Gå til innhold

flytte til Vestfold/Grenland?

Gjest flytte til Vestfold/Grenland?

Anbefalte innlegg

Gjest flytte til Vestfold/Grenland?
Skrevet

Jeg og mannen min er begge arbeidssøkende. Vi bor nå på Vestlandet, men arbeidsmarkedet her er tungt for folk med vår bakgrunn.

Vi kunne tenke å flytte på oss, og av de mest aktuelle områdene er strekningen fra Skien/Porsgrunn tom ca.Horten.

Nå er det utlyst en stilling i Porsgrunn som er svært nær min drømmejobb, og jeg er kvalifisert.

Så da dukker det opp en del spørsmål som kanskje noen av dere kloke hoder her inne kan hjelpe meg med.

1)Hva må man beregne å betale for en enebolig i området - ca. 200 kvadratmeter i god stand?

2)Hvordan er utleiemarkedet dvs. hvor mye må man betale pr måned for minimum leilighet med 3-4 rom? (før vi finner drømmehuset).

3)Hvor lett/ vanskelig er det å få barnehageplass til jente (født våren 2001).

4) Fins det Montessori-skole i området?

5) Hvordan er jobbmarkedet innen IT?

Også postet på "Småbarn"

Skrevet

1)Hva må man beregne å betale for en enebolig i området - ca. 200 kvadratmeter i god stand?

Det varierer, men Grenlandsområdet er vel blandt de stedene i landet med

laveste priser på hus, jeg vil anta et eller annet sted mellom 1.4 - 1.7 mill.

2)Hvordan er utleiemarkedet dvs. hvor mye må man betale pr måned for minimum leilighet med 3-4 rom? (før vi finner drømmehuset).

Fra ca 4.500,- til 7000,-

Det har jeg ingen anelse om, men noe sier meg at det ikke er helt enklet.

Nei. Det er en kristen privatskole, samt en nystartet international privatskole.

Dette vet jeg heller ingen ting om, men arbeidsmarkedet i Grenland er, om mulig - enda trangere enn på Vestlandet.

Lykke til!

monique1365380367
Skrevet

Det varierer, men Grenlandsområdet er vel blandt de stedene i landet med

laveste priser på hus, jeg vil anta et eller annet sted mellom 1.4 - 1.7 mill.

Fra ca 4.500,- til 7000,-

Det har jeg ingen anelse om, men noe sier meg at det ikke er helt enklet.

Nei. Det er en kristen privatskole, samt en nystartet international privatskole.

Dette vet jeg heller ingen ting om, men arbeidsmarkedet i Grenland er, om mulig - enda trangere enn på Vestlandet.

Lykke til!

Horten er en absolutt koselig by, tror de har den type skole som du spør om, men er ikke sikker!

Tror derimot ikke det er lettere og få no IT jobb i Horten, men så har du jo Tønsberg 10 min vekke, for ikke og snakke om Oslo, som ligger bare 1 times kjøring fra Horten..(hvis pendling er innteresant) Ellers, vil jeg ønske dere hjertlig velkommen til østlandet, hvist dere gjør alvor av og flytte!

Østlandet byr på mange muligheter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...