Gå til innhold

Blodprosent

Gjest anonym akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Hvor lav er HB/blodprosent når den er dødelig lav?

Har fått hørt at Hb'n min var skrekkelig lav (4,2) etter et keisersnitt som gikk forferdelig galt.

Var jeg døden nær?

Skrevet

Ja, det var ikke mye å skryte av akkurat.

Hva skjedde?

Og hvordan gikk det med mor og barn?

Gjest midia (anonym tidligere)
Skrevet

Ja, det var ikke mye å skryte av akkurat.

Hva skjedde?

Og hvordan gikk det med mor og barn?

Dette var et haste keisersnitt

for morkaka hadde løsnet.

Barnet kom for sent ut å døde.

Jeg overlevde men det ble komplikasjoner etter keisersnittet.

Blodet rant på ville veier rundt i kroppen min å legene måtte inn å "støvsuge"

etterpå hadde jeg Hb på 4,2

Fikk noen liter blod etterpå.

Skrevet

Dette var et haste keisersnitt

for morkaka hadde løsnet.

Barnet kom for sent ut å døde.

Jeg overlevde men det ble komplikasjoner etter keisersnittet.

Blodet rant på ville veier rundt i kroppen min å legene måtte inn å "støvsuge"

etterpå hadde jeg Hb på 4,2

Fikk noen liter blod etterpå.

Oisann!

Så fryktelig leit. Jeg vet aldri helt hva jeg skal si når noen forteller om slike tragiske episoder.

Håper det går bra med deg nå i hvertfall, selv om babyen din ikke klarte påkjenningen.

*klem*

Skrevet

Oisann!

Så fryktelig leit. Jeg vet aldri helt hva jeg skal si når noen forteller om slike tragiske episoder.

Håper det går bra med deg nå i hvertfall, selv om babyen din ikke klarte påkjenningen.

*klem*

Takker for omtanken!

Det går greit nå,dette er 8 år siden nå.

Men tenker på det gjør jeg hele tiden.

Skrevet

Det var litt på grensa av kva kroppen kunne tåle. Eg var vel ned mot det området sjølv, etter første fødselen (vaginal, med stort blodtap) og måtte tilslutt berre bite i det og få blodoverføring. Trur ikkje eg kom riktig så lågt, og eg klarte meg faktisk i over tre dagar før eg ga meg.

Men kroppen er laga slik at ein skal kunne tåle større blodtap i samband med fødsel enn ellers. På ein vanleg kirurgisk sengepost, til dømes, ville ein ALDRI latt hb bli så låg før transfusjon. Da ville ein nok gripe inn på 6-talet.

Ved for låg hb er risikoen mykje større for hjartestans, mellom anna.

Men som sagt, kroppen er laga slik at du får større sirkulerande volum under svangerskapet slik at du skal ha ein ekstra buffer med tanke på blodtap under fødselen, og da tåler ein også noko lågare hb enn ellers.

Men, ja, når hb kjem ned på 4,2 da er du ikkje strid! Det merka du sikkert sjølv også........

Skrevet

Nei, venninnen min har hatt 4 alle de 5 årene jeg har kjent henne og selv om hun er trøtt så er i garantert i livet ;o)

Skrevet

Nei, venninnen min har hatt 4 alle de 5 årene jeg har kjent henne og selv om hun er trøtt så er i garantert i livet ;o)

Blodsjukdom e.l.?

Det er skremmande lågt... Men på den andre side så kan kroppen klare det utruligaste når den får tid til å tilpasse seg. Da min hb var på nedadgåande etter fødselen fikk eg no vite at eg ville venje meg til det etter ei stund.

Men *normalt sett* er jo ein hb på 4 faretrugande lågt.

Skrevet

Blodsjukdom e.l.?

Det er skremmande lågt... Men på den andre side så kan kroppen klare det utruligaste når den får tid til å tilpasse seg. Da min hb var på nedadgåande etter fødselen fikk eg no vite at eg ville venje meg til det etter ei stund.

Men *normalt sett* er jo ein hb på 4 faretrugande lågt.

Nei, hun bare får ikke opp blodprosenten

Skrevet

Går det an å leve normalt med så lite blod i kroppen?

Hun må da være fryktelig svimmel?

Skrevet

Går det an å leve normalt med så lite blod i kroppen?

Hun må da være fryktelig svimmel?

Hun er ganske slapp og sliten. Men styrer med sine ting som alle mammaer gjør.

Skrevet

Hun er ganske slapp og sliten. Men styrer med sine ting som alle mammaer gjør.

En skal vel helst ikke være oppegående med så lite blod og blodoverføring er høyst nødvendig.

Sykepleieren som målte Hb min måtte ta en til da hun ikke trodde det kunne være sant,men den andre viste det samme,å da ble det liv på sykehuset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...