Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg fikk benhinne betennelse for 7 år siden da jeg jobbet som kokk,da var jeg 17 år gammel.

jeg ble sendt hjem med en eske napren og et par krykker.

siden da er det bare vendt tilbake hele tiden.

nå har jeg ikke jobbet siden våren 98.jeg har heller ikke trent ,eller gått lengre turer på denne peroiden.

men det blir bare værre og værre ,nå har jeg store problemer med å kjøre bil og gjøre husarbeid.og klarer ikke gå lengre tur enn to runder rundt huset. i løpet av de siste to mnd er det også begynt å gjøre virkelig vont i ankelen,på utsiden av føttene.

er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare leve med at smertene blir værre og værre for hvær mnd.

jeg har en toåring som fortjener at mamman hans klarer å være ute og leke med ham.

jeg har vært hos 7 leger,1 kirurg,1 revmatolog,1 kiropraktor,2 fysioterapauter,og en homeopat.

nå venter jeg på time hos en ortopedingeniør.og ingen vet hva de skal gjøre med meg,så jeg begynner å bli mektig deprimert nå.jeg klarer ikke å ha så mye smerte.

tips og råd tas mot med takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15833-benhinnebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Hei,

Har også slitt med beinhinnebetennelse i lengere tid. Problemet mitt rettet seg når jeg fikk spesialtilpassede innlegsåler som jeg skal bruke hele tiden (du må regne med litt tid til å vende deg til sålene). Kjenner at det kommer tilbake når jeg går mye inne ol. uten sko.....

Optopedingeniøren kan sikkert gi det svar om det vil hjelpe deg også. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15833-benhinnebetennelse/#findComment-74711
Del på andre sider

Hei,

Har også slitt med beinhinnebetennelse i lengere tid. Problemet mitt rettet seg når jeg fikk spesialtilpassede innlegsåler som jeg skal bruke hele tiden (du må regne med litt tid til å vende deg til sålene). Kjenner at det kommer tilbake når jeg går mye inne ol. uten sko.....

Optopedingeniøren kan sikkert gi det svar om det vil hjelpe deg også. Lykke til!

er du helt bra når du bruker sålene?

hvor lang tid tok det å vende seg til dem?

(revmatologen sa jeg måtte regne med et par mnd,før jeg merket bedring)

ble du værre med en gang du begynte med sålene?

har du fått tips om noen øvelser du skal gjøre,isåfall er jeg veldig interresert i å høre om dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15833-benhinnebetennelse/#findComment-74895
Del på andre sider

er du helt bra når du bruker sålene?

hvor lang tid tok det å vende seg til dem?

(revmatologen sa jeg måtte regne med et par mnd,før jeg merket bedring)

ble du værre med en gang du begynte med sålene?

har du fått tips om noen øvelser du skal gjøre,isåfall er jeg veldig interresert i å høre om dem.

Heisann!

Selv sliter jeg også med beinhinnebetennelse, men ikke så ille som deg da. Jeg var hos lege for lenge siden etter å ha gått med det en stund, da fikk jeg en gelekrem ting som jeg måtte smøre på beina, det hjalp absolutt ikke, samtidig fikk jeg spesialsåler, som hjelper ganske bra. For meg tok det ikke lang tid å venne seg til, jeg syntes det ble mye mer behagelig å gå. Legen sendte meg til en fysoterapeut, som ba meg ha en pause med treningen en stund mens han tøyde og bøyde ol. som du helt sikkert har vært borti. En ting du ikke har nevnt er om du har operert. Hvis du fikk det først for 7 år siden så er det vel på tide å operere skulle man tro. Jeg anbefaler iallfall at du skaffer deg innleggssåler, selv sliter jeg fremdeles med det og må nok gjøre noe med det. For jeg trener aktivt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15833-benhinnebetennelse/#findComment-77089
Del på andre sider

Heisann!

Selv sliter jeg også med beinhinnebetennelse, men ikke så ille som deg da. Jeg var hos lege for lenge siden etter å ha gått med det en stund, da fikk jeg en gelekrem ting som jeg måtte smøre på beina, det hjalp absolutt ikke, samtidig fikk jeg spesialsåler, som hjelper ganske bra. For meg tok det ikke lang tid å venne seg til, jeg syntes det ble mye mer behagelig å gå. Legen sendte meg til en fysoterapeut, som ba meg ha en pause med treningen en stund mens han tøyde og bøyde ol. som du helt sikkert har vært borti. En ting du ikke har nevnt er om du har operert. Hvis du fikk det først for 7 år siden så er det vel på tide å operere skulle man tro. Jeg anbefaler iallfall at du skaffer deg innleggssåler, selv sliter jeg fremdeles med det og må nok gjøre noe med det. For jeg trener aktivt. Lykke til :)

jeg har ikke blitt anbefalt å operere pga risiko for forverrelse pga arrdannelse.

kirurgene som opererer sier at det er veldig mange som etter et år eller to er like ille eller værre enn de var før operasjonen.

fysioterapautene som jeg har vært i kontakt med har også frarådd meg dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15833-benhinnebetennelse/#findComment-77122
Del på andre sider

jeg har ikke blitt anbefalt å operere pga risiko for forverrelse pga arrdannelse.

kirurgene som opererer sier at det er veldig mange som etter et år eller to er like ille eller værre enn de var før operasjonen.

fysioterapautene som jeg har vært i kontakt med har også frarådd meg dette.

jeg har blitt tapet nå,og det kjennes ut som om det hjelper litt så lenge tapen er på

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15833-benhinnebetennelse/#findComment-77123
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...