Gå til innhold

kan laptopen min ta fyr?

Gjest takknemmelig for svar

Anbefalte innlegg

Gjest takknemmelig for svar
Skrevet

har en bærbar pc. Merker at den er glovarm når jeg sitter med den på fanget. Hvis jeg legger den på senga noen timer, er det da fare for at den kan ta fyr? noen gang hørt om pc'er som kan lage brann?

Skrevet

Den kan i allefall bli overopphetet - tror i såfall det går noen sikringer.

Bruk en treplate eller lignende under pc'en når du har den på fanget. Jeg har en sånn plate med pute under og da blir pc'en ikke varm.

Skrevet

Hvis du ser under pcen har den kanskje noen små føtter? (Knotter...?) De er der for at det skal komme litt luft under når den står på et bord, og det er sikkert en mening med det. Ville ikke satt den fra meg på dyna akkurat.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Sikkert ikke farlig. Men monitoren til min stasjonære pc begynte å gnistre inni, så ut som et bål!! Så den ble levert til 'trygt avfall' eller hva det nå heter....

Skrevet

Det som kan skje er at pc'eksploderer inni dersom viften dekkes til, og det var det, for å si det på den måten...

Du må alltid (!) sørge for at viften er fri. Ha aldri tøy eller annet foran den. Viften finner du bak eller på en av sidene av laptopen. (finn ut hvor den sitter)

Det er mao helt gerit å ha pc'n på fanget, på dynen eller hvor som helst bare viften er klarert.

Skrevet

Det er helt normalt. Alle datamaskiner blir varme i mer eller mindre grad. Jeg har laptop selv, og den blir så varm at det faktisk er ubehagelig å ha den på fanget.

Du må bare passe på å ikke dekke til viften.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...