Gjest osiris Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Hva kaller man det i Oslo da, f.eks? De kaller det da golvtue de også? Eller er jeg på bærtur her? Gulvklut- fikk jeg beskjed om at det het. Av en ekspeditør som holdt på å flire seg i hjel av meg. Samme ekspeditør sendte meg til grønnsaksdisken når jeg spurte etter ankerstokk. *smil* 0 Siter
Lurveline Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 Gulvklut- fikk jeg beskjed om at det het. Av en ekspeditør som holdt på å flire seg i hjel av meg. Samme ekspeditør sendte meg til grønnsaksdisken når jeg spurte etter ankerstokk. *smil* Du har nok rett i det. Tok ett søk i ordboka, der fikk jeg opp at en tue er en rund, liten forhøyning i skogbunnen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 På min barndoms dialekt (romsdal) kan man bruke "klar" om å være "sliten". Saken er at i Romsdalen sier man mye rart og det er faktisk vanskelig å forstå for oss teite fra Oslo ;o) 0 Siter
fresja Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 I trøndelag kan ei tue være både noe man plukker bær fra, og noe man vasker gulv med. Vi har både golvtue og kopptue Jeg har ikke lagt merke til at kolleger fra Trøndelag sier koppetue og golvtue, men de fra Finnmark sier det. Selv sier jeg golvfilla eller golvtvåga. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Saken er at i Romsdalen sier man mye rart og det er faktisk vanskelig å forstå for oss teite fra Oslo ;o) Jepp, mannen min kommer fra Nesodden og synes vi sier mye "rart" her oppe ;o) 0 Siter
daydreamer1365380564 Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Og du bor i Stavanger? Nop,grenland.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.