Gå til innhold

Kvinnelig anatomi...

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken always
Skrevet

For dere som har studert slikt!

Det gjelder tampongbruk. Har aldri vært noe problem. Har skiftet når jeg av erfaring vet at det er fullt.

Men så har jeg fått en blæresykdom som gjør at jeg tisser i ett sett. Må jeg bytte tampong hver gang jeg tisser blir det dyrt! Det er en gang hver halvtime.

Altså hvor kommer urinrøret ut i forhold til der en tampong sitter. Mister den altså sugeevnen hvis en tisser?

Artig problem? hehe... Har liksom ikke helt greid å finne uta v det slev, derfor skifter jeg hver gang jeg tisser. Og det er slitsomt da...

Skrevet

Du behøver ikke bytte hver gang du tisser. Urinrøret munner ut mellom skjedeåpningen og klitoris.

Skrevet

Det trenger du ikke. Bare husk at tråden begynner å lukte, om det kommer urin på den.

Gjest nursia-sykepleier
Skrevet

Først vil jeg si at det er synd at du ikke vet dette om kroppen din. Lån deg en bok (eller finn et bilde på nettet)og finn frem speilet. Lokaliser urinrørsåpningen og skjdeåpningen. Man trenger ikke å ha studert anatomi for å vite dette.

Urinrørsåpningen ligger høyere opp (mot klitoris) enn skjedeåpningen og du kan helt fint tisse uten å bytte tampong! :-)

Skrevet

Urinrøret kommer ut foran skjedeåpningen, så de har altså ikke noe med hverandre å gjøre, og du trenger derfor ikke å bytte tampong hver gang du tisser. Men jeg pleier å dra fram tampongtråden når jeg tisser, slik at jeg ikke tisser noe særlig på den :-)

Skrevet

Jeg skifter ikke tampong etter hvert toalettbesøk, men som oftest (men det er fordi jeg ikke er på do så ofte da) Hver 4. time ca. skifter jeg. Alt etter når i perioden det er .

Skrevet

Jeg har også en blæresykdom og tisser i ett sett, men jeg bytter ikke tampong hver gang, men når det er behov for det.

Mvh

Gjest Frøken always
Skrevet

Først vil jeg si at det er synd at du ikke vet dette om kroppen din. Lån deg en bok (eller finn et bilde på nettet)og finn frem speilet. Lokaliser urinrørsåpningen og skjdeåpningen. Man trenger ikke å ha studert anatomi for å vite dette.

Urinrørsåpningen ligger høyere opp (mot klitoris) enn skjedeåpningen og du kan helt fint tisse uten å bytte tampong! :-)

Men jeg kan mye annet da! Har ikke interess for temaet rett og slett. Faktisk så trodde jeg (det skjønte dere vel utifra spørsmålet) at det kom ut samme åpningen. hehe... Ellers hadde jeg jo ikke spurt. Hadde jeg visst at det var to forskjellige åpninger 'helt ut' så hadde jeg jo visst at det ikke var no problem. Men nå vet jeg det!

Skrevet

Men jeg kan mye annet da! Har ikke interess for temaet rett og slett. Faktisk så trodde jeg (det skjønte dere vel utifra spørsmålet) at det kom ut samme åpningen. hehe... Ellers hadde jeg jo ikke spurt. Hadde jeg visst at det var to forskjellige åpninger 'helt ut' så hadde jeg jo visst at det ikke var no problem. Men nå vet jeg det!

Lærte du ikke sånt på skolen?

Vi var gjennom denslags i minst tre forskjellige klassetrinn. Husker jeg ble gørrlei til slutt...

Skrevet

*LOL*

Gjest Frøken always
Skrevet

Lærte du ikke sånt på skolen?

Vi var gjennom denslags i minst tre forskjellige klassetrinn. Husker jeg ble gørrlei til slutt...

Det må jeg jo ha vært jeg også! Men jeg har vel glemt det, som mye annet av det jeg har lært. Husker veldig lite av fysikk og kjemi også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...