Gå til innhold

Min samboers eks skal bygge på nabotomta vår!

Anbefalte innlegg

Gjest Har mest lyst å flytte nå!
Skrevet

Hvordan i all verden skal vi takle dette? Er det mulig å klage/stoppe planene? Det er nok av ledige tomter i området her, men han skal bygge ved siden av oss. Bra for barna kanskje å bo nært, men han får "utsikt" til alle kanter av huset. Og vi vil bli ganske så overvåket...Iallefall føle oss overvåket.

Skrevet

"Er det mulig å klage/stoppe planene?"

Man har ingen mulighet til å nekte folk å gjøre slikt som å bygge hus på en tomt de eier. I såfall må det være juridiske ting inne i bildet som f.eks forbyr han å komme nærmere dere enn en viss avstand. Hvis problemet bare er at han er din samboers eks, så tror jeg problemet ligger et annet sted.

Forresten - hvordan får han utsikt til alle kantene av huset deres? Skal han bygge RUNDT dere?

"..........................."

Gjest blåklokka
Skrevet

Skjønner dere godt.fatter ikke at folk vil bo så nær sin ex. Virker teit.

Skjønner godt at du vil flytte !!!

Skrevet

Jeg ser faktisk ikke problemet ditt jeg, om det er barn innvolvert er det iallefall supert!

Selg huset og flytt om det plager dere for mye.

Skrevet

"...men han får "utsikt" til alle kanter av huset."

Er eksen til samboeren din han fyren i X-Men? Siden han kan se "alle" kantene av huset deres, mener jeg. Enkelte mutanter har kanskje den egenskapen?

Hmmm... Eks (X). X-Men.

Jaggu!

Jeg tror faen meg at jeg er inne på noe for engangs skyld.

Skrevet

Hadde jeg vært exen hadde jeg solgt tomta og funnet en annen. Men nå gjør han tydeligvis ikke det da så....

hadde jeg vært dere så hadde jeg solgt huset og flytta noen hundre meter bort. Minst!

Selv bor jeg noen hundre meter fra exen. Greit for ungene å være i samme nabolag, men godt at det er så langt unna at vi ikke kan se til hverandre eller følge med på hva de andre holder på med.

Gjest flytt unna
Skrevet

Hadde jeg vært exen hadde jeg solgt tomta og funnet en annen. Men nå gjør han tydeligvis ikke det da så....

hadde jeg vært dere så hadde jeg solgt huset og flytta noen hundre meter bort. Minst!

Selv bor jeg noen hundre meter fra exen. Greit for ungene å være i samme nabolag, men godt at det er så langt unna at vi ikke kan se til hverandre eller følge med på hva de andre holder på med.

Enig med skorpionfisken. Jeg ville ha flyttet lenger unna. Det er dessverre ikke annet du kan gjøre med saken.

Skrevet

Det er jo din kone som må ta tak i dette, si til eksen at det er fint for barna å bo nært, men at så nært vil føles ubehagelig for henne og deg, og barna kanskje ikke nødvenigvis har godt av å se inn i stuevinduene til mor mens de bor hos far og omvendt (at ikke hun kan se når de legger seg når de er hos far, hvor mye klær de har på seg når de leker i hagen hos far osv).

Et par minutters gåtur må være ideelt, men nærmere forstår jeg godt at kan være vanskelig (sikkert ikke for alle, og tydeligvis ikke for din kones eks).

Hun får gi beskjed at dere vurderer å flytte hvis han gjennomfører boligbyggingen på den tomten. Er han rimelig, så oppgir han planene, er han ikke det, så må dere gjøre det som dere føler er best.

jeg kjenner noen som bor i hver sin del av en tomannsbolig på den måten, og hvor det fungerer strålende, så det er ikke sikkert at han ser problemet. Det er din kone som må forklare ham at hun og dere har vansligheter med dette.

Bygger han, har dere jo god tid på å selge før han flytter inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...