Gå til innhold

Svigermor ville selge oss et bilde til 100 kroner

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

Svigermor bor langt unna oss, og jeg sender ofte mange bilder av barna. Så ville hun altså selge oss et bilde (brudebilde) av to i familien for 100 kroner.. Jeg har sendt henne SÅ mange bilder, og så skal hun være så smålig. Selvsagt sa vi nei... Frekt av henne? Synes jeg.. Den siste uken har jeg faktisk sendt to brev med ca. 10 bilder til dem. Bestiller alltid to sett så jeg kan sende. Hun skal alltid prøve å få noe (penger) av oss.

Skrevet

Spør henne: "Har du så alvorlige pengeproblemer, kan vi sikkert gi deg et lite lån for en periode? Det må jo stå dårlig til når du vil selge et bilde for 100 kr til barnet ditt."

Skrevet

Var det fotograbilde da eller? I så fall koster jo de litt.. Hvis ikke syns jeg det er smålig ...

Gjest ikke signatur
Skrevet

Spør henne: "Har du så alvorlige pengeproblemer, kan vi sikkert gi deg et lite lån for en periode? Det må jo stå dårlig til når du vil selge et bilde for 100 kr til barnet ditt."

Å, de har sine penger. Passer godt på dem.. Men om vi er på besøk må vi f.eks. handle mat. Er de her hjelper de ikke til med noe.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Var det fotograbilde da eller? I så fall koster jo de litt.. Hvis ikke syns jeg det er smålig ...

Et vanlig fotobilde; de koster ikke all verden.

Skrevet

Å, de har sine penger. Passer godt på dem.. Men om vi er på besøk må vi f.eks. handle mat. Er de her hjelper de ikke til med noe.

Ikke send henne flere bilder... Før hun spør. Da kan du si at du gjerne tar brudebildet i bytte neste gang.

Skrevet

Men er det fotografbilde, da?

Det er jo nokså stor prisforskjell (og ikke minst kvalitetsforskjell) på privatbilder som en glatt bestiller to sett av, og på et fotografbilde.

Skrevet

Slutt å sende dem bilder gratis. Be om samme sum som dem for det samme antall bilder eller la være å sende.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det er jo nokså stor prisforskjell (og ikke minst kvalitetsforskjell) på privatbilder som en glatt bestiller to sett av, og på et fotografbilde.

Det var ikke fotografbilde, men et vanlig. Og vi fikk jo et på takkekortet.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Ikke send henne flere bilder... Før hun spør. Da kan du si at du gjerne tar brudebildet i bytte neste gang.

Vi fikk brudebildet på takkekortet...

Skrevet

ok, da blir saken en helt annen. Da er jeg helt enig, dette var smålig og merkelig!

Skrevet

Men å ta 100 kr i betaling fra sitt eget barn, uansett hva det er, det rimer ikke i mine ører.

Skrevet

ok, så bare la vær å sende henne fler bilder da. Hun har jo gjort det klart hvor skapet skal stå.

Merkelig oppførsel av henne..

Skrevet

Dette høres jo helt merkelig ut. Ingen selger bilder tatt på vanlig kamera for mye høyere pris enn en har lagt ut.

Skrevet

Altså, det jeg mente var ikke å foreslå hvordan dere kunne få brudebildet, men å markere overfor henne at du ikke godtar hva som helst. :-)

Skrevet

Men å ta 100 kr i betaling fra sitt eget barn, uansett hva det er, det rimer ikke i mine ører.

Ikke om det var fotografbilder heller..? I såfall er jeg veldig uenig ... Om ungene vil ha noen fotografbilder av noen i familien, så er det vel ikke meninga at foreldrene skal måtte betale..? (Nå var vel ikke det tilfellet her, men ..

Skrevet

Ikke om det var fotografbilder heller..? I såfall er jeg veldig uenig ... Om ungene vil ha noen fotografbilder av noen i familien, så er det vel ikke meninga at foreldrene skal måtte betale..? (Nå var vel ikke det tilfellet her, men ..

Det er mulig man i noen familier kjøper og selger ting til hverandre, det gjør vi aldri i min familie.

Har mamma et skap jeg trenger, så får hun det. Har jeg en kjele til overs som passer på hybelen til lillebror, så får han den. Handler jeg middag til mamma fordi lillebror er ute med bilen, så hadde det ikke falt meg inn å ta penger for det, og hvis hun hadde bestilt 5 bilder hos fotograf og et av dem var til meg, ville det vært svært unaturlig å ta penger for det.

Men, om jeg skulle fått en hel bil eller andre store, dyre ting, hadde det blitt noe annet.

Gjest dittogdatt
Skrevet

Kanskj ehun selv må kjøpe det av fotografen. Da er det vel rett og rimelig at dere selv betaler for det? Hvis det bare er et bilde hun selv har tatt er saken en annen.

Skrevet

Det er mulig man i noen familier kjøper og selger ting til hverandre, det gjør vi aldri i min familie.

Har mamma et skap jeg trenger, så får hun det. Har jeg en kjele til overs som passer på hybelen til lillebror, så får han den. Handler jeg middag til mamma fordi lillebror er ute med bilen, så hadde det ikke falt meg inn å ta penger for det, og hvis hun hadde bestilt 5 bilder hos fotograf og et av dem var til meg, ville det vært svært unaturlig å ta penger for det.

Men, om jeg skulle fått en hel bil eller andre store, dyre ting, hadde det blitt noe annet.

jo, skjønner det - men om du hadde sagt at du ville ha det ene (som at dere skulle bestille sammen f.eks.), hadde du ikke betalt for det da heller? Det var mer sånn jeg mente ...

Jeg ville heller aldri krevd betaling for at jeg hadde handla inn noe til foreldrene mine f.eks. men jeg ville jo betalt for mine bilder om vi bestilte sammen

Gjest rutangis netu
Skrevet

Et vanlig fotobilde; de koster ikke all verden.

Et vanlig 10 x 15 bilde? Eller en forstørrelse?

Hva sier hun til at hun får så mange bilder av dere da?

Hun kan ikke ha fleipet på en eller annen måte da? Selv så opplever jeg av og til at folk ikke skjønner det når jeg fleiper. Muligens fordi jeg er tar det for gitt at de forstår at DETTE er fleip og ikke gjør grimaser eller lar de forstå på annen måte. For så å oppdage senere at de ikke skjønte ablegøyene mine. hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...