Gå til innhold

Druesukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er druesukket like FY! som vanlig sukker i Fedon-dietten?

Skrevet

Holder på å lese Fedons bøker nå. Druesukker er mye verre enn vanlig sukker.

Skrevet

Holder på å lese Fedons bøker nå. Druesukker er mye verre enn vanlig sukker.

Søren ta. Jeg som har kjøpt peanøttsmør med druesukker. har ikke spist peanøttsmør på hundre år, men Fedon sa det var en grei ting, om den var usukret.

Hvor får man kjøpe usukret peanøttsmør, da? Ikke på Spar!

Skrevet

Det har vel ikke så mye å si om du bare spiser en skive med det. Litt kan man unne seg.

Skrevet

Søren ta. Jeg som har kjøpt peanøttsmør med druesukker. har ikke spist peanøttsmør på hundre år, men Fedon sa det var en grei ting, om den var usukret.

Usukret peanøttsmør smaker jo ganske annerledes enn sukret, da. Pyton, spør du meg :-)

"............................"

Skrevet

Det går an å lage peanøttsmør sjølv, eg har ikkje gjort det, men det skal vere forholdsvis enkelt. Da kan du jo sukre med fruktose, så blir Fedon glad :-)

Basisen for peanøttsmør er :

2 kopper salta, tørr-rista peanøtter og 1 spiseskjei vegetabilsk olje (fritt valg; eg ville vald ei med lite smak, eller jordnøttolje for å halde meg til ein sak... )

Dette har du i ein food processor (eller sånn derre kva-er-det-no-det-heiter sånn glassgreie med liten kniv som snurrer rundt, og lokk på toppen, fin til å lage milkshake og smoothies osv i? Det heiter vel ikkje "blender" på norsk også?)

Så køyrer du det saman til det er blitt glatt. Viss du vil ha litt meire "knas" i peanøttsmøret, så tar du berre 2/3 av nøttene i blandinga, og den resterande tredelen hakkar du grovt og blander i den ferdigkrema blandinga.

Så kan du jo søte etter smak og behov med det som måtte eigne seg :)

Ha i glas med tettsittande lokk og oppbevar i kjøleskap. Du må røre i glaset no og da fordi olja vil stige opp til overflata.

No fikk eg lyst til å prøve dette. Peanøttsmør er godt... Nam!

( Oppskrifta er henta frå http://www.make-stuff.com/ )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...