Gå til innhold

Tråd for kronisk syke?


Dronningen1365380764

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men man ser jo hvor mange som bruker forumet for funksjonshemmede og da er det liten vits

Kanskje de er på andre forum for funksjonshemmede, norske eller utenlandske?

Uansett er det jo en del kronisk syke som ikke nødvendigvis hører hjemme på et forum for funksjonshemmede, så det kan vel være forsøket verdt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dronningen1365380764

Men man ser jo hvor mange som bruker forumet for funksjonshemmede og da er det liten vits

Hva mener du med dette? Hva har funksjonshemning med kronisk syke å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er på andre forum for funksjonshemmede, norske eller utenlandske?

Uansett er det jo en del kronisk syke som ikke nødvendigvis hører hjemme på et forum for funksjonshemmede, så det kan vel være forsøket verdt :-)

Det er litt lettere i utlandet og oute seg så jeg har jo forståelse for det. Men mye er jo likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med dette? Hva har funksjonshemning med kronisk syke å gjøre?

Det er jo noe av den samme problemstillingen med smerter og hjelpemidler og aksept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen1365380764

Det er jo noe av den samme problemstillingen med smerter og hjelpemidler og aksept

Uansett. Jeg har en kronisk sykdom, men det betyr ikke at jeg kategorisere meg under funksjonhemning. Det er langt fra min virkelighet. Kanskje det samme for deg, men jeg def. meg ikke slik. Jeg har en spesifikk kronisk sykdom som jeg gjerne skulle ha snakket med andre om. Det gjelder seg medisiner, kosthold, livsstil osv.

Når det gjelder denne akspeten du snakker om så undere jeg meg over hva du egentlig mener med det? Mener du at vi som er kronisk syke er ute etter akspet? I så fall bør du ta et oppgjør med dine holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett. Jeg har en kronisk sykdom, men det betyr ikke at jeg kategorisere meg under funksjonhemning. Det er langt fra min virkelighet. Kanskje det samme for deg, men jeg def. meg ikke slik. Jeg har en spesifikk kronisk sykdom som jeg gjerne skulle ha snakket med andre om. Det gjelder seg medisiner, kosthold, livsstil osv.

Når det gjelder denne akspeten du snakker om så undere jeg meg over hva du egentlig mener med det? Mener du at vi som er kronisk syke er ute etter akspet? I så fall bør du ta et oppgjør med dine holdninger.

Nei, hvis du føler deg fullstendig akseptert med dine plager og alt du kanskje ikke klarer så er det jo flott. Ikke alle som gjør det vet du. Og jeg ser fremdeles ikke at man ikke kan diskutere medisiner, kosthold og livsstil med noen som er funksjonshemmet selv om man ikke er det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen1365380764

Nei, hvis du føler deg fullstendig akseptert med dine plager og alt du kanskje ikke klarer så er det jo flott. Ikke alle som gjør det vet du. Og jeg ser fremdeles ikke at man ikke kan diskutere medisiner, kosthold og livsstil med noen som er funksjonshemmet selv om man ikke er det selv.

Men kjære deg. Jeg sier jo ikke at jeg ikke vil diskutere dette mer funksjonshemmede. Det jeg sier at jeg ikke kategoriserer meg der. Jeg er ute etter likesinnede. Kan det være så vanskelig å forstå et så enkelt spørsmål.

Vel, over og ut med kvervuleringen din.

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg. Jeg sier jo ikke at jeg ikke vil diskutere dette mer funksjonshemmede. Det jeg sier at jeg ikke kategoriserer meg der. Jeg er ute etter likesinnede. Kan det være så vanskelig å forstå et så enkelt spørsmål.

Vel, over og ut med kvervuleringen din.

Natta.

Natta :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Webmaster, design

Det er ikke noe veien for å opprette et slikt forum, men "kronisk syke" er kanskje litt bredt? Mange med kronisk sykdom vil vel passe godt inn i et av de andre foraene. Forslag til hva det skal være, hvis vi begrenser det på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe veien for å opprette et slikt forum, men "kronisk syke" er kanskje litt bredt? Mange med kronisk sykdom vil vel passe godt inn i et av de andre foraene. Forslag til hva det skal være, hvis vi begrenser det på en eller annen måte?

Enig i at det kan være litt bredt, men slik jeg tenker så er det vel kanskje ikke så mange som "kronisk" lider av sykdommer dem tar opp på de forskjellige forum.

Blir vel vanskelig å dele opp dette, men veldig utbredt idag er jo kroniske muskelsmerter. Mange diagnoser innenfor dette. Revmatisme er f.eks. veldig mye, men er kanskje for lite bredt igjen. Ville vært et bra forum for akkurat meg, som sliter med dette, (Fibromyalgi: mange plager innenfor samme diagnose bare her).

Utveksle erfaringer er viktig, tipse hverandre og støtte hverandre. Vet ikke hva slags lidelse Dronningen sikter til om det er noen bestemt.

Har inntrykk av etter min tid herinne at f.eks. forumet Psykiatri har flere besøkende enn f.eks. Allmennmedisin når det gjelder å slite kronisk.

Jeg personlig kan altså tenke meg innenfor revmatisme, er jo kronisk, men andre trenger sikkert forum for andre kroniske lidelser. Kan jo ha ett forum for kroniske sykdommer og skrive tittel:Revmatisme når det er dette det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen1365380764

Det er ikke noe veien for å opprette et slikt forum, men "kronisk syke" er kanskje litt bredt? Mange med kronisk sykdom vil vel passe godt inn i et av de andre foraene. Forslag til hva det skal være, hvis vi begrenser det på en eller annen måte?

Ja, det blir kanskje for vidt med forum for kronisk syke. Hva med en inndeling slik man har på sykehus. Kir, medis. gastro. nyre. osv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kanskje for vidt med forum for kronisk syke. Hva med en inndeling slik man har på sykehus. Kir, medis. gastro. nyre. osv. ?

Kronisk syke kan jo være så mangt, revmatisme, div. magelidelser, astma og allergi, sykdommer på nervesystemet o.s.v.

Håper vi får delt det inn så enkelt som mulig.

Jeg synes absolutt det ville være bra med et slikt forum hvor man kan diskutere sin kronisk lidelse.

Var på et 5-dagers opphold på et revmatismesykehus for halvannet år siden. Opplæring og mestringskurs. Bare det å komme sammen med likestilte, snakke sammen og utveksle erfaringer gjorde så godt. Det samme kan vi gjøre på forum for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det kan være litt bredt, men slik jeg tenker så er det vel kanskje ikke så mange som "kronisk" lider av sykdommer dem tar opp på de forskjellige forum.

Blir vel vanskelig å dele opp dette, men veldig utbredt idag er jo kroniske muskelsmerter. Mange diagnoser innenfor dette. Revmatisme er f.eks. veldig mye, men er kanskje for lite bredt igjen. Ville vært et bra forum for akkurat meg, som sliter med dette, (Fibromyalgi: mange plager innenfor samme diagnose bare her).

Utveksle erfaringer er viktig, tipse hverandre og støtte hverandre. Vet ikke hva slags lidelse Dronningen sikter til om det er noen bestemt.

Har inntrykk av etter min tid herinne at f.eks. forumet Psykiatri har flere besøkende enn f.eks. Allmennmedisin når det gjelder å slite kronisk.

Jeg personlig kan altså tenke meg innenfor revmatisme, er jo kronisk, men andre trenger sikkert forum for andre kroniske lidelser. Kan jo ha ett forum for kroniske sykdommer og skrive tittel:Revmatisme når det er dette det gjelder.

Hei.

Har selv også Fibromyalgi og jeg kunne gjerne ha tenkt å diskutere med flere med samme diagnose.

Føler at det er vanskelig for "utenforstående" å sjønne hvordan vi har det. Føler meg misforstått hele tiden,det er jo en usynlig lidelse der det ikke vises på deg at du har vondt.

Så det var en god ide, forum for revmatisme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har selv også Fibromyalgi og jeg kunne gjerne ha tenkt å diskutere med flere med samme diagnose.

Føler at det er vanskelig for "utenforstående" å sjønne hvordan vi har det. Føler meg misforstått hele tiden,det er jo en usynlig lidelse der det ikke vises på deg at du har vondt.

Så det var en god ide, forum for revmatisme:)

Fint, LailaG, da er vi ihvertfall to.

Som jeg skrev, det er så godt å kunne utveksle erfaringer.

Vi har en vanskelig diagnose, sees ikke og vises ikke på blodprøver. Vi prøver jo også å henge med så godt vi kan, skal vi ut på noe så tar vi ei pille for å gjennomføre det når det er som verst. Hvis vi i det hele tatt orker. Føler oss jo konstant utbrent, (gjorde får vel jeg si for er bedre nå)

Vil bare si deg at etter mange, mange år med denne lidelsen har jeg endelig funnet noe som hjelper, nemlig SSRI, Cipralex.Det fysiske og psykiske henger nok veldig sammen. Trodde nesten ikke legen da han sa jeg ville få det bedre med muskelsmertene og søvnen også med disse pillene, ikke bare for angst og depresjon.

Bare til orientering, LailaG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...