Gå til innhold

Hvordan er.....

Gjest lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

.....en dame som er 180 høy og 78 kilo tung? Tykk, slank, normal eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest dolly dimpel
Skrevet

En dame med kraftig beinbygning kan være slank, en med spinkel kan være litt lubben.

Det kommer jo helt ann på fasong, hvor fettet sitter osv. Se deg selv i speilet, hvis du er fornøyd så spiller det vel ingen rolle?

Skrevet

Helt normal. Hun kunne også vært noen kilo mer og likevel være normal.

Skrevet

Det kommer an på så mangt, men sånn generelt så høres det ut som om hun har noen kilo "for mye".

Ja, jeg vet at "for mye" er en definisjonssak.

Men "slank" er det tvilsomt at hun er.

Ja, jeg vet at "slank" også er en definisjonssak.

Skrevet

Det kommer veldig an på fordelingen av fettet.

Jeg er 1.79 og 71 kilo. Kunne godt tenke meg å gå ned litt, og hvis jeg hadde veid 78, hadde jeg ikke sett slank ut ihvertfall.

Men det er fordi jeg legger ekstra vekt på overkroppen. Har man mer typisk kvinnefasong, vil man nok virke slankere.

Skrevet

Forholdet blir omtrent som meg, Jeg er 160 cm, og vier 57 kg. Er ikke slank, ikke tykk, hadde ikke hatt vondt av å gå ned fire kg., men det er ikke et must :-)

Gjest litt lubben?
Skrevet

Forholdet blir omtrent som meg, Jeg er 160 cm, og vier 57 kg. Er ikke slank, ikke tykk, hadde ikke hatt vondt av å gå ned fire kg., men det er ikke et must :-)

Jeg er også 1.60 høy, når jeg veier 57 kg (har vel ikke gjort det siden jeg var fjortis) er jeg kjempetynn.

Trivselsvekten min er 62 kg, da ser jeg fin ut, men nå veier jeg mye mer enn det, men er ikke fet allikevel.

Skrevet

Jeg er også 1.60 høy, når jeg veier 57 kg (har vel ikke gjort det siden jeg var fjortis) er jeg kjempetynn.

Trivselsvekten min er 62 kg, da ser jeg fin ut, men nå veier jeg mye mer enn det, men er ikke fet allikevel.

Jeg ser ikke direkte flott ut ved 62 kg. Jeg veide det fra etter jeg fikk barn og inntil jeg "slanket meg" for ett år siden ca. Før jeg ble gravid veide jeg 52 og da var jeg akkurat passe. Nå er jeg fornøyd, men hadde jeg veid 62 ville jeg sett både småfeit og lubben ut.

Gjest litt lubben?
Skrevet

Jeg ser ikke direkte flott ut ved 62 kg. Jeg veide det fra etter jeg fikk barn og inntil jeg "slanket meg" for ett år siden ca. Før jeg ble gravid veide jeg 52 og da var jeg akkurat passe. Nå er jeg fornøyd, men hadde jeg veid 62 ville jeg sett både småfeit og lubben ut.

Nei, det er det jeg mener at det er forskjellig fra person til person. Jeg har veldig kraftig beinbygning og kan derfor ikke veie det du kan, da ville jeg sett helt beinete ut.

Skrevet

Nei, det er det jeg mener at det er forskjellig fra person til person. Jeg har veldig kraftig beinbygning og kan derfor ikke veie det du kan, da ville jeg sett helt beinete ut.

Og jeg som trodde at jeg hadde relativt kraftig beinbygning...Men da er jeg vel mer "normal" i beinbygningen da. For jeg ser overhodet IKKE beinete ut..

Skrevet

Omtrent som meg det, er 1.81 og 76 kilo. Fødte i sommer, men er nå tilbake på samme vekt som før, likevel så jeg slank ut tidligere, og lubben ut nå. Så det har mye å gjøre med om kroppen består av mest fett eller muskler.

Ei veltrent jente på 78 kilo er nok mye slankere enn ei på 78 kilo som fødte for få måneder siden.. ;-)

Gjest litt lubben
Skrevet

Og jeg som trodde at jeg hadde relativt kraftig beinbygning...Men da er jeg vel mer "normal" i beinbygningen da. For jeg ser overhodet IKKE beinete ut..

Er en grunn til at normalvektig BMI for den høyden ligger mellom 50 - 65 kg da vet du.

Kan jo hende du syns jeg er tykk da, men jeg velger å være fornøyd. Ikke spiser jeg usunt eller mye og trener endel gjør jeg. Vekten vil ikke ned så da "lurer" jeg meg selv kanskje med at jeg er passe.

Skrevet

Er en grunn til at normalvektig BMI for den høyden ligger mellom 50 - 65 kg da vet du.

Kan jo hende du syns jeg er tykk da, men jeg velger å være fornøyd. Ikke spiser jeg usunt eller mye og trener endel gjør jeg. Vekten vil ikke ned så da "lurer" jeg meg selv kanskje med at jeg er passe.

Jeg mente ikke å anslå at du var tykk. Og det spiller for all del ingen rolle for meg om du hadde vært det. Men jeg syntes det er rart om du hadde sett BEINETE ut med å veie 57 kg... Men samme det, så lenge du er fornøyd selv ;-)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det kommer helt an på kropps- og benbygning det! Noen kan være slanke og noen kan se fete ut.

Skrevet

Det kommer an på så mangt, men sånn generelt så høres det ut som om hun har noen kilo "for mye".

Ja, jeg vet at "for mye" er en definisjonssak.

Men "slank" er det tvilsomt at hun er.

Ja, jeg vet at "slank" også er en definisjonssak.

Kan ikke en med kraftig benbygning være slank, mener du?

Skrevet

Kan ikke en med kraftig benbygning være slank, mener du?

Jo, men såkalt "kraftig benbygning" vil ikke gjøre noen utslag på vekten.

Skjelletet veier ekstremt lite uansett om det er kraftig eller ikke kraftig.

"Kraftig benbygning" er - dersom man tar vekta i betraktning og ikke utelukkende utseende - noe overvektige bruker som unnskyldning for vekta si.

...og over var det snakk om vekt. Ikke utseende.

Skrevet

Jo, men såkalt "kraftig benbygning" vil ikke gjøre noen utslag på vekten.

Skjelletet veier ekstremt lite uansett om det er kraftig eller ikke kraftig.

"Kraftig benbygning" er - dersom man tar vekta i betraktning og ikke utelukkende utseende - noe overvektige bruker som unnskyldning for vekta si.

...og over var det snakk om vekt. Ikke utseende.

Du aner virkelig ikke hva du snakker om, for nå er du skikkelig ute på viddene. Pføy!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...