Gå til innhold

Er det noen lærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om den nye arbeidstidsavtalen?

Føler du at du har like "god" tid som før til undervisningsplanlegging?

Jeg er på jobb fra 8-16 hver dag, og jobber fra 20-23 om kveldene for å planlegge undervisningen.

Skrevet

kan du si litt om hva den nye avtalen går ut på da?

Hvis en vanlig stilling i skolen har såpass arbeidstid så skjønner jeg ikke hvordan det kan ha seg at jeg ser så mange helt andre steder i arbeidstida. Da mener jeg i andre jobber, i skauen eller i byen.

Skrevet

Hvis en vanlig stilling i skolen har såpass arbeidstid så skjønner jeg ikke hvordan det kan ha seg at jeg ser så mange helt andre steder i arbeidstida. Da mener jeg i andre jobber, i skauen eller i byen.

Rektor kan binde opp til 1300 timer i året, men dette er i tillegg til undervisning bundet til samarbeid i team! Undervisningsplanlegging ligger ikke inne i denne tiden, og må tas utenom. Når vi da er ferdig for dagen, må vi hente våre egne barn, og gjøre resten av undervisningsplanlegging hjemme.

Ingen på vår arbeidsplass drar tidligere enn fire. Alle klager over for liten tid til undervisningsplanlegging. Vi går mer i møter og bruker til på å skrive rapporter enn vi har undervisning snart. Og vi kommer utslitte til undervisning,.....av stress. Vi føler at vi ikke får til en god planlegging i forkant av undervisningen, og dette stresser oss opp noe enormt.

Vi ønsker jo å gjøre en best mulig jobb, og nå er det vanskelig å få det til.

Dette er ikke ment som et syteinnlegg over tid og penger. Er fornøyd over lønn, og jobber gjerne noen timer hjemme..........men ikke hver kveld, og ikke med denne stressfaktoren.

Noe drastisk er i ferd med å skje med norsk skole. Og jeg tror ikke resultatet vil komme skolebarna til gode.

Skrevet

Det er nok mange lærere som ikke jobber i full stilling - nettopp fordi de ikke makter det.... Det gjelder iallefall mange av de lærerne jeg kjenner.

Selv jobber jeg ikke som klassestyrer. Da blir det litt mindre jobbing. Er vanligvis ferdig på jobb ved 15.30-tida og prøver å få til en times jobbing på kveldstid. I helgen står jeg gjerne opp tidlig for å ta et par-tre timers planlegging før resten av familien står opp.

Skrevet

Jeg foreslår at du fra nå av gjør minst mulig. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å forberede undervisning på grunnskole, videregående skole eller i barnehagen.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...