Gå til innhold

Vond lukt av "ren" klesvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gikk tipsene ut på?

Jeg har tørket inni den gummiringen, jeg bruker skyllemiddel..

Har ikke merket at det er dårlig vann ellers i huset, så kan det ha noe med vaskemaskina å gjøre?

Var det noe med at en kunne bruke eddik?

Vet det er skreet om dette før, men søk-funksjonen funker ikke..

Fortsetter under...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Den beste "rens" av vaskemaskinen gjøres med klor(in) Noen ganger kan lo legge seg i inntaket til pumpa, og klorin gjør susen.

Skrevet

Den beste "rens" av vaskemaskinen gjøres med klor(in) Noen ganger kan lo legge seg i inntaket til pumpa, og klorin gjør susen.

Heisann.

Jeg satte på den stinkende klesvasken på nytt og hadde oppi salmiakk i doseringskammeret sammen med vaskepulver, Satte vasken på 60 grader. Har rengjort med en klut i de plastfoldene. Håper det gjør susen.

Fikk tips om å sette på en vask med 90 grader og da kan jeg kanskje kjøre en runde med klorin. I doseringskammeret?

Fysj for en ekkel lukt. *kvalm*

Gjest papirtiger
Skrevet

Heisann.

Jeg satte på den stinkende klesvasken på nytt og hadde oppi salmiakk i doseringskammeret sammen med vaskepulver, Satte vasken på 60 grader. Har rengjort med en klut i de plastfoldene. Håper det gjør susen.

Fikk tips om å sette på en vask med 90 grader og da kan jeg kanskje kjøre en runde med klorin. I doseringskammeret?

Eddik er ofte tingen. Ha i mye eddik og kjør en tom vaskemaskin.

Også veldig effektivt for klær som ikke blir rene etter vask. Syntetiske treningsklær feks.

Skrevet

Eddik er ofte tingen. Ha i mye eddik og kjør en tom vaskemaskin.

Også veldig effektivt for klær som ikke blir rene etter vask. Syntetiske treningsklær feks.

Eddik har jeg hørt om, ja. Bare kjører det i doseringskammeret for såpe?

Jeg har bare eplecidereddik, funker det eller må jeg ha vanlig eddik?

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Eddik har jeg hørt om, ja. Bare kjører det i doseringskammeret for såpe?

Jeg har bare eplecidereddik, funker det eller må jeg ha vanlig eddik?

Tja...fungerer sikkert det også. Ha i rikelig, og kjør et kortprogram.. Kan gjerne droppe sentrifugering :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Søkte på mye rart, men fant ingenting.. Nå fikk jeg noen treff, men din tråd dukket ikke opp. Takk for tipsene. Neste forsøk blir eddik og funker ikke det så blir det klorin.

Bruker du klorin, så ville jeg vasket håndkler neste maskin...

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Heisann.

"I doseringskammeret?"

Eller tøm rett inn i maskinen.

Skrevet

Bruker du klorin, så ville jeg vasket håndkler neste maskin...

Ja, det kan sikkert ligge igjen klorin så jeg tror jeg får kjøre håndklær og hvite ting. Tør ikke prøve klorin rett etter salmiakk heller. Er ikke den en litt riski blanding?

Skrevet

Tja...fungerer sikkert det også. Ha i rikelig, og kjør et kortprogram.. Kan gjerne droppe sentrifugering :)

Kjøre helt tom maskin? Hvis ikke: kun eddik og ikke vaskepulver? (Seff ingen vits med vaskepulver uten klesvaski inni..)

Gjest mariamagdalena
Skrevet

Kjøre helt tom maskin? Hvis ikke: kun eddik og ikke vaskepulver? (Seff ingen vits med vaskepulver uten klesvaski inni..)

ja kjør en maskin på 90 grader. det burde gjøre susen. det står i bruksanvisningen til min nye vaskemaskin .at man innimellom SKAL kjøre en 90 vask. ellers kan det bli vond lukt og "slam" inni der.

Annonse

Skrevet

ja kjør en maskin på 90 grader. det burde gjøre susen. det står i bruksanvisningen til min nye vaskemaskin .at man innimellom SKAL kjøre en 90 vask. ellers kan det bli vond lukt og "slam" inni der.

Skal prøve de tipsa som er kommet fram. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...