Gå til innhold

hvor mye betalte dere for å ta lappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å begynne å ta kjøretimer. Hvor mye har dere brukt til dette her alt i alt?

Skrevet

Jeg betalte vel rundt 20 000, og det begynner å bli "lenge" siden. (5 år...)

Det er svinedyrt, var noen som sa at minsteprisen for alt det obligatoriske lå på rundt 20-25 tusen, og hvis man er uheldig og ikke har noen man kan øvelseskjøre privat med, blir det fort mye dyrere.

Gjest sweetbabydoll
Skrevet

jeg betalte rundt 20000 til sammen, men jeg hadde mange kjøretimer fordi jeg fikk ikke kjørt noe hjemme siden vi bare hadde biler med automatgir. Hadde en vennine som kjørte masse hjemme og tok bare de obligatoriske timene (glattkjøring langkjøring mørkekjøring) og 2-3 vanlige kjøretimer og betalte litt under 10000kr. Jeg er 19 så det er ikke lenge siden jeg tok lappen :) Selve oppkjøringen koster 635kr + leie av kjørebilen som koster rundt 500kr, så det lønner seg å ikke stryke:) Teoriprøven kostet ikke så mye, 200kr eller noe tror jeg.

Skrevet

jeg betalte rundt 20000 til sammen, men jeg hadde mange kjøretimer fordi jeg fikk ikke kjørt noe hjemme siden vi bare hadde biler med automatgir. Hadde en vennine som kjørte masse hjemme og tok bare de obligatoriske timene (glattkjøring langkjøring mørkekjøring) og 2-3 vanlige kjøretimer og betalte litt under 10000kr. Jeg er 19 så det er ikke lenge siden jeg tok lappen :) Selve oppkjøringen koster 635kr + leie av kjørebilen som koster rundt 500kr, så det lønner seg å ikke stryke:) Teoriprøven kostet ikke så mye, 200kr eller noe tror jeg.

Tok du lappen etter 1 juli?

Om du tok den før så er alle prisene nå en del høyere:(

Bente831365380491
Skrevet

Jeg betalte litt over 20 000 for 2 år siden. Da strøk jeg en gang, og måtte derfor ta en del ekstra kjøretimer mens jeg ventet på å få kjøre opp på nytt.

Gjest sweetbabydoll
Skrevet

Tok du lappen etter 1 juli?

Om du tok den før så er alle prisene nå en del høyere:(

jeg tok i mai..hvorfor har de blitt høyere? det har ikke jeg hørt noe om..

Skrevet

4500 alt i alt, men det begynner å bli ganske mange år siden gitt :-)

Så sånn sett er vel ikke jeg den du trenger svar fra :-)

Skrevet

jeg tok i mai..hvorfor har de blitt høyere? det har ikke jeg hørt noe om..

Hvorfor, jo fordi staten (ikke vegvesenet) skal tjene inn penger... derfor!

Alle tjenester på Statens vegvesen har steget med Ca 100 og oppover!

Kjipt, men du kjenner staten?

Gjest Ælitalt
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra veldig tidlig, så jeg hadde ingen å øvelseskjøre med. Kunne ikke engang starte en bil da jeg møtte opp første gangen. Betalte kanskje ca 12000 til sammen, kanskje litt under. Det er to år siden.

Det er viktig at du finner deg en flink kjørelærer! Da blir det billigere, for du lærer mer hver gang..

Skrevet

Jeg betalte vel rundt 15 000 til sammen. Stod (selvfølgelig..hehe) på første forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...