Gå til innhold

Noe så jævlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et fantastisk hus!

Takk, det syns jeg også :-)

Verd alt arbeidet vi legger ned i det!

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

15

• fei1365380229

13

• libra

12

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mulig jeg tenker på Rosegrenden ja. Men huset ditt er vel i Bergen??? Det så veldig Bergensk ut...

mvh

Joda, det stemmer så absolutt.

Har laga hjemmesia fordi jeg kommer fra en helt annen kant av landet, og slekta mi har lyst til å følge med på prosjektet vårt - så nå er jeg nødt til å komme med jevnlige oppdateringer...

Skrevet

Joda, det stemmer så absolutt.

Har laga hjemmesia fordi jeg kommer fra en helt annen kant av landet, og slekta mi har lyst til å følge med på prosjektet vårt - så nå er jeg nødt til å komme med jevnlige oppdateringer...

Huset var kjempefint!

mvh

Skrevet

Tør nesten ikke å svare... vi ga 3.6 mill for huset.

WOW! :)

Det blir sikkert verdt 5 når dere er ferdig....

Skrevet

WOW! :)

Det blir sikkert verdt 5 når dere er ferdig....

Ja, det blir hvertfall ikke mindre verd med alle timene og kronene vi legger i vegger, tak og gulv! Men egentlig betyr ikke en eventuell verdistigning så mye, det er først ved salg at det er viktig.

Jeg håper jeg får bo i huset like lenge som den forrige eieren - ei unik dame på 78 år som flytta til Spania for å starte en ny epoke i livet sitt.

Skrevet

Huset var kjempefint!

mvh

Det syns jeg også, har beundra huset i mange år før det kom på markedet. Skjønner nesten ikke at det er vårt hus nå :-)

Skrevet

Ja, det blir hvertfall ikke mindre verd med alle timene og kronene vi legger i vegger, tak og gulv! Men egentlig betyr ikke en eventuell verdistigning så mye, det er først ved salg at det er viktig.

Jeg håper jeg får bo i huset like lenge som den forrige eieren - ei unik dame på 78 år som flytta til Spania for å starte en ny epoke i livet sitt.

sant det -man blir ikke mett av verdien på huset! :-) -men gusntigere renter kan man jo oppnå! :)

Skrevet

sant det -man blir ikke mett av verdien på huset! :-) -men gusntigere renter kan man jo oppnå! :)

Joda, vi har brukbart med egenkapital så renta er gunstig den!

Blir litt matt av å skulle forvalt en sånn verdi, og så har jeg respekt for sjela og alt som ligger 'i veggene' i et så gammelt hus. Det kan ikke ende opp med å se like nytt og vinkelrett ut som et hvilken helst nyoppført bolig.

Ideene vi hadde ved innflytting for 3 måneder siden blir stadig endra på - og det er alltid huset selv som bestemmer når noe må endres :-)

Skrevet

Deilig å ha ei stue uten TV, når vi er ferdig å pusse opp skal jeg ha mitt eget rom - det skal være fullt av bøker, min musikk og diverse hobbyprosjekter. Gleder meg til å ha noe som ingen andre kan rote til :-)

Du kan ta en titt på prosjektet vårt her hvis du har lyst: http://home.broadpark.no/~tschuman/

Klikk på bildet så kommer du videre inn.

Flott hus! Blir sliten av å se alt dere har å gjøre.

Selv holder vi på med kjelleren, men det skal ikke rives ned noe først.

Du har ikke noe forslag til farge på veggene. Har provance i loftsstua og skygge i stua så jeg vil ikke ha alt for lyst i kjelleren. En fin grå/beige farge kanskje?

Skrevet

Joda, vi har brukbart med egenkapital så renta er gunstig den!

Blir litt matt av å skulle forvalt en sånn verdi, og så har jeg respekt for sjela og alt som ligger 'i veggene' i et så gammelt hus. Det kan ikke ende opp med å se like nytt og vinkelrett ut som et hvilken helst nyoppført bolig.

Ideene vi hadde ved innflytting for 3 måneder siden blir stadig endra på - og det er alltid huset selv som bestemmer når noe må endres :-)

Spennende :)

Skrevet

Flott hus! Blir sliten av å se alt dere har å gjøre.

Selv holder vi på med kjelleren, men det skal ikke rives ned noe først.

Du har ikke noe forslag til farge på veggene. Har provance i loftsstua og skygge i stua så jeg vil ikke ha alt for lyst i kjelleren. En fin grå/beige farge kanskje?

Jeg _er_ sliten av alt i har å gjøre!!!

Jeg syns skagen er en fin farge, den er lys grå. Ellers er lys toscana fin, den har vi malt på alle veggene i utleiedelen (listverket er i lys antikk).

Skrevet

Jeg _er_ sliten av alt i har å gjøre!!!

Jeg syns skagen er en fin farge, den er lys grå. Ellers er lys toscana fin, den har vi malt på alle veggene i utleiedelen (listverket er i lys antikk).

Toscana er kjempefin, men den er for lik de vi har på de to andre stuene. Høres ut som vi har det "enorme" huset :-).

Finner ikke noe fargekart over skagen - skal sjekke i fargebutikken.

Pass på å slapp litt av også da. Vi bygde hus, jeg var 7 mnd. på vei, hadde to barn fra før på 2 og 4 år, gikk hovedfag og måtte pendle til og fra leilighet - tomt/hus for 7 år siden.

Nå blir jeg helt kvalm bare jeg tenker på det. Har egentlig ikke lyst å pusse opp kjelleren, skulle gjerne betalt meg ut av det.

Vi trenger bare så sårt et rom til da vi mangler et barnerom og ungdomsrom.

Jeg er en annen
Skrevet

Grønnjævlig. Hadde han ikke begått ran burde han uansett vært fjernet fra samfunnet pga. sin forsøplende smak. Bra at de tar fra ham huset, denne personen er åpenbart ikke estetisk moden til å ha ansvaret for så mye som en hybel. En fengselscelle er nok det eneste rette stedet for ham, den får han jo heldigvis ikke lov å innrede selv.

Skrevet

Toscana er kjempefin, men den er for lik de vi har på de to andre stuene. Høres ut som vi har det "enorme" huset :-).

Finner ikke noe fargekart over skagen - skal sjekke i fargebutikken.

Pass på å slapp litt av også da. Vi bygde hus, jeg var 7 mnd. på vei, hadde to barn fra før på 2 og 4 år, gikk hovedfag og måtte pendle til og fra leilighet - tomt/hus for 7 år siden.

Nå blir jeg helt kvalm bare jeg tenker på det. Har egentlig ikke lyst å pusse opp kjelleren, skulle gjerne betalt meg ut av det.

Vi trenger bare så sårt et rom til da vi mangler et barnerom og ungdomsrom.

Det er slitsomt å pusse opp, syns nesten det verste er at alt går så sakte. Jeg vil helst se det ferdige resultatet med én eneste gang - og så tar det uker og måneder før vi kommer til å få ferdig det neste rommet.

Tror nok vi er ganske flinke til å ta pauser, det hender vi tar en tur på kino eller besøk hvis vi føler for en frikveld. Dessuten pusser søstra til samboern min opp sitt hus og da må vi jo bidra litt der også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...