Gå til innhold

Får dere betalt

Anbefalte innlegg

Gjest blåklokka
Skrevet

av arbeidsgiver når dere er på kurs utenom arbeidstiden ?

Skrevet

Bare hvis arbeidsgiver pålegger oss å dra på kurs, da får vi avspasere eller betalt timelønn.

Gjest blåklokka
Skrevet

Er det ikke pålagt hvis arbeidsgiver spør om jeg vil være med på kurs som varer i 2 dager i min frihelg ? Eller er det en fritidssyssel ?

Skrevet

Er det ikke pålagt hvis arbeidsgiver spør om jeg vil være med på kurs som varer i 2 dager i min frihelg ? Eller er det en fritidssyssel ?

Det er vel ikke pålagt hvis han SPØR om du vil dra på kurset?

".........................."

Gjest lei kollega
Skrevet

Det er vel ikke pålagt hvis han SPØR om du vil dra på kurset?

".........................."

Å joda :-))

På min arbeidsplass klager og syter folk, de får aldri dra på kurs heter det. Så klarte vi omsider å få en liten pott til kurs, og hva skjer. De to verste klagerne reiser avgårde og kommer hjem igjen med DEN regningen, de har fått permisjon med lønn, de har fått dekket kursavgiften og de har fått dekket reisen. Var det nok??? Neida, de ville ha overtidsbetalt fra kvelden før kurset når de reiste og helt til de kom hjem igjen. De skal ha kostgodtgjørelse, kjøregodtgjørelse osv.

Er det rart folk ikke kommer seg på kurs??

Kjøkkenskriver
Skrevet

Nei. Heller ikke for obligatoriske allmøter etter arbeidstid. Slik er det i IT-bransjen ...

Skrevet

Å joda :-))

På min arbeidsplass klager og syter folk, de får aldri dra på kurs heter det. Så klarte vi omsider å få en liten pott til kurs, og hva skjer. De to verste klagerne reiser avgårde og kommer hjem igjen med DEN regningen, de har fått permisjon med lønn, de har fått dekket kursavgiften og de har fått dekket reisen. Var det nok??? Neida, de ville ha overtidsbetalt fra kvelden før kurset når de reiste og helt til de kom hjem igjen. De skal ha kostgodtgjørelse, kjøregodtgjørelse osv.

Er det rart folk ikke kommer seg på kurs??

Å joda hva da? Det jeg sa, og fortsatt mener, er at så lenge det er frivillig, så er det ikke pålagt. Logisk nok - noe som er frivillig er ikke tvungent.

Hvis det er pålagt har man da vitterlg krav på betaling, men neppe hvis det er frivillig.

"..........................."

Skrevet

Nei. Heller ikke for obligatoriske allmøter etter arbeidstid. Slik er det i IT-bransjen ...

Sånn er det når de aller fleste ikke vil eller tør kreve det de har rett på. Har selv jobbet i IT-bransjen i flere år, og jeg irriterer meg alltid grønn over gjøker som går rundt og klager men ikke tør åpne kjeften og si i fra til de som bestemmer.

"..........................."

Skrevet

Er vi på 2-dagers kurs med overnatting, får vi vår vanlige lønn uten overtid.

Da jeg jobber i et stort firma, hender det at vi har kurs her på arbeidsplassen. Er hele eller deler av kurset på kveldstid, får vi noen ganger vanlig timelønn, ikke overtid.

Noen ganger dekker arbeidsgiver kurs som f.eks. friundervisningen har. Da får vi ikke lønn.

De siste par årene har kursaktiviteten vært nesten 0...

Skrevet

Det det er obligatoriske så.. reiser vi bort på konferanse, og jobber til kl. 19 skriver jeg opp 3 timer overtid og får betalt for de.. Vanlig arbeidstid er 8 - 16. Sitter vi en halvt ime over sender jeg ikke overtidsliste..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...