Gå til innhold

Help me please right now

Anbefalte innlegg

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Jeg traff en afrikaner i går, og vi pratet en god stund. Han snakket bra engelsk og fortalte meg at han var fra et afrikansk land som jeg ikke hadde hørt om. Jeg tror han sa Mandjouria eller noe i den retningen og hadde aldri hørt om det før. Han sa at det var et av Afrikas største land på vestkysten. Nå finner jeg ikke frem til hvilket land han snakker om. Han er kristen, og de fleste der er kristne, bare noe fåtall muslimer. Jeg bare må finne ut av dette før jeg treffer han igjen, det er for dumt at si at jeg ikke forsto han og at jeg fremdeles ikke vet hvor han kommer ifra.

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Mauritania må det være.

Jeg tenkte det også, men er ikke sikker. Vet du hvor mange innbyggere er der?

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Dette er ikke landet. Det offisielle språket er engelsk, og majoriteten er kristen. Dette er et land med flere millioner innbyggere. Han lignet en nigerianer, men hadde ikke så grove trekk som mange av dem har. Hudfargen var like mørk. Jeg vet at landet ligger ikke langt fra Nigeria, men jeg tror ikke at det grenser til det. Jeg fortalte ham nemlig at jeg har hatt en del nigerianske venner.

Skrevet

Dette er ikke landet. Det offisielle språket er engelsk, og majoriteten er kristen. Dette er et land med flere millioner innbyggere. Han lignet en nigerianer, men hadde ikke så grove trekk som mange av dem har. Hudfargen var like mørk. Jeg vet at landet ligger ikke langt fra Nigeria, men jeg tror ikke at det grenser til det. Jeg fortalte ham nemlig at jeg har hatt en del nigerianske venner.

Om du ser på dette kartet av Afrika,så sier det seg selv hvilke av landene det må være.

Hvor stor sjangse er det for at det eksisterer et land i Afrika,der flesteparten er kristne og at ett av hovedspråkene er engelsk?

Sikker på at du ikke ble lurt da?

Skrevet

http://stud.hsh.no/home/alm99tme/prosjekt/Bilde/Afrika%20kart.jpg

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Om du ser på dette kartet av Afrika,så sier det seg selv hvilke av landene det må være.

Hvor stor sjangse er det for at det eksisterer et land i Afrika,der flesteparten er kristne og at ett av hovedspråkene er engelsk?

Sikker på at du ikke ble lurt da?

Nigeria er et av de landene. Det er en del land i Afrika hvor mesteparten er kristne, og hvor de offisielle språket er engelsk, så nei jeg tror ikke at jeg ble lurt.

Skrevet

Nigeria er et av de landene. Det er en del land i Afrika hvor mesteparten er kristne, og hvor de offisielle språket er engelsk, så nei jeg tror ikke at jeg ble lurt.

Jeg mener at om det skulle ha vært ett av de største landene vest i Afrika,så ser man jo tydelig hvilke land det er.Det er en 5-6 land som skiller seg ut der så da skal det ikke være så vanskelig å finne ut hvilket det er snakk om.

Om ikke denne personen har løyet.

Du sier at det er mange land i Afrika der hovedspråket er engelsk og de fleste er kristne,kan du nevne noen av dem?

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Takk for hjelpen, det jeg forstår er at han bruker muligens et navn på landet som er på landsspråket. Jeg tror han kalte det ibu eller noe sånt. Jeg bodde lenge i USA og hadde mange afrikanske venner, de snakket flytende engelsk fordi det språket var det offisielle utdanningsspråket. De snakket britisk engelsk. Hvilket land f.eks. bodde Karen Blixen i? Jeg husker det ikke i farten, men jeg hadde venner den gangen derifra.

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Mansjuria ligger nord i Kina, så det er ikke Afrika...

Ja jeg vet det, fordi det gjorde meg forvirret først, men han er ikke kineser. Det er stor forskjell på kineser og afrikaner.

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Jeg mener at om det skulle ha vært ett av de største landene vest i Afrika,så ser man jo tydelig hvilke land det er.Det er en 5-6 land som skiller seg ut der så da skal det ikke være så vanskelig å finne ut hvilket det er snakk om.

Du sier at det er mange land i Afrika der hovedspråket er engelsk og de fleste er kristne,kan du nevne noen av dem?

Jeg sa ikke at det var mange, men noen og nevnte Nigeria som et eksempel. De var engelsk koloni til 1960 og hele skolesystemet går på engelsk. Jeg spurte om du husket landet som Karen Blixens farm befant seg i, husker du det. Jeg forstår ikke hvorfor denne mannen skulle stå å lyve for meg. Hva skulle han tjene på det?

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

En amerikansk venninne av meg, hun er rundt 70 år, husket sin bestefar som fortalte om foreldrene sine. De kom fra Africa 'from the land of gold'. Hun måtte gjette seg til hvilket land det var, og hun reiste mye rundt i Afrika og fortalte meg mye derifra og viste meg ting. Hennes oldeforeldre kom sannsynligvis fra det landet på vestkysten hvor flest slaver ble hentet fra. Siden var hun en blanding fra hvite rancheiere også, men for et fantastisk menneske har jeg ikke møtt før eller siden. Jeg er henne evig takknemlig.

Skrevet

Jeg sa ikke at det var mange, men noen og nevnte Nigeria som et eksempel. De var engelsk koloni til 1960 og hele skolesystemet går på engelsk. Jeg spurte om du husket landet som Karen Blixens farm befant seg i, husker du det. Jeg forstår ikke hvorfor denne mannen skulle stå å lyve for meg. Hva skulle han tjene på det?

Har nå gått igjennom de landene som er størst i Vest- Afrika.Det er ingen av de landene hvor det er flest kristne.

Sikker på at han sa èn av de største da?

Nei huff,jeg tror ikke det blir rare hjelpen fra min side gitt.

Fortell meg det når du har funnet det ut da:o)

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Har nå gått igjennom de landene som er størst i Vest- Afrika.Det er ingen av de landene hvor det er flest kristne.

Jeg er overhodet ikke sikker på om han mente geografisk størst, eller folkemessig. Det er ikke lett å vite hva jeg forsto og hva jeg misforsto.

Gjest jeg må ha hjelp nå
Skrevet

Jeg har i hvert fall funnet en folkegruppe i Nigeria som heter Igbo, og det snakket han om, så nå er jeg på riktig vei tror jeg. Han hadde det nigerianske utseendet

Skrevet

Zimbabwe, Malawi, Zambia, Sør-Afrika, Namibia

Skrevet

Zimbabwe, Malawi, Zambia, Sør-Afrika, Namibia

Nå er det nok ingen av dem som ligger i vest-Afrika.Alle ligger sør i Afrika.

Skrevet

Karen Blixens farm var i Kenya...(at the foot of Ngong hills...ååå jeg likte den filmen, husker jeg nå...

)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...