Gå til innhold

Kommunens oppgaver - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Haster litt...
Skrevet

Hei, håper at noen kan hjelpe meg litt her. Sitter og jobber med en oppgave til skolen som handler om kommuner, og spørsmålet mitt er da:

Kommunens oppgaver kan i prinsippet deles inn i tre grupper:

* Den indre organiseringen

* Myndighetsutøvelse

* Tjenesteyting

Er det noen som kan forklare meg hva det betyr (går ut på), gjerne med eksempler, dette er helt gresk for meg!

Eneste jeg klarer å finne ut av er at de to siste er lovpålagte (?), men vet ikke helt hva det betyr...

Gjest Haster litt...
Skrevet

Det står nok i boka, ca 4 sider før spørsmålene. ;)

Nei, det er det det dessverre ikke gjør... Det er en del av en prosjektoppgave, hvor en del av oppgaven var å analysere og belyse et gitt emne, og deretter besvare det. Og jeg gjorde det selvfølgelig veldig innviklet for meg selv ved å velge denne vinklingen...

Skrevet

Den indre organiseringen * Myndighetsutøvelse * Tjenesteyting

Sjekk på en hjemmeside på en kommune. Kanskje også på lovdata på kommuneloven.

Kommuner driver med:

sosialstønad

barnevern

helsetiltak/helseforetak eks sykehjem.

Politikk(er det den indre organisering? )

Myndighetsutøvelse: sjekker planer og bygg, alkoholservering og slikt

også videre også videre.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...