Gå til innhold

metallbokser

Gjest boksåpneren

Anbefalte innlegg

Gjest boksåpneren
Skrevet

Finnes det noen lure metoder for å presse sammen metallbokser for at de skal ta mindre plass i søppla?

Er ikke så sterk..

Skrevet

Metallbokser skal ikke i søpla, de skal til gjenvinning.

Glass og metall - ja takk. Står sikkert en beholder ved en butikk i nærheten av deg.

Gjest boksåpneren
Skrevet

Glass og metall - ja takk. Står sikkert en beholder ved en butikk i nærheten av deg.

Det vet jeg, har en pose("søppel" med glass og metall)som går til gjenvinning. Likevel hadde det vært mer praktisk om det tok mindre plass.

Gjest ikke fanatisk
Skrevet

Har da nok med å sortere matavfall, tørt avfall og papilr om jeg ikke skal gidde å fly rundt med bokser. Nei, de går i tørravfallet.

Skrevet

Det vet jeg, har en pose("søppel" med glass og metall)som går til gjenvinning. Likevel hadde det vært mer praktisk om det tok mindre plass.

Smart!

Men jeg har ingen gode ideer.

Skrevet

Har da nok med å sortere matavfall, tørt avfall og papilr om jeg ikke skal gidde å fly rundt med bokser. Nei, de går i tørravfallet.

Og hvem spurte deg?

;)

Skrevet

Du er ikke "ikke fanatisk". Du er en som driter i gjenvinning, og motarbeider de positive effektene det har for miljøet.

Kall en spade for en spade.

"..........................."

Gjest kvinners verktøy
Skrevet

Hvis det er snakk om brusbokser ville jeg ha brukt f.eks. jerngryta til å presse de flat. Legg de i en kasse/kurv eller noe, legg ett eller annet flatt oppå, f.eks. en skjærefjøl, og legg jerngryta oppå.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja bevares, metall blir jo til jord om bare et par 10-år.. Og glass..er jo sand på en måte (...)

Ser ikke det store problemet med å sortere metall/glass. Og det utgjør faktisk mye av søpla til en normal husholdning.

Skrevet

Du er ikke "ikke fanatisk". Du er en som driter i gjenvinning, og motarbeider de positive effektene det har for miljøet.

Kall en spade for en spade.

"..........................."

Er ikke alltid like lett. Jeg ville gjerne gjenvunnet mer enn jeg gjør, men jeg har ikke bil, og nærmeste gjenvinningsstasjon er ganske langt unna. Hva skal man gjøre, samle opp et berg av søppel og ta taxi med det? Papir samler jeg faktisk på og fyller en tung ryggsekk med jevne mellomrom og går en halvtime til gjenvinningsstasjonen. Men det er ikke bokseinnsamling der, bare papir - det er en enda lenger gåtur til bokseinnsamlingen.

Til gjengjeld sparer jeg jo miljøet ved å ikke kjøre bil, da...

Skrevet

Er ikke alltid like lett. Jeg ville gjerne gjenvunnet mer enn jeg gjør, men jeg har ikke bil, og nærmeste gjenvinningsstasjon er ganske langt unna. Hva skal man gjøre, samle opp et berg av søppel og ta taxi med det? Papir samler jeg faktisk på og fyller en tung ryggsekk med jevne mellomrom og går en halvtime til gjenvinningsstasjonen. Men det er ikke bokseinnsamling der, bare papir - det er en enda lenger gåtur til bokseinnsamlingen.

- Ja, men tenk på den skoslitasjen!!

Skrevet

Det er klart - første kriterie for at man skal kunne gjenvinne er at man slipper å transportere avfallet over lengre avstander :-)

"..............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...