Gå til innhold

Dyr er LIKE mye verd som mennesker! Uansett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er illsint, og jeg klarer ikke slippe det helt. Vet mange er uening med meg, men det spiller forsåvidt ingen rolle.

Dyr er like mye verd som mennsker, de har følelser og sanser akkurat som oss. De føler like mye smerte når de har det vondt de som oss. De kjenner like mye smerte når noen er slemme mot dem. Så setningen "det ville være verre om det var et menneske" får meg til å koke over av sinne og kaste ting i veggen!

Faen heller, folk tror at de er Guds eneste skapninger. Nei pokker ta!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

14

• Lillemus

8

• serendipity

6

• Atene

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest det kan du ikke mene
Skrevet

Jeg er absolutt for dyrevelferd og dyrevern, og at dyr har rettigheter som skal ivaretas på samme måte som mennesler har det.

Men at (alle) dyr er like mye verdt som mennesker? Så hvis en kinaputt drepte 500 maur så ville det gått like hardt innpå deg som tragedien i Beslan (Nord Ossetia) hvor alle barna døde i gymsalen?

Skrevet

Kom og fortell meg det når du nekter legene å bruke medisiner som er testet ut på dyr for å redde livet til barnet ditt.

Gjest Enig med deg!
Skrevet

Helt enig med deg. De som har svart her foreløpig kommer med worst case scenarios. Det er jo ikke det det er snakk om, som valget mellom barna dine eller en rotte, liksom. Det det dreier seg om er at folk misbruker dyr, torturerer og plager dem for å lage noe så meningsløst som SMINKE for eksempel, og det enda det ikke er noe problem å lage makeup uten å mishandle noe levende.

For en verden

Skrevet

Jeg er absolutt for dyrevelferd og dyrevern, og at dyr har rettigheter som skal ivaretas på samme måte som mennesler har det.

Men at (alle) dyr er like mye verdt som mennesker? Så hvis en kinaputt drepte 500 maur så ville det gått like hardt innpå deg som tragedien i Beslan (Nord Ossetia) hvor alle barna døde i gymsalen?

Vel, jeg tenkte kanskje ikke så mye på maur og innsekter akkurat nå men..

Og ja, hvis barnet mitt hadde trengt medisiner, hadde jeg selvsagt gjort hva som helst for barnet mitt. Det er det ingen tvil om.

Skrevet

Helt enig med deg. De som har svart her foreløpig kommer med worst case scenarios. Det er jo ikke det det er snakk om, som valget mellom barna dine eller en rotte, liksom. Det det dreier seg om er at folk misbruker dyr, torturerer og plager dem for å lage noe så meningsløst som SMINKE for eksempel, og det enda det ikke er noe problem å lage makeup uten å mishandle noe levende.

For en verden

Du forstod hva jeg mente :-) Og jeg mener det absolutt at dyr er like mye verd som mennesker. Eller at mennesker er like mye verd som dyr. It goes both ways.

Skrevet

Du forstod hva jeg mente :-) Og jeg mener det absolutt at dyr er like mye verd som mennesker. Eller at mennesker er like mye verd som dyr. It goes both ways.

Jeg mener også at man ikke bør teste sminke og "unødvendigheter" på dyr, men enkelte ting lar seg foreløbig ikke teste ut på noen annen måte.

Gjest Enig med deg!
Skrevet

Ja, sånn er det.

Nå kommer alle til å ta helt av med scenarioene sine og eksemplene sine. De misforstår med vilje. Skjønner ikke hvorfor.

Naturen er for alle!

Menneskene har ikke førsterett på den.

Skrevet

Ja, sånn er det.

Nå kommer alle til å ta helt av med scenarioene sine og eksemplene sine. De misforstår med vilje. Skjønner ikke hvorfor.

Naturen er for alle!

Menneskene har ikke førsterett på den.

Det er helt sant. Og tomme eksempler spiller ingen rolle, jeg mener det jeg mener.

Skrevet

Unnskyld, men nei. Jeg er for eksempel veldig glad i bikkjer, og hadde jeg hatt bikkje ville den betydd veldig mye for meg. Men den ville uansett aldri betydd så mye som ungene mine, mora mi, de jeg er glad i. Og hadde den biti noen ville det vært slutt tvert.

Regner med at du er vegeterianer?

Skrevet

Vel, jeg tenkte kanskje ikke så mye på maur og innsekter akkurat nå men..

Og ja, hvis barnet mitt hadde trengt medisiner, hadde jeg selvsagt gjort hva som helst for barnet mitt. Det er det ingen tvil om.

Så da hadde det vært greit at de var testet ut på dyr? Jeg mener også i utg. punktet at alle er like mye verdt. Men jeg tror faktisk ikke at du følger dine praktfulle utsagn i virkligheten. Hadde ditt barn måtte tatt medisiner som var testet på en dyr hadde du garantert ikke nektet. Og da er det jo igrunn bare tomme ord, de utsagnene du kommer med!

Skrevet

Hva med timotei og kløver? Er ikke de like mye verdt som glassmaneter og tanglopper?

Bør ambulansepersonell tråkke i lyng og blomster for å redde et menneske som har fått hjerteinfarkt på fjellet?

Hvor er empatien med røslyngens pinsler?

Skrevet

De vil aldri bli like mye verdt som mennesker så lenge det er mennesker som setter verdien.

Jeg vil gjerne tenke som deg, men har skjønt at visse ting må jeg bare tåle. Jeg tåler ikke unødvendig plaging av dyr da.

Skrevet

Så da hadde det vært greit at de var testet ut på dyr? Jeg mener også i utg. punktet at alle er like mye verdt. Men jeg tror faktisk ikke at du følger dine praktfulle utsagn i virkligheten. Hadde ditt barn måtte tatt medisiner som var testet på en dyr hadde du garantert ikke nektet. Og da er det jo igrunn bare tomme ord, de utsagnene du kommer med!

Egentlig ikke. Jeg hadde tatt imot medisiner som var testet på konsentrasjonsleirfanger også, hadde det kunnet redde livet til barna mine. I en sånn situasjon fyker prinsippene fort ut.

Men ellers er jeg uenig - det er forskjell på mennesker og dyr.

Skrevet

Hva med timotei og kløver? Er ikke de like mye verdt som glassmaneter og tanglopper?

Bør ambulansepersonell tråkke i lyng og blomster for å redde et menneske som har fått hjerteinfarkt på fjellet?

Vi trenger ikke å gå så langt engang. Hva med mauren som kryper i gresset vi tråkker i ?

Skrevet

Hvis du hadde lest litt lengre opp, ser du at jeg har svart på akkurat dette. Jeg hadde gjort hva som helst for barna mine. Dette var heller ikke saken.

Skrevet

Egentlig ikke. Jeg hadde tatt imot medisiner som var testet på konsentrasjonsleirfanger også, hadde det kunnet redde livet til barna mine. I en sånn situasjon fyker prinsippene fort ut.

Så i prinsippet er dyr og mennesker like mye verdt, men ikke når det kommer til deg og dine? Hehe.

Skrevet

*Fnis* Ha en fin dag!

Skrevet

De vil aldri bli like mye verdt som mennesker så lenge det er mennesker som setter verdien.

Jeg vil gjerne tenke som deg, men har skjønt at visse ting må jeg bare tåle. Jeg tåler ikke unødvendig plaging av dyr da.

Som en annen nevnte her: Her vil det komme mange unødvendige sammenligninger og eksempler. Nesten ikke vits å lese dem engang. Ville bare få frem poenget mitt, som var at dyr og mennesker har samme verdi.

Skrevet

Det håper og tror jeg de fleste mener. Om jeg ser en ihjelkjørt katt så syntes jeg det er "ekkelt". Hadde jeg sett et ihjelkjørt menneske så tror jeg at jeg hadde besvimt. Iallefall hadde det synet sittet i meg resten av livet. Katta var høyst sannsynlig glemt i løpet av 20 min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...