Gå til innhold

Dokument2 i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

At de ikke sitter med nisselua ned over øynene når de budsjetterer...

De tenker langsiktig, istedenfor innenfor dette årets budsjett.

Og så teller vel menneskeverdet fortsatt litt mer der kanskje...

Da er spørsmålet hvordan Danmark og Tyskland klarer å hoste opp fornuftige politikere, når det ser ut til å være helt umulig i dette landet. På meg virker det som om vanlige folk har en god del smarte meninger, mens de som skal bestemme stort sett fullstendig mangler innsikt og oversikt. *Grrr....*

Skrevet

Hvem stemte vel på Bondevik sist? Noen selvsagt, men det største partiet fikk jo pokker ikke statsministeren. Valgordningen her i landet er jo knapt bedre enn i USA.

Hvis man kunne stemme både positivt og negativt ved valg, så hadde kanskje Bondevik & co flyttet i eksil...

Bondevik hadde blitt stemt ut og måttet flytte til Utopia :o)

Skrevet

Da er spørsmålet hvordan Danmark og Tyskland klarer å hoste opp fornuftige politikere, når det ser ut til å være helt umulig i dette landet. På meg virker det som om vanlige folk har en god del smarte meninger, mens de som skal bestemme stort sett fullstendig mangler innsikt og oversikt. *Grrr....*

Akkurat nå er det fullstendig feile politikere som styrer landet. Jeg er sannelig glad at det var helt andre tilstander da jeg var syk for 35 år siden.

Skrevet

Bondevik hadde blitt stemt ut og måttet flytte til Utopia :o)

Ja, det hadde vel vært rene himmelen for ham der :o)

Skrevet

Nei, jeg protesterer stadig på det utsagnet der. Og får svaret at vi har det bedre enn i Afrika. Og det har vi jo men det hjelper lite for den som er dårlig her og ikke får hjelp.

Ja, vi har jo mer penger enn folk i Afrika (det skal jo ikke så mye til, stakkars.) Men denne kåringen går så vidt jeg har forstått ikke bare på pengerikdom, men også livskvalitet....?? Jeg synes stadig det dukker opp eksempler på at "land det er naturlig å sammenlikne seg med" ordner ting på mye bedre måter...

Skrevet

Ja, det hadde vel vært rene himmelen for ham der :o)

Så kunne han og han Jesus-typen i Robinson kose seg sammen. Er sikker på at de ville hatt mye å prate om og mange felles interesser. :o)

Skrevet

Ja, vi har jo mer penger enn folk i Afrika (det skal jo ikke så mye til, stakkars.) Men denne kåringen går så vidt jeg har forstått ikke bare på pengerikdom, men også livskvalitet....?? Jeg synes stadig det dukker opp eksempler på at "land det er naturlig å sammenlikne seg med" ordner ting på mye bedre måter...

Jeg har da virkelig hørt at vi har verdens beste helsevesen også men det har jeg personlig ikke sett noe til.

Ventelister så lange som onde år både på spesialister og hjelpemidler tar snart råtta på meg.

Jeg pleier å skrive på et amerikansk forum og akkurat nå har jeg blitt fortalt at jeg må få tak i legen. Det er lett, minst 8 mnd ventetid. Men jeg skal begynne å pese i morgen, har prøvd i dag allerede og så skal jeg heller melde her hvor lang tid det tok.

Skrevet

Så kunne han og han Jesus-typen i Robinson kose seg sammen. Er sikker på at de ville hatt mye å prate om og mange felles interesser. :o)

Så kunne de sittet der på en øde ø og ikke fått gjort noen fortred ;o)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det hadde kanskje hjulpet at folk som ikke selv har egne helseplager å stri med (og dermed redusert energi ofte) også sto på litt og ga beskjed til politikerne om at sånn vil vi ikke ha det...

Men det er vel først når du FÅR helseplager at en i det hele tatt skjønner at det er noe å kjempe for?

Slik var det med meg iallefall! Jeg gikk ut med friskt mot og klippefast tro på at det nyttet å forandre helse- og trygdenorge. Men den ble jeg blå for! Men jeg ble så utslitt av kampen at jeg endte opp med uføretrygd. En skal være frisk for å være syk i Norge! Et sant utsagn tydeligvis.

Skrevet

Men det er vel først når du FÅR helseplager at en i det hele tatt skjønner at det er noe å kjempe for?

Slik var det med meg iallefall! Jeg gikk ut med friskt mot og klippefast tro på at det nyttet å forandre helse- og trygdenorge. Men den ble jeg blå for! Men jeg ble så utslitt av kampen at jeg endte opp med uføretrygd. En skal være frisk for å være syk i Norge! Et sant utsagn tydeligvis.

Ja, der ente jeg og venninna mi også men man kan vel fortsette og prøve å få det bedre likevel.

Som å legge ut linker og prøve å diskutere ting på dol. Vi aner ikke hvem som leser her.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Ja, der ente jeg og venninna mi også men man kan vel fortsette og prøve å få det bedre likevel.

Som å legge ut linker og prøve å diskutere ting på dol. Vi aner ikke hvem som leser her.

Jada! Har ikke gitt meg jeg heller. Men innsatsen er sterkt redusert dessverre. Så fort jeg får samlet krefter til nye 'angrep' så oppfatter de (trygdeetaten, aetat og legene,for ikke å si spesialistene) vel 'faren' og truer meg inn i nye jobbforsøk slik at jeg ikke skal angripe dem. hehe...

Skrevet

Jada! Har ikke gitt meg jeg heller. Men innsatsen er sterkt redusert dessverre. Så fort jeg får samlet krefter til nye 'angrep' så oppfatter de (trygdeetaten, aetat og legene,for ikke å si spesialistene) vel 'faren' og truer meg inn i nye jobbforsøk slik at jeg ikke skal angripe dem. hehe...

Nei, den er jeg ferdig med. Ingen som ønsker og få meg ut i arbeidslivet igjen. Jeg kan gjerne jobbe jeg altså men tviler på at noen er villige til å ansette meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...