Gå til innhold

Overvekt

Gjest Kraftig overvekt

Anbefalte innlegg

Gjest Kraftig overvekt
Skrevet

Jeg er 155 og veier 66 kg. Nå vil jeg gjøre noe før det er for sent for helsa. Kan jeg henvende meg til lege for å få hjelp? Vil han hjelpe meg? Jeg bor i Oslo. Er 23 år.

Skrevet

Det eneste legen kan hjelpe deg med er råd om kosthold og trening, om han kan noe om det. Medisiner har du for lav bmi til å få. For å få det må en ha en bmi på minst 30, og din er 27,5. Du er forøvrig ikke kraftig men lett overvektig om en skal måle etter bmi. Et sunt kosthold og trening er det som hjelper.

Gjest Kraftig overvekt
Skrevet

Det eneste legen kan hjelpe deg med er råd om kosthold og trening, om han kan noe om det. Medisiner har du for lav bmi til å få. For å få det må en ha en bmi på minst 30, og din er 27,5. Du er forøvrig ikke kraftig men lett overvektig om en skal måle etter bmi. Et sunt kosthold og trening er det som hjelper.

Bmi stemmer ikke alltid så bra. For kroppen min er dette mye. Jeg har prøvd å endre på egenhånd, men jeg klarer det ikke. Ville ha litt starthjelp kanskje.

Skrevet

Bmi stemmer ikke alltid så bra. For kroppen min er dette mye. Jeg har prøvd å endre på egenhånd, men jeg klarer det ikke. Ville ha litt starthjelp kanskje.

Gå inn på ernæringsforumet her og spør. Du får helt sikkert masse svar. De kommer nok her også.

Skrevet

Du er nok litt for tung ja. Men kraftig overvektig er litt sterkt syntes jeg. Selv er jeg 160 cm, og veier 57 kg.

Mitt beste råd er å melde deg på et Grete Roede kurs, om du har prøvd selv og det ikke nytter så kan det være et puff i riktig retning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...