Gå til innhold

tanker om vekt...


lizardking

Anbefalte innlegg

jeg er en gutt på 21 som har lyst å si noe om vekt. jeg har et "vekt-problem" som har plaget meg i noen år nå. når man snakker om problemer med vekt så vil mange med en gang tenke på overvekt, å de vanskene det innebærer. jeg har komplekser for at jeg er for tynn og spinkel, å savner informasjon om dette. det fokuseres kun på dette med slankekurer osv.

jeg er ca. 175cm/60kg, å det mener jeg er rundt 10kg. for lite. jeg kan spise hva jeg vil, hvor ofte jeg vil uten å legge på meg så mye som ett gram!!!! dette er veldig frustrerende for meg, å det begynner å ta på psykisk...

håper det er en lege som kan svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille tulla

vet ikke helt om dette innlegget passer helt inn her.. vi her på dette forumet har problemer med mye rart,så hvis du vil bli tykkere og sånn bør du heller stille spørsmålet på mat&ernæring eller no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære lizardking

Du tar opp et problem som mange gutter/menn plages av, men som få diskuterer med andre. De fleste i din situasjon sier gjerne at de kan spise hva som helst uten at de går opp. Det jeg ofte erfgarer med menn i din situasjon er at næringsinntaket ofte er mangelfullt både hva engår energi og sammmensetningen av kosten. Jeg vil råde deg til å kontakte en ernæringsfysiolog som kan være behjelpelig med å kartlegge hva du nå spiser for så å sette opp et forslag til en spiseliste der hensikten er å øke i vekt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...