Gå til innhold

Hvor er det fint å bo i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest lengter etter fuglesang
Skrevet

En plass hvor det ikke er trafikkstøy...

Skrevet

Holmlia, kanskje eller Bjørndalen. Romsås har vel heller ikke så mye trafikkstøy.

Skrevet

Ekeberg, Nordstrand, Bekkelaget. Så lenge man holder seg unna Mosseveien, altså.

Skrevet

Holmlia, kanskje eller Bjørndalen. Romsås har vel heller ikke så mye trafikkstøy.

Uhm...Romsås...? Var det ikke snakk om steder som var FINE, da? :-)

Seriøst: det er lite som er hverken pent eller sjarmenrende med disse bunkerene de kaller boligblokker på Romsås. Fysj og fy.

"............................"

Skrevet

Uhm...Romsås...? Var det ikke snakk om steder som var FINE, da? :-)

Seriøst: det er lite som er hverken pent eller sjarmenrende med disse bunkerene de kaller boligblokker på Romsås. Fysj og fy.

Jeg synes det er helt grusomt der og ville ikke bodd der for alt i verden. Men det var snakk om områder uten trafikkstøy.

Fine områder uten trafikkstøy, tja, finnes det? Det må bli i villaområdene da, Holmenkollen, Grefsen og Nordstrand.

Gjest Østensjø bydel
Skrevet

Vi bor på Bøler, og her er det langt unna trafikkstøy. 5 minutters gange til marka, 5 minutters gange til Bølerbadet og et stort butikksenter som holder på å utvides nå.20 min med t-banen til sentrum.

Her er mye grønt, og variert begyggelse (mest lavblokker og så noen rekkehus og eneboliger).

Det finnes også flere andre steder i bydelen vår der det er lite trafikk. Golia feks, eller øvre deler av Oppsal.

Skrevet

Grefsen/Kjelsås/Maridalen

Godlia/Trasop/Oppsal

Ulsrud/Bøler/Rustad

Skrevet

Østensjø bydel er nevnt før. Der er det store områder hvor det er stille, fredelig og naturomgivelser. Hvis 'fint' betyr sosialt fint så er det sikkert finere i Holmenkollen. Hvis du mener fint å bo, fordi det ikke er trafikkstøy så tror jeg du finner mange områder. Jeg holder en finger på Østensjø bydel for der er det stille og fredelig. Kort vei til marka (med Nøklevann og Ulsrudvann bl.a.), t-bane som tar et kvarter til byen, busser til andre områder, gode servissentre og hyggelige mennesker.

Skrevet

Jeg synes det er helt grusomt der og ville ikke bodd der for alt i verden. Men det var snakk om områder uten trafikkstøy.

Fine områder uten trafikkstøy, tja, finnes det? Det må bli i villaområdene da, Holmenkollen, Grefsen og Nordstrand.

Tja...kommer an på om man mener lite trafikkstøy inne i leiligheten, eller i området rundt. Førstnevnte finnes jo flere steder i byen - mange rolig smågater.

".............................."

Skrevet

Haugerud, der bodde jeg før. Nærmeste nabo med marka, og 5 min. gange til t-bane, som tar 15 min. til sentrum. Et lite butikksenter, lege, postkontor, skoler, barnehager osv. også i 5 min. gangavstand (bilfri vei). Trivelig og ryddig borettslag, med lave felles-utgifter og lav fellesgjeld.

Se http://www.solfjellet.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=4261 og

http://www.solfjellet.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=3258

Gjest Norstrandsboer
Skrevet

Tja...kommer an på om man mener lite trafikkstøy inne i leiligheten, eller i området rundt. Førstnevnte finnes jo flere steder i byen - mange rolig smågater.

Vi bor "pent" på Nordstrand, langt oppe fra Mosseveien.

Men vi bor kloss i Ekebergveien, og vi får ikke sove og ikke luftet pga trafikken, mest i rushtidene.

Datteren min, som bor på Fagerborg, har mye mer stillhet og fuglesang enn vi har, med vår hage og alt!

Død over privatbilismen.

Gjest finnes stille oaser i de fleste bydeler
Skrevet

I en stille gate, rett ved en park, er det ofte mye mindre bilstøy og mye mer fuglesang enn litt lenger utenfor sentrum, hvor det er større veier og mer trafikk. De fleste bydeler har områder som er stille og skjermet for trafikk, samtidig som de har områder som er svært traffikkert.

Vi bor rett ved stensparken, og har få minutters gange til majorstuen og kan gå til sentrum, grunerløkka, torshov, skøyen, ja nesten hvor som helst på under en halvtime. Vi har hage, kjempepark, og nesten ingen trafikk som vi kan se eller høre..

Skrevet

Grefsen/Kjelsås/Maridalen

Godlia/Trasop/Oppsal

Ulsrud/Bøler/Rustad

* signerer *

Og på Tonsenhagen, rett ved Lillomarka. Der er det blokkbebyggelse, så det er relativt rimelig.

Skrevet

Jeg bor også stille og rolig selv om jeg bor midt i sentrum.

Skrevet

Her på Holmlia er det fint å bo! Bilfrie bo-områder og dermed ikkeno trafikkstøy!

Dessuten kan vi gå ned til Hvervenbukta, mange har nydelig utsikt og toget til sentrum tar bare 12 minutter!

På toppen av det hele er prisene fortsatt relativt lave!

Skrevet

Jeg bor også stille og rolig selv om jeg bor midt i sentrum.

Men hva er det du bråker om da da?! :-)

"......................."

Skrevet

Vi bor "pent" på Nordstrand, langt oppe fra Mosseveien.

Men vi bor kloss i Ekebergveien, og vi får ikke sove og ikke luftet pga trafikken, mest i rushtidene.

Datteren min, som bor på Fagerborg, har mye mer stillhet og fuglesang enn vi har, med vår hage og alt!

Død over privatbilismen.

"Død over privatbilismen."

Jeg skal være en av de første til å stemme ja til et forbud mot privat bilbruk i Oslo. Men det må være i byen; Ekeberg og Nordstrand er såpass langt utenfor sentrum at det ikke er fullt brukbart å bruke kollektivt i alle tilfeller.

".........................."

Gjest Ellingsrud!
Skrevet

På Ellingsrud! Lite biltrafikk, rett ved marka, og lave boligpriser. Grønt og fint er det også.

Skrevet

På Ellingsrud! Lite biltrafikk, rett ved marka, og lave boligpriser. Grønt og fint er det også.

Det er jaggu såvidt det er i Oslo også det, da :-)

Gjest Ellingsrud!
Skrevet

Det er jaggu såvidt det er i Oslo også det, da :-)

Men vi har faktisk T-baneforbindelse hit også. Tar bare 20 min. ned til sentrum :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...