aaseby Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 I januar i år fikk jeg mitt første barn. Jeg har fast jobb i oslo, men i sommer kjøpte vi oss leilighet i min manns hjemstedskommune. Jeg skulle/skal prøve å få meg jobb her og planlagte å søke permisjon fra januar av. I mellomtiden har jeg blitt gravid og venter et barn i slutten av mai. Nå føler jeg jeg sitter i pengeknipe og vet ikke hva jeg skal gjøre..... - Skal jeg si opp jobben min i oslo? - Skal jeg ukespendle? (lang reisevei med fly). - Alle ledd i kroppen verker og greier til tider ikke å gå trapper. Skal jeg tro på sykemelding? (var sykemeldt hele forige svangerskap pga komplikasjoner) Og hvilke rettigheter mister jeg da eller har jeg? - Eller skal jeg søke om permisjon og ikke ha inntekt fram til mai? Jeg har foreløpig tremin 24. mai og skal begynne å jobbe 11. januar. Går det med tanke på å få fødslespenger? Eller mister jeg det også og får utbetalt engangssummen? Deprimerende i en sånn gledens stund! Håper noen har noen råd til hva jeg kan og bør gjøre! 0 Siter
Gjest EvyM Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Begynn i jobb, bli sykmeldt når du ikke klarer å jobbe mer. Det er nok med 1 dag i jobb forutsatt at du ikke har hatt ulønnet permisjon og du har vært arbeidsfør i 26 uker (ikke sykmeldt) i permisjonstiden. Er 99% sikker på dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.