Gå til innhold

Psykologen bestemmer...

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener dere???
Skrevet

En god venn av meg har vært sammen en jente i flere år nå. Men i det siste har følelsene kjølnet ganske mye, og forholdet går egentlig ikke i det hele tatt. Hun sliter psykisk, og gjør det enda vanskeligere for han.

De har egentlig gjort det slutt. Hun skulle liksom flytte ut. Men i stedet fikk min venn en telefon fra psykologen hennes, som påsto at de måtte forsøke, fortsette litt til. Det hadde h*n myndighet til å kreve...

Kan en psykolog bestemme over to menneskers skjebne sånn? Spesielt siden de faktisk har det best hver for seg? Hvorfor skal man tviholde på noe som rett og slett ikke er ment, og som er mer ødeleggende enn det er godt.

Det kan da ikke være mulig at noen kan bestemme at andre skal fortsette kjæresteforholdet, når det ikke finnes mer å hente der? Spesielt ikke en psykolog?

Gjest papirtiger
Skrevet

Overtramp av psykologen ja..på grensen til uetisk.

Gjest Verste jeg har hørt
Skrevet

Hvis det der VIRKELIG er sant, og korrekt gjengitt, så må dere rapportere det til Statens Helsetilsyn, eller ta kontakt med Pasientombudet. Det er et veldig grovt overtramp. En kan ikke forlange slike av folk rundt den syke. Det er nesten så jeg tror at vennen din må ha misforstått psykologen. Håper jeg....

Skrevet

Det er klart at psykologen ikke har bestemt dette, det har hun/han ingen myndighet til. Enten har du misforstått din venn, eller så har han misforstått psykologen. Men psykologen kan ha forsøkt å oppmuntre ham til å fortsette for jenta sin skyld, kanskje hun akkurat nå er i en bølgedal hvor et brudd ville bli veldig traumatisk for henne eller likn.

Om din venn har oppfattet dette som et "krav" fra psykologen, så har han nok misforstått, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...