Gå til innhold

Foreldre på feriefylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører på radionyhetene at ansatte ved hoteller i syden ofte må gripe inn for å ta vare på barn som er blitt etterlatt alene på hotellrommet - av og til i flere dager - fordi foreldrene er på grisefylla.

Er dette et sydenfenomen - og i så fall: Hva er det som skjer med trauste, norske matpakkeforeldre når de kommer seg på chartertur?

Må innrømme at jeg er sjokkert. Nå er jeg ikke noen sydenfarer selv, så det er kanskje derfor dette er overraskende adferd for meg. Men man blir da ikke liggende døddrukken når man har med seg unger på tur?

I gjengen vår er det slett ikke uvanlig å drikke både vin, øl og en og annen drink om kvelden på ferie. Men vi blir da aldri sørpefulle - og vi kommer oss opp med ungene dagen derpå.

Noen som har opplevd å se overlatte unger på sydenferien? Hvor vanlig er dette egentlig?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• serendipity

9

• Dorthe

6

• Lucretia

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bodde i Spania fra 85 til 90, og du og du så mange ganger vi så dette fenomenet...

at fulle foreldre satt og jodlet på en bar eller sjanglet rundt i gatene mens barna sprang rundt.

Den gang var jeg desverre noe for ung i hodet mitt til å gjøre noe med det, men hadde det vært i dag skulle jeg jammen brydd meg ja...

slik oppførsel hører ingen sted hjemme.

:(

Skrevet

Bodde i Spania fra 85 til 90, og du og du så mange ganger vi så dette fenomenet...

at fulle foreldre satt og jodlet på en bar eller sjanglet rundt i gatene mens barna sprang rundt.

Den gang var jeg desverre noe for ung i hodet mitt til å gjøre noe med det, men hadde det vært i dag skulle jeg jammen brydd meg ja...

slik oppførsel hører ingen sted hjemme.

:(

Det er bare sørgelig.

Men dette er tydeligvis så synlig i syden, mens her hjemme er det jo svært sjelden man ser fulle foreldre.

Det får meg til å undres: Skjer det en merkelig forvandling med voksne, vanligvis ansvarlige foreldre når de er på sydentur? Slik at det som vanligvis er tabu, plutselig er greit?

Gjest det får være måte på!
Skrevet

Det er nok ikke friske foreldre i A4-familien dette bildet gjenspeiler. Mer litt ressurssvake familier, som er litt på flaska fra før, eller sliter med psyken.

Skrevet

I følge Norges ambasadør i Tyrkia, så var det som regel unge single kvinner som stod for de groveste tilfellene.

Hvis du ønsker å dra til syden som singel og slå ut håret - hvorfor i helv... tar du med deg barnet ditt da??

Skrevet

Det er bare sørgelig.

Men dette er tydeligvis så synlig i syden, mens her hjemme er det jo svært sjelden man ser fulle foreldre.

Det får meg til å undres: Skjer det en merkelig forvandling med voksne, vanligvis ansvarlige foreldre når de er på sydentur? Slik at det som vanligvis er tabu, plutselig er greit?

Jeg er enig med flere her, dette er ikke vanlig foreldre som lever idyllisk til vanlig, vi blir ikke slikt bare fordi vi kommer til syden. Dette er foreldre som har problemer her hjemme også, men som kanskje har naboer eller andre som dekker over litt, slik at det blir mindre synlig her enn i syden. Her hjemme er også ungene kjent, og vet kanskje hvor de skal gå når de er sultne og mamma og pappa er på fylla.. Men det er så trist at det er nesten ikke til å tenke på!! :-(

Gjest comeback
Skrevet

Det var visst spesielt et problem i Tyrkia, og det forstår jeg godt.

Det er vel kun mer eller midre tilbakestående harry-foreldre som velger et slikt ferimål.

Skrevet

Det var visst spesielt et problem i Tyrkia, og det forstår jeg godt.

Det er vel kun mer eller midre tilbakestående harry-foreldre som velger et slikt ferimål.

Selvsagt!! Garantert de som stemmer Frp, har jobb som taxisjåfør og egentlig pleier å tilbringer sommeren i campingvogn på Vøra.

Skrevet

Det er som oftest ikke i de "vanligste" familiene at dette forekommer.

Skrevet

Je vet at mor mi har opplevd dette to ganger på ferie i "Syden". da tok hun den ene gangen kontakt med sjømannskirken, og en annen gang reiselederen. De sa det skjedde ofte, og at det hadde vært behov for eget barnevarn på de mest besøkte turisstedene.

Tragisk det er det, heølt klart. Folk som tar med ungene sine på fylleturer er helt blåst i huet. finnets ingen unnskyldninger for slikt.

Skrevet

Dette skjedde på Alcudia, Mallorca da jeg var 11 år. Ei jente jeg hadde blitt kjent med (to år yngre enn meg) bodde en etasje over oss. Min mor og min tante hørte lyder ovenfra. Det viste seg å være jenta jeg hadde lekt med som ropte på pappa og gråt. Han hadde altså dratt ned i baren da hun hadde sovnet, og hun våknet alene og redd. Så tanten min og mor og hotellpersonell måtte være hos henne til de fant faren.

Det verste var at denne pappaen hennes er en norsk kjendis...

Skrevet

Dette skjedde på Alcudia, Mallorca da jeg var 11 år. Ei jente jeg hadde blitt kjent med (to år yngre enn meg) bodde en etasje over oss. Min mor og min tante hørte lyder ovenfra. Det viste seg å være jenta jeg hadde lekt med som ropte på pappa og gråt. Han hadde altså dratt ned i baren da hun hadde sovnet, og hun våknet alene og redd. Så tanten min og mor og hotellpersonell måtte være hos henne til de fant faren.

Det verste var at denne pappaen hennes er en norsk kjendis...

Hehe. det kom ut feil. Det at han var kjendis var ikke det verste nei. Men .... uff drit i det.

Skrevet

Jeg er paa Mallorca akkurat naa og Jullan (dattern paa 12) og jeg har blitt forskrekket over enkelte her nede. I gaar spiste vi frokost hvor det satt en "hip" mor og digget musikk, og da det ene barnet hennes sa noe -vet ikke hva, saa smelte hun til han og kjeftet og bar seg saa det var helt pinlig. Hun saa helt rusa ut paa meg. Stakkars unger, tenkte vi som maatte vaere med en krakilsk mor til syden i denne grusomme varmen, jeg er glad jeg ikke vet alt...

Skrevet

Hehe. det kom ut feil. Det at han var kjendis var ikke det verste nei. Men .... uff drit i det.

det skjønte vi.... synest nesten du kan "henge ut" denne norske kjendisen jeg. For sånt gjør man da bare ikke....

Skrevet

Jeg er paa Mallorca akkurat naa og Jullan (dattern paa 12) og jeg har blitt forskrekket over enkelte her nede. I gaar spiste vi frokost hvor det satt en "hip" mor og digget musikk, og da det ene barnet hennes sa noe -vet ikke hva, saa smelte hun til han og kjeftet og bar seg saa det var helt pinlig. Hun saa helt rusa ut paa meg. Stakkars unger, tenkte vi som maatte vaere med en krakilsk mor til syden i denne grusomme varmen, jeg er glad jeg ikke vet alt...

jeg synest du skal ta kontakt med noen.....

Skrevet

jeg synest du skal ta kontakt med noen.....

hm?

De satt paa en restaurant med masse mennesker paa Mallorca i gaar, hvem skulle jeg kontakte liksom? - Hun reiste sammen med en venninne med barn ogsaa. Det skulle vel blitt rabalder...hun var engelsk. Mulig de kjefter og skriker og slaar barna sine mer enn vi i Norge.

Skrevet

Selvsagt!! Garantert de som stemmer Frp, har jobb som taxisjåfør og egentlig pleier å tilbringer sommeren i campingvogn på Vøra.

Husker jeg feil, eler skrev du også i går noe om den typiske Frp'er som har grilldress og campingvogn? *S*

Skrevet

Husker jeg feil, eler skrev du også i går noe om den typiske Frp'er som har grilldress og campingvogn? *S*

Jepp :-) Akkurat sånn som alle som stemmer SP kun spiser økologisk mat, bruker tøybleier på barna og velger turer i fjellet på sommeren.

Skrevet

Jepp :-) Akkurat sånn som alle som stemmer SP kun spiser økologisk mat, bruker tøybleier på barna og velger turer i fjellet på sommeren.

Jeg har mange SP-velgere i slekta, og det som kjennetegner dem er:

* ulv er en vederstyggelighet

* byen er en vederstyggelighet

* landbruket i Norge har for harde kår.

Og ja, de er bødner alle sammen! *S*

Skrevet

Jeg har mange SP-velgere i slekta, og det som kjennetegner dem er:

* ulv er en vederstyggelighet

* byen er en vederstyggelighet

* landbruket i Norge har for harde kår.

Og ja, de er bødner alle sammen! *S*

He he... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...