Gå til innhold

Nettverk

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har 2 pc'er. En bærbar med trådløst nettverk, og en stasjonær med kabel.

Disse er naturligvis koblet til den samme routeren.

Internet funker på begge maskinene, men på den stasjonære er det en del sider jeg ikke kommer inn på. Maskinen krangler rett og slett noe jævlig med dem. F.eks. gjelder dette mailen min på online. no, andre mailklienter, kazaa, osv.

Det er rett og slett noen ip-problemer, tror jeg.

Noen som vet hva problemet kan være og hvordan jeg løser dem?

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke jeg, jeg har ikke peil!

:-)

Hvis du først skal være våken kan du i det minste koble deg på msn og give me som suger! :)

Skrevet

Tror ikke dette har med IP-problemer å gjøre, men med konfigurasjonen på PCn din.

Har du software brannmur/anti-virus/spy programmer inne med for høy sikkerhetsterskel så kan dette medføre at du mister en del funksjonalitet...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke dette har med IP-problemer å gjøre, men med konfigurasjonen på PCn din.

Har du software brannmur/anti-virus/spy programmer inne med for høy sikkerhetsterskel så kan dette medføre at du mister en del funksjonalitet...

Så det kan være et typisk SP2-problem?

Skrevet

Ikke jeg, jeg har ikke peil!

Sånne kommentarer liker jeg, herlig med folk som har selvironi :-)

Det er det altfor få som har.

(Forresten så har ikke jeg heller peil. på hva han spør om)

Skrevet

Sånne kommentarer liker jeg, herlig med folk som har selvironi :-)

Det er det altfor få som har.

(Forresten så har ikke jeg heller peil. på hva han spør om)

Enkelte ganger, ikke nødvendigvis alltid, men sånn av og til - så kan det være veldig greit å kjenne sin egen begrensning....:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Enkelte ganger, ikke nødvendigvis alltid, men sånn av og til - så kan det være veldig greit å kjenne sin egen begrensning....:-)

Du har helt rett

Skrevet

Jøsseball, jeg tenkte det samme, og jeg er selvlært. Yo!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...