Gjest Kraftig overvekt Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Jeg er 155 og veier 66 kg. Nå vil jeg gjøre noe før det er for sent for helsa. Kan jeg henvende meg til lege for å få hjelp? Vil han hjelpe meg? Jeg bor i Oslo. Er 23 år. 0 Siter
Soria Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Det eneste legen kan hjelpe deg med er råd om kosthold og trening, om han kan noe om det. Medisiner har du for lav bmi til å få. For å få det må en ha en bmi på minst 30, og din er 27,5. Du er forøvrig ikke kraftig men lett overvektig om en skal måle etter bmi. Et sunt kosthold og trening er det som hjelper. 0 Siter
Gjest Kraftig overvekt Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Det eneste legen kan hjelpe deg med er råd om kosthold og trening, om han kan noe om det. Medisiner har du for lav bmi til å få. For å få det må en ha en bmi på minst 30, og din er 27,5. Du er forøvrig ikke kraftig men lett overvektig om en skal måle etter bmi. Et sunt kosthold og trening er det som hjelper. Bmi stemmer ikke alltid så bra. For kroppen min er dette mye. Jeg har prøvd å endre på egenhånd, men jeg klarer det ikke. Ville ha litt starthjelp kanskje. 0 Siter
Soria Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Bmi stemmer ikke alltid så bra. For kroppen min er dette mye. Jeg har prøvd å endre på egenhånd, men jeg klarer det ikke. Ville ha litt starthjelp kanskje. Gå inn på ernæringsforumet her og spør. Du får helt sikkert masse svar. De kommer nok her også. 0 Siter
serendipity Skrevet 14. september 2004 Skrevet 14. september 2004 Du er nok litt for tung ja. Men kraftig overvektig er litt sterkt syntes jeg. Selv er jeg 160 cm, og veier 57 kg. Mitt beste råd er å melde deg på et Grete Roede kurs, om du har prøvd selv og det ikke nytter så kan det være et puff i riktig retning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.