Gå til innhold

Bryllup-roma-med barn?

Anbefalte innlegg

Gjest true_love
Skrevet

Hei vi er et par som ønsker å gifte oss i roma, spm er til de som har vært i roma eller vet litt mer enn jeg, er det greit å ha med et barn på 5 år dit? vil det blir for kjedelig? vi ønsker å gifte oss i Roma og ha med vår datter,men tenker at det kanskje blir litt lite kjekt å gå rundt å se på de flotte bygningene osv for henne. Alternativet er jo å gifte seg i norge å reise til roma alene etterpå da, men drømmer er jo å gifte seg i roma.

Gjest Italiafrelst
Skrevet

Jeg giftet meg i Roma, men det var før vi fikk barn. Skikkelig romantisk, men det er nok ikke den mest barnevennlige byen. Men det er jo stor forskjell på en 2-3 åring og en femåring da. Har dere en snill femåring som ikke er kjempeaktiv og vill, så kan det jo avbsolutt gå. Det kommer jo også an på om dere har med dere noen som kan avlaste dere med barnet. Dere skal kanskje ha med dere forlovere? Da kan jo de for eksempel ta med ungen hjem tidligere, og så kan dere bli igjen alene og nyte hvetebrødsdagene i fred og ro for barn.

Gjest true_love
Skrevet

Jeg giftet meg i Roma, men det var før vi fikk barn. Skikkelig romantisk, men det er nok ikke den mest barnevennlige byen. Men det er jo stor forskjell på en 2-3 åring og en femåring da. Har dere en snill femåring som ikke er kjempeaktiv og vill, så kan det jo avbsolutt gå. Det kommer jo også an på om dere har med dere noen som kan avlaste dere med barnet. Dere skal kanskje ha med dere forlovere? Da kan jo de for eksempel ta med ungen hjem tidligere, og så kan dere bli igjen alene og nyte hvetebrødsdagene i fred og ro for barn.

Vi hadde faktisk tenkt å rømme landet alene kun oss tre , de stiller med vitner vet jeg hos ambasaden. Men ja en 5 åring som er snill er ikke så vanskelig å ha med seg, men jeg tenker jo at det heller blir kjedelig for henne kanskje. Vurderer å reise et annet sted om hun skal bli med, eller reise alene.

Gjest Italiafrelst
Skrevet

Vi hadde faktisk tenkt å rømme landet alene kun oss tre , de stiller med vitner vet jeg hos ambasaden. Men ja en 5 åring som er snill er ikke så vanskelig å ha med seg, men jeg tenker jo at det heller blir kjedelig for henne kanskje. Vurderer å reise et annet sted om hun skal bli med, eller reise alene.

Jeg tror at en jente på 5 år uansett synes det er stas at mor og far gifter seg. Hun kan jo være brudepike.

Når det er sagt så er det mange spennende plasser å gifte seg på i norske ambassader. Da vi skulle gifte oss sjekket vi ut mulighetene mange plasser, blant annet i Brasil og Kuala Lumpur... På slike steder er det ikke så mange som ønsker å gifte seg, så da tror jeg de er ganske fleksible på dager osv.

På UDs hjemmesider har de oversikt over alle ambassadene med vigselrett. Det er også mulig å gifte seg ved mange sjømannskirker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...