Gå til innhold

Vil det funke?

Anbefalte innlegg

Gjest pippi strømpe
Skrevet

hei alle sammen! jeg er en jente som prøver å gå ned 5kg. jeg trener og spiser fornuftig. jeg liker ikke styrketrening, så jeg sykler, stepper, tredemølle totalt 45-60 hver gang jeg er på treningssenteret eller går en tur ute i 60min, alt etter.

vil det funke? hvor mange dager bør jeg gjør dette på en uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det vil funke helt sikkert, men du må trene minst 3 dager pr. uke. og må du ikke spise for lite mat. bare spis sunt

lykke til..

ShitDiddelyDo
Skrevet

60 minutters trening høres bra ut, men det at du skal "ned 5 kilo" sier ikke stort.

Det er tross alt relativt stor forskjell på en 160 cm. høy jente på 75 kg som skal ned 5 kilo med synlig fett, og en 160 cm. og 55 kilos jente som skal deffe av seg de siste 5 kiloene for å få fram vaskebrettet.

Gjest pippi strømpe
Skrevet

60 minutters trening høres bra ut, men det at du skal "ned 5 kilo" sier ikke stort.

Det er tross alt relativt stor forskjell på en 160 cm. høy jente på 75 kg som skal ned 5 kilo med synlig fett, og en 160 cm. og 55 kilos jente som skal deffe av seg de siste 5 kiloene for å få fram vaskebrettet.

jeg er 160 og veier 62kg. mage/lår

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg er 160 og veier 62kg. mage/lår

Husk på kostholdet ditt. Det er særdeles relevant.

Men 5 kilo er ikke spesielt mye om du tar tiden til hjelp, og med din treningsrutine - altså når du allerede er i gang med 60 minutters økter noen ganger i uka - så burde det gå greit.

Husk på at du spiser nok. Rundt hver 3. time, altså rundt 5 ganger om dagen.

Tren minst 3-4 ganger i uka, men dette ser du an. Liker du å løpe skader det ikke å ta 6 løpeturer en uke, og du trenger heller ikke å få dårlig samvittighet om du en uke bare orker 2 økter.

Se det også litt an. For du vil jo se om du gjør ting riktig eller ikke, men ikke nødvendigvis ved bruk av vekta. Målebånd og speil er helt klart å anbefale, for muskler veier som kjent mer enn fett, så hvis du legger på deg 1 kilo muskler og går ned 1 kilo med fett, så vil dette synes veldig godt. Untatt på vekta.

Good luck! :)

Gjest pippi strømpe
Skrevet

Husk på kostholdet ditt. Det er særdeles relevant.

Men 5 kilo er ikke spesielt mye om du tar tiden til hjelp, og med din treningsrutine - altså når du allerede er i gang med 60 minutters økter noen ganger i uka - så burde det gå greit.

Husk på at du spiser nok. Rundt hver 3. time, altså rundt 5 ganger om dagen.

Tren minst 3-4 ganger i uka, men dette ser du an. Liker du å løpe skader det ikke å ta 6 løpeturer en uke, og du trenger heller ikke å få dårlig samvittighet om du en uke bare orker 2 økter.

Se det også litt an. For du vil jo se om du gjør ting riktig eller ikke, men ikke nødvendigvis ved bruk av vekta. Målebånd og speil er helt klart å anbefale, for muskler veier som kjent mer enn fett, så hvis du legger på deg 1 kilo muskler og går ned 1 kilo med fett, så vil dette synes veldig godt. Untatt på vekta.

Good luck! :)

tusen takk! :) hvor lang tid tror du det tar ?

ShitDiddelyDo
Skrevet

tusen takk! :) hvor lang tid tror du det tar ?

Hvis du gjør ting riktig - altså når det gjelder både kost og trening - bør 0,5 kilo fett i uka være mulig.

Men da skal du gjøre det meste riktig også.

Gjest pippi strømpe
Skrevet

Hvis du gjør ting riktig - altså når det gjelder både kost og trening - bør 0,5 kilo fett i uka være mulig.

Men da skal du gjøre det meste riktig også.

jeg merker det med målebandet, men ikke så mye på vekten for jeg trener styrke også. første uken uten styrke var 0,6kg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg merker det med målebandet, men ikke så mye på vekten for jeg trener styrke også. første uken uten styrke var 0,6kg.

Det eneste relevante er målene og hva du ser. Du går ned i fettprosent selv om vekta står stille. Muskler veier tross alt mer enn fett.

Gjest pippi strømpe
Skrevet

Det eneste relevante er målene og hva du ser. Du går ned i fettprosent selv om vekta står stille. Muskler veier tross alt mer enn fett.

riktig! :) takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...