han var desperat og de ble holdt som gissler.

For disse barna som var yngre er det kanskje ikke like lett å se "nyansene" slik som vi voksene kan!

Bildene fra russland rullet jo over skjermen nesten hele dagen,så hvilket som helst barn kunne komme hjem, slå på tv å se dette.

Synes at barnetv kunne vært spart.

Skrevet

Jeg syntes det var kjempefint at de tok opp dette, og syns de gjorde det på en allreit måte. Ikke alle barn føler forresten at de kan snakke med voksne om det heller (det kommer jo helt an på hva slags foreldre de har) og da er det ekstra viktig at noen andre voksne tar det opp slik.

Bra jobba, NRK!

Skrevet

Syns det er helt greit at de fortalte om situasjonen før de starta barne-TV den dagen jeg da ... Barn får med seg mye av hva vi voksne prater om også ..

Men å sitte og si at noe sånt kommer aldri til å skje i Norge er dumt å si syns jeg, for det vet vi jaggu aldri ...

Skrevet

Syns det er helt greit at de fortalte om situasjonen før de starta barne-TV den dagen jeg da ... Barn får med seg mye av hva vi voksne prater om også ..

Men å sitte og si at noe sånt kommer aldri til å skje i Norge er dumt å si syns jeg, for det vet vi jaggu aldri ...

"Men å sitte og si at noe sånt kommer aldri til å skje i Norge er dumt å si syns jeg, for det vet vi jaggu aldri ..."

Hmmmm.... har jeg sagt dèt?

Skrevet

"Men å sitte og si at noe sånt kommer aldri til å skje i Norge er dumt å si syns jeg, for det vet vi jaggu aldri ..."

Hmmmm.... har jeg sagt dèt?

Nei, ikke du - men noen andre i tråden skrev noe om det - og hun "hallo-dama" påstod jo det overfor barna at det aldri kom til å skje her i Norge. hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...