Gå til innhold

Når man har fastrente...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har bestemt seg for å betale ned en god del av lånet... er det slik at renten er som den er samme faen, eller blir det mindre rente ettersom lånet synker?

Ja, jeg er en idiot.

Skrevet

Rentesatsen blir det samme, men det blir jo beregnet på et lavere beløp, så beløpet du betaler i rente synker.

Du er klar over at du ikke uten videre kan betale ned på et fastrentelån ? Hvis fastrenten er lavere idag enn den renten du har, må du betale mellomlegget til banken.

Skrevet

Rentesatsen blir det samme, men det blir jo beregnet på et lavere beløp, så beløpet du betaler i rente synker.

Du er klar over at du ikke uten videre kan betale ned på et fastrentelån ? Hvis fastrenten er lavere idag enn den renten du har, må du betale mellomlegget til banken.

Jepp, jeg er klar over det, men...

Hvis fastrenten varer i tre år, og jeg betaler ned hele lånet på disse tre årene, vil jer merke noe til dette med mellomlegget da?

Skrevet

Jepp, jeg er klar over det, men...

Hvis fastrenten varer i tre år, og jeg betaler ned hele lånet på disse tre årene, vil jer merke noe til dette med mellomlegget da?

Ja, hvis du mener ekstra nedbetaling. Så lenge fastrenteavtalen varer, kan du ikke betale ned mer enn det som ble avtalt da du tok opp lånet.

Skrevet

Ja, hvis du mener ekstra nedbetaling. Så lenge fastrenteavtalen varer, kan du ikke betale ned mer enn det som ble avtalt da du tok opp lånet.

Pokker ta! Jeg hater fastrente. Det var den tosken i banken som anbefalte fastrente, og det er noe av det dummeste jeg har gjort.

Hvordan vet du som mye om dette, da? Er du en av de uheldige du også?

Skrevet

Pokker ta! Jeg hater fastrente. Det var den tosken i banken som anbefalte fastrente, og det er noe av det dummeste jeg har gjort.

Jeg vet ikke mer enn jeg synes alle burde vite.

Skrevet

Jeg vet ikke mer enn jeg synes alle burde vite.

Takk for den, skikkelig hyggelig.

Alle har forskjellige interesser. Jeg kan en del ting veldig godt, og det er andre ting, som økonomi, hvor jeg er ganske blank.

Folk er forskjellige, og bra er det. Ingen grunn til å slenge dritt anyway.

Skrevet

Takk for den, skikkelig hyggelig.

Alle har forskjellige interesser. Jeg kan en del ting veldig godt, og det er andre ting, som økonomi, hvor jeg er ganske blank.

Folk er forskjellige, og bra er det. Ingen grunn til å slenge dritt anyway.

Slenge dritt ? Fordi jeg mener at man bør vite hva en avtale innebærer FØR man inngår den ?

Jaja...

Skrevet

Slenge dritt ? Fordi jeg mener at man bør vite hva en avtale innebærer FØR man inngår den ?

Jaja...

Døh... hva er vitsen egentlig?

Takk for ingenting.

Skrevet

Døh... hva er vitsen egentlig?

Takk for ingenting.

Kjære deg, slapp nå av. Selfølgelig skal man sette seg inn i ting før man inngår en avtale, det gjør da vel alle...spesielt hvis det dreier seg om penger. Atene slengte da ikke dritt i det hele tatt, du spurte hvordan hun visste så mye, og hun svarte deg på det.

Skrevet

Kjære deg, slapp nå av. Selfølgelig skal man sette seg inn i ting før man inngår en avtale, det gjør da vel alle...spesielt hvis det dreier seg om penger. Atene slengte da ikke dritt i det hele tatt, du spurte hvordan hun visste så mye, og hun svarte deg på det.

Det er helt tydelig en sarkastisk undertone i de to siste innleggene. Synes det er undødvendig bare. Samma det. Man har forskjellige kvaliteter her i verden. Jeg vet at jeg er en idiot når det kommer til penger. Det er greit, det, jeg er ingen forretningsmann. For meg er penger et middel for å skaffe meg ting. Men jeg er en jævel på gitar, og jeg lager mat som får gjestene til å stønne av vellyst, og det er jo noen som synes det er sjarmerende kvaliteter også :)

Skrevet

Det er helt tydelig en sarkastisk undertone i de to siste innleggene. Synes det er undødvendig bare. Samma det. Man har forskjellige kvaliteter her i verden. Jeg vet at jeg er en idiot når det kommer til penger. Det er greit, det, jeg er ingen forretningsmann. For meg er penger et middel for å skaffe meg ting. Men jeg er en jævel på gitar, og jeg lager mat som får gjestene til å stønne av vellyst, og det er jo noen som synes det er sjarmerende kvaliteter også :)

Da ser du mer enn vi som skriver mener, skal jeg love deg. Ingen har da sagt at vi ikke tror at du har noen gode egenskaper, men kanskje litt dårlig selvtillitt ettersom du hisser seg så innmari opp over dette? Det eneste som ble sagt at det er vanlig at man setter seg inn i avtaler før man undertegner dem...siste ord sagt i den saken.

God helg!

Skrevet

Da ser du mer enn vi som skriver mener, skal jeg love deg. Ingen har da sagt at vi ikke tror at du har noen gode egenskaper, men kanskje litt dårlig selvtillitt ettersom du hisser seg så innmari opp over dette? Det eneste som ble sagt at det er vanlig at man setter seg inn i avtaler før man undertegner dem...siste ord sagt i den saken.

God helg!

Tja... hun stormet jo ikke akkurat til for å protestere, for å si det sånn, og du vet vel strengt tatt heller ikke hva hun virkelig mente, eller hva?

Poenget er at jeg synes det er unødvendig å bli spydig bare fordi en fyr ikke har satt seg inn i det han anser som kjedelig, tørre greier. Jeg tar det ikke så nøye, ferdig med den saken. Jeg stilte et spørsmål, og forventer svar uten fornærmelser.

God helg, ja.

Skrevet

Tja... hun stormet jo ikke akkurat til for å protestere, for å si det sånn, og du vet vel strengt tatt heller ikke hva hun virkelig mente, eller hva?

Poenget er at jeg synes det er unødvendig å bli spydig bare fordi en fyr ikke har satt seg inn i det han anser som kjedelig, tørre greier. Jeg tar det ikke så nøye, ferdig med den saken. Jeg stilte et spørsmål, og forventer svar uten fornærmelser.

God helg, ja.

Jeg stormet ikke til, fordi jeg var opptatt med noe annet enn DOL.

Takk, teatrika, du sa hva jeg mente.

Skrevet

Jeg stormet ikke til, fordi jeg var opptatt med noe annet enn DOL.

Takk, teatrika, du sa hva jeg mente.

Hvorfor takker du henne i et innlegg til meg?

Skrevet

Er du en idiot når det gjelder penger burde du i *alle*fall* satt deg inn hva en fastreneavtale innebærer før du inngikk den. Jeg også er helt idiot når det gjelder økonomi, men jeg greide i alle fall å se fordelene/ulempene ved fastrente da jeg byttet bank og refinansierte lånene mine. Og på *meg* ble det altså flytende rente nettopp av de grunnene Atene skriver.

(Og litt på sidelinje: Jeg syns ikke Atene ga deg mer enn fortjent, hehe. Såpass som sannheten må man tåle.)

Skrevet

Hvorfor takker du henne i et innlegg til meg?

Rasjonaliseringsprinsippet?

Du skjønte sikkert hva som var til deg, og hva som var til teatrika. (Ellers har du mer en økonomi å bekymre deg for, hehe)

:-D

Skrevet

Er du en idiot når det gjelder penger burde du i *alle*fall* satt deg inn hva en fastreneavtale innebærer før du inngikk den. Jeg også er helt idiot når det gjelder økonomi, men jeg greide i alle fall å se fordelene/ulempene ved fastrente da jeg byttet bank og refinansierte lånene mine. Og på *meg* ble det altså flytende rente nettopp av de grunnene Atene skriver.

(Og litt på sidelinje: Jeg syns ikke Atene ga deg mer enn fortjent, hehe. Såpass som sannheten må man tåle.)

Hallo?? Hva faen er poenget med å henge seg på meg egentlig?

For å gi det inn med skjeer: Jeg visste godt hva fastrente var da jeg inngikk det. Jeg leste papirene, og jeg forhørte meg med tullingen i banken. MEN på det tidspunktet jeg inngikk fastrente hadde jeg ingen grunn til å tro at jeg et halvt år senere skulle være i stand til å betale halvannen mill tilbaket i løpet av tre år. Det kom faktisk veldig uventet, men nå er jeg i den situasjonen, og da stilte ting seg plutselig annerledes. Derfor må jeg nå gå inn på detaljer ved avtalen som jeg den gang ikke vudrderte særlig nøye fordi det virket helt usannsynlig. Jeg er ikke helt blås heller, selv om jeg ikke interesserer meg så veeeldig for penger.

Fatter du det nå?

Skrevet

Rasjonaliseringsprinsippet?

Du skjønte sikkert hva som var til deg, og hva som var til teatrika. (Ellers har du mer en økonomi å bekymre deg for, hehe)

:-D

Jeg skjønner at det var vedkommenes idiotiske måte å demonstrere på. I stedet for å forklare meg at hun ikke mente det slik, så fortsetter hun opplegget ved å overse meg på den måten.

Noen er sånn.

Skrevet

Det som Atene forklarer deg her burde han i banken ha forklart deg tydelig og med store bokstaver FØR du tok denne avtalen.

Enig med Atene at dette er viktig å sette seg inn i, men banken bør også si veldig tydelig ifra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...