fresja Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Jeg synes å huske fra min barnelærdom (geografibok skrevet en stund etter krigen, antar jeg) at Tyrkia ligger både i Europa og Asia. Skal brev til Tyrkia frankeres som "Europa" eller "Verden"? 0 Siter
noldine Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Tja, si det. 3% ligger i Europa, resten i Asia. Men handelsmessig tror jeg Tyrkia hører til Europa, så da bør det vel holde med Europa-frankering. Du finner det kanskje ut på posten.no 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Det kommer vel an på hvilken halvdel av Tyrkia du skal sende brev til, den europeiske eller asiatiske halvdelen. Nei, jeg vet ikke, har bare ikke bedre ting å foreta meg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Er de ikke med i EU da? Er nesten helt sikker på at de blir regnet til Europa. Det gjør jo ikke vi lenger. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Er de ikke med i EU da? Er nesten helt sikker på at de blir regnet til Europa. Det gjør jo ikke vi lenger. Vi er i Europa selv om vi ikke er i EU da... :-) Og Tyrkia ligger både i Europa og Asia. Men den delen som vender mot Middelhavet og europeiske land er nok Europa, og kan dermed frankeres deretter... Trur eg... 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Vi er i Europa selv om vi ikke er i EU da... :-) Og Tyrkia ligger både i Europa og Asia. Men den delen som vender mot Middelhavet og europeiske land er nok Europa, og kan dermed frankeres deretter... Trur eg... Men når vi er på flyplasser og skal reise må vi gå i køen ikke-europeere. Vi er blitt et lite utskudd - heldigvis. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Men når vi er på flyplasser og skal reise må vi gå i køen ikke-europeere. Vi er blitt et lite utskudd - heldigvis. Står det virkelig ikke-europeere??? Eller non-EU citizens? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Står det virkelig ikke-europeere??? Eller non-EU citizens? Sist jeg reiste sto det non Europeans. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Sist jeg reiste sto det non Europeans. Da hadde jeg helt klart gått på Europeans. Jeg er bosatt i et europeisk land, uansett EU-medlemsskap eller ei. 0 Siter
fresja Skrevet 10. september 2004 Forfatter Skrevet 10. september 2004 Tja, si det. 3% ligger i Europa, resten i Asia. Men handelsmessig tror jeg Tyrkia hører til Europa, så da bør det vel holde med Europa-frankering. Du finner det kanskje ut på posten.no Fant ikke noe på posten sine sider, men jeg kan jo forsøke å spørre når jeg en sjelden gang reiser til nærmeste postkontor. Der jeg jobber, frankerer de brevene som brev til land utenom Europa for sikkerhets skyld. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Da hadde jeg helt klart gått på Europeans. Jeg er bosatt i et europeisk land, uansett EU-medlemsskap eller ei. Jeg reiste charter og fikk beskjed om å gå på non Europeans. 0 Siter
Babette Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Det kommer vel an på hvilken halvdel av Tyrkia du skal sende brev til, den europeiske eller asiatiske halvdelen. Nei, jeg vet ikke, har bare ikke bedre ting å foreta meg. A propos flyplasser. Var det ikke du, Mor Åse, som fortalte at faren din ikke hører forskjell på sola og Sola? Og da antar jeg at han heller ikke uttaler det forskjellig? Litt artig hvis han står på Gardermoen og ber om å få billett til sola. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 Skriv Turkey du, det holder det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.