Gå til innhold

Røyking - prikkbelastning - oppsigelse

Anbefalte innlegg

Gjest noen bedre?
Skrevet

Arbeidsgiveren vår har bestemt at vi ikke får røyke i arbeidstiden.

De som blir tatt i røyking får en prikk - tre prikker betyr skriftlig advarsel, to advarsler betyr oppsigelse.

Skrevet

Det er ikke lovlig på en flekk. Jeg fatter ikke at folk finner seg i slikt. Den eneste grunnen til at overformynderiet blir tredd nedover ørene på oss, er at majoriteten av folk er sauer som sitter stille og nikker mens de tar imot det.

"............................"

Skrevet

God idè! Til etterfølgelse andre steder.

Jeg håper du ikke mente det... Kjære vene, det er da tross alt voksne mennesker vi snakker om. La oss nå få bestemme selv. Lag gjerne strenge restriksjoner for pausetider og lignende, men 8 timer på jobb uten mulighet for en røyk, er grusomt for en røyker...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Røyking er no dritt, men det får da være måte på.

Det finnes plenty idioter, innehaveren av vår nærbutikk røyker på pauserommet, mens de annsatte må holde seg til de er ferdige på jobb.

Skrevet

Der ville jeg ikke jobba.. ikke fordi jeg ikke kunne røyke, men fordi sjefen virker som en maktsyk jævel som ikke respekterer andre mennesker.

Hvis man velger å bruke pausen sin til å røyke kan man det, en sjef kan da ikke nekte folk å røyke! Hyppige pauser kan han nekte, men dette tar kaka!

Skrevet

Jeg håper du ikke mente det... Kjære vene, det er da tross alt voksne mennesker vi snakker om. La oss nå få bestemme selv. Lag gjerne strenge restriksjoner for pausetider og lignende, men 8 timer på jobb uten mulighet for en røyk, er grusomt for en røyker...

Nei jeg mente det ikke. Men må innrømme at de som bare må ut å røyke 2 ganger i timen irriterer meg.

Har selv røyket en gang i tiden, men da hadde vi stemplingsklokke og måtte ta det av pausen.

Skrevet

Nei jeg mente det ikke. Men må innrømme at de som bare må ut å røyke 2 ganger i timen irriterer meg.

Har selv røyket en gang i tiden, men da hadde vi stemplingsklokke og måtte ta det av pausen.

Ja, som jeg sier så er det helt greit at de har strenge restriksjoner på det. Hos oss har vi 10 min pause annenhver time, og det er kun da jeg røyker. Holder lenge for meg, men jeg hadde ikke klart meg en hel dag uten røyk.

Skrevet

Det må da være verre at de ansatte ikke får gå på do i arbeidstiden, slik Lidl vil ha det.

Gjest noen bedre?
Skrevet

Det er ikke lovlig på en flekk. Jeg fatter ikke at folk finner seg i slikt. Den eneste grunnen til at overformynderiet blir tredd nedover ørene på oss, er at majoriteten av folk er sauer som sitter stille og nikker mens de tar imot det.

"............................"

Ikke lovlig - det er helse Finnmark som har innført det...

Skulle tro det offentlige vet hva de holder på med eller???

Skrevet

Det må da være verre at de ansatte ikke får gå på do i arbeidstiden, slik Lidl vil ha det.

Jeg flyr ikke på do konstant, men hadde jeg fått beskjed om at jeg kun fikk gå dit til bestemte klokkeslett kan du banne på at jeg hadde vært trengende hele dagen..!

Skrevet

Ikke lovlig - det er helse Finnmark som har innført det...

Skulle tro det offentlige vet hva de holder på med eller???

Vel, det forundrer meg ikke. Men det er uansett brudd på både grunnlov og menneskerettigheter å begrense individets frihet på den måten. En ting er å forby det på arbeidsplassen - det er greit nok. Men vil folk virkelig ha et kontrollsamfunn som bestemmer hva du får gjøre og ikke gjøre når du går på cafè i lunchen?

"..........................."

Skrevet

Om 10 år kommer røykerne - for øvrig en utdøende rase - til å bli stilt i gapestokk på Karl Johan til offentlig fornedrelse.

"Er det ikke deilig å ha noen å hate, føles det ikke godt å ha noen å hate..."

Skrevet

Hvis du blir sagt opp for 2 prikker, hvordan skal du kunne få den 3 prikken og dermed skriftlig advarsel???? Måtte bare si det, regner med det var omvendt.

Dette er selvfølgelig ikke lovlig. De kan kun tvinge dere til å røyke på bestemte tider og steder.

Men personlig synes jeg godt det skulle vært lov.

Skrevet

Hvis du blir sagt opp for 2 prikker, hvordan skal du kunne få den 3 prikken og dermed skriftlig advarsel???? Måtte bare si det, regner med det var omvendt.

Dette er selvfølgelig ikke lovlig. De kan kun tvinge dere til å røyke på bestemte tider og steder.

Men personlig synes jeg godt det skulle vært lov.

les en gang til. du får oppsigelse etter to _advarsler_, ikke prikker.

Skrevet

Sånn kan det gå når helga snart er her :-)

Gjest ja de prikka
Skrevet

og en advarsel etter 3 prikker.... enkelt!??

Gjest papirtiger
Skrevet

Oh nei..stakkars dere, må dere virkelig bare jobbe i ARBEIDSTIDEN???

Bevares. Røyking kan dere gjøre på pauser. Og jeg regner med at du glemte å fortelle akkurat _den_ biten.

(nhd er min store forbilde av og til :)

Gjest på karl johans gate
Skrevet

Om 10 år kommer røykerne - for øvrig en utdøende rase - til å bli stilt i gapestokk på Karl Johan til offentlig fornedrelse.

"Er det ikke deilig å ha noen å hate, føles det ikke godt å ha noen å hate..."

Overhørt på en restaurant i hovedstaden:

"Har dere røykerom??"

*Eeeh, nei, men vi har et utmerket sprøyterom rett rundt hjørnet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...