Gå til innhold

Egenmelding

Anbefalte innlegg

Gjest Helt riktig!
Skrevet

Så du får ikke lønn altså?

Ja, det er faktisk

Gjest Kom ikke å fortell meg
Skrevet

Hvis det er tilfelle i de jobbene du har hatt, bør du vel enten vurdere å endre yrke, eller å endre innstilling - eller begge deler.

En arbeidsgiver som ikke setter pris på god innsats og arbeidsmoral er en elendig arbeidsgiver. Men det finnes fremdeles bedrifter som vet hva pålitelig arbeidskraft er verdt.

Endre innstilling eller skifte yrke?

Jeg har i min arbeidskarriere på 14 år vært borte fra jobben 3 uker til sammen. Da har jeg hatt 2 matforgiftninger og en halsinfeksjon, så jeg har ikke akkurat utnyttet arbeidsgiver, men blir forbanna når arbeidsgiver utnytter meg.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Vi har 24 dager i løpet av året. Max 8 dager i slengen, så vi kan ta ut fra 3-24 egenmeldinger i løpet av året. Men det er vel ingen som tar ut 24 enkeltdager for å skulke?

Jeg har ikke samvittighet til det i alle fall.

Noen regner sykedagene som feriedager jo! Spør på et lønningskontor, så har de fleste historier om arbeidere som kommer og lurer på hvor mange 'dager' de har igjen. Og dette er alltid akkurat de samme som er 'syke' akkurat det antall dager de har lov til. Hver år! Rart ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...