Motiva Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Hei! Jeg har fulgt med på forum en god stund og synes det er mange interessante diskusjoner her. Har lyst å høre andres tanker rundt dette med motivasjon. Ofte nevner både NHD og andre av de flittigste "svarerne" hvor viktig det er å være motivert for behandling. Jeg forstår dette, men synes også at noe av det værste med å være dypt deprimert er nettopp det å totalt mangle motivasjon. Når man er langt nede og mangler motivasjon til å forandre og mangler håp om at det er mulig å få til en forandring, hva kan man da gjøre for å bli motivert? 0 Siter
Gjest Kaptein Miki Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Personlig synes jeg alvorlig depresjon er såpass ille at jeg gjør hva som helst for å komme ut av den.Det store spørsmålet er jo bare hva man skal gjøre da.Det er ikke alltid like enkelt. 0 Siter
mariex Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Det å være motivert for behandling betyr vel egentlig at man oppsøker fastlege/psykolog/psykiater, og får medisin for depresjonen man sliter med.Hvis en person er så langt nede at h*n ikke klarer det selv,må pårørende steppe inn og hjelpe med det.Ingen kan tvinge et menneske til å ta medisiner, men som Kaptein Miki skriver er det så vondt å ha denne lidelsen, at de fleste gjør hva som helst for å få det bedre.mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.