Gå til innhold

dyr vs billig

Anbefalte innlegg

Gjest hva tror dere?
Skrevet

Er dyrere ansikts rensekremer (Biothern, Shiseido, Chanel, Clinique osv), bedre enn billige rensekremer (Loreal, nivea osv)? eller spiller det egentlig ikke noe rolle? Jeg tenker litt med tanke på a du kan få mer uren hud av en billig variant enn av en dyr variant?

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg tror ikke de dyreste kremene er så mye bedre enn de litt billigere merkene.

L'oreal er et godt kjent merke. Og passer hvertfall min lommebok godt!

Skrevet

Se siste ukes KK, der det står om bl.a. Gwyneth (?) Paltrow og Kate Moss, som begge sverger til rimeligere merker, ikke dyre, selv om de absolutt har råd til å kjøpe hva det måtte være.

Skrevet

Tror nok gjerne de dyre er bedre, men for vanlig dødelige som oss som ikke trenger å se perfekte ut til enhver tid, holder sikkert de billige.

Skrevet

Jeg har erfart at dyrt er bedre enn billig, men dette avhenger kanskje mye av hudtype. Jeg var mye plaget med sorte prikker og store porer, og merket ingen bedring med diverse billigmerker. Tenker da på produkter kjøpt på H&M osv.

Etter bare kort tid med produkter fra Clinique og dyrere sminke med pleiende effekter, ble huden min MYYYYE bedre.

Skrevet

Mener han kjente hudlegen Fyrand sa at det var hipp som happ hva man brukte. Det viktigste var å tilføre fuktighetskrem, og dette gjorde man best hvis man smurte det inn rett etter å ha dusjet og huden fortsatt er våt.

Selv bruker jeg faktisk spenol. Både pga økonomi, men også fordi hvis jeg først kjøper en dyr krem glemmer jeg ofte å ha den på og det er irriterende å ha en dyr krem som står der og ikke blir brukt.

Skrevet

Hm, om du har en hud som sjelden får kviser og sånt, så klarer du deg sikkert med noe "billigere". Selv har jeg best erfaring med produktene til Babor og Darphin. Det viktigste er at man bruker produkter som er tilpasset den hudtypen man har. En person med fet hud som bruker fete kremer, vil bli enda verre.

Ofte inneholder billigere produkter mye parabener, som lett kan legge seg som et "lokk" utenpå huden og hindre transport inn/ut av membranene i hudcellene. Men, NOEN parabener må til for at kremene skal ha noen holdbarhet.

Gjest nivea visage
Skrevet

Etter at jeg leste om en test der Nivea Visage var den eneste av de testede kremene som førte til forbedringer mht rynker, så er det den jeg har brukt.

Husker ikke hvem de andre testede varene var, men det var stort sett dyre merker.

Skrevet

Jeg tror ikke de dyreste kremene er så mye bedre enn de litt billigere merkene.

L'oreal er et godt kjent merke. Og passer hvertfall min lommebok godt!

Jeg er enig med Tvillingmamma. Har brukt både dyrt og billig i 30 år, varierer litt. Det blir for dyrt å alltid kjøpe krukker til 400-500kr. stk.

Nå har jeg funnet ut at den nye serien til L'oreal: wrinkle de crease er bra for min hud. Trekker godt inn og føles behagelig. Så får jeg se etter noen uker om linjene blir "mykere" som ekspeditrisen påsto at dem hadde blitt på henne....!

For under 400 kr. fikk jeg en krukke med dagkrem og en med nattkrem.

Gjest hva tror dere?
Skrevet

Hm, om du har en hud som sjelden får kviser og sånt, så klarer du deg sikkert med noe "billigere". Selv har jeg best erfaring med produktene til Babor og Darphin. Det viktigste er at man bruker produkter som er tilpasset den hudtypen man har. En person med fet hud som bruker fete kremer, vil bli enda verre.

Ofte inneholder billigere produkter mye parabener, som lett kan legge seg som et "lokk" utenpå huden og hindre transport inn/ut av membranene i hudcellene. Men, NOEN parabener må til for at kremene skal ha noen holdbarhet.

jøss nå lærte jeg noe nytt, har aldri hørt om parabener. Og du vet noen dyrer produkter inneholder mindre av dette? vet ud hvilke? Jeg har ganske lett for å få uren hud og litt kviser, da er det kanskje ikke noe sjakktrekk å velge hudprodukter med masse parabener som tetter porene da?

Skrevet

jøss nå lærte jeg noe nytt, har aldri hørt om parabener. Og du vet noen dyrer produkter inneholder mindre av dette? vet ud hvilke? Jeg har ganske lett for å få uren hud og litt kviser, da er det kanskje ikke noe sjakktrekk å velge hudprodukter med masse parabener som tetter porene da?

Hm, det finnes også dyre produkter som inneholder mye parabener. Jeg er super-fornøyd med Babor sine hudpleieprodukter, og har faktisk ikke hatt en eneste kvise etter at jeg kom skikkelig i gang med serien. Bruker til daglig vask og natt-/dagkrem. De har en ungdomsserie også, slik at det ikke er så dyrt for ungdommer, denne ungdomsserien er tilpasset typisk ungdomshud.

Babor selges hos utvalgte hudpleiere. Her har du en oversikt over hvem som selger det hvor:

http://www.tjostolvsen.no/kosmetikk/baborkunder.htm

Gjest hva tror dere?
Skrevet

Hm, det finnes også dyre produkter som inneholder mye parabener. Jeg er super-fornøyd med Babor sine hudpleieprodukter, og har faktisk ikke hatt en eneste kvise etter at jeg kom skikkelig i gang med serien. Bruker til daglig vask og natt-/dagkrem. De har en ungdomsserie også, slik at det ikke er så dyrt for ungdommer, denne ungdomsserien er tilpasset typisk ungdomshud.

Babor selges hos utvalgte hudpleiere. Her har du en oversikt over hvem som selger det hvor:

tusen takk for svar, da skal jeg undersøke litt nærmere med dette produktet

Gjest hva tror dere?
Skrevet

Sånn cirka hva ligger Babor produktene på i pris? En rensekrem f.eks?

Skrevet

Sånn cirka hva ligger Babor produktene på i pris? En rensekrem f.eks?

Det spørs litt hva du skal ha. Du bør få en hudpleier til å finne ut hvilken hydtype du har.

Men jeg kan jo gi en oversikt over de produktene jeg bruker (har kombinert hud):

Bruker en olje (HY-ÖL) først, som koster ca 300 kr (varer i ca 4 mnd), som jeg har som underlag for en annen slags olje, som heter phytoactive combination, koster ca 250 og varer i ca 2 mnd. Dette er rense-greiene. Etter dette er det nattkrem, kr 180, varer ca 4 mnd, eller dagkrem (her kan du velge en til 180 kr eller en til 545 kr, alt etter budsjett og hudtype), som også varer i 4 mnd.

I og med at produktene er VELDIG drøye, blir det ikke så veldig dyrt.

Gjest hva tror dere?
Skrevet

Det spørs litt hva du skal ha. Du bør få en hudpleier til å finne ut hvilken hydtype du har.

Men jeg kan jo gi en oversikt over de produktene jeg bruker (har kombinert hud):

Bruker en olje (HY-ÖL) først, som koster ca 300 kr (varer i ca 4 mnd), som jeg har som underlag for en annen slags olje, som heter phytoactive combination, koster ca 250 og varer i ca 2 mnd. Dette er rense-greiene. Etter dette er det nattkrem, kr 180, varer ca 4 mnd, eller dagkrem (her kan du velge en til 180 kr eller en til 545 kr, alt etter budsjett og hudtype), som også varer i 4 mnd.

ok takk, da skal jeg dra til en hudpleie salong og prøve dette. har som sagt lett for å få svarte prikker og noen få kviser, så kanskje dette kan hjelpe litt:)

Skrevet

Er vel slik at når man har blitt i 50-årene og trenger spesialkremer så må man opp i 400-500 kr. i de merkene vi får kjøpt i hudpleiesalongene. Det er min erfaring.

Blir jo mange penger. Det minste man trenger er jo rensekrem, ansiktsvann, dag/nattkrem og øyekrem. En peeling er greit en gang i uka og likeledes en ansiktsmaske.

Ja, det koster, men at vi har igjen for det når vi blir enda eldre, ja, det tror jeg. Forebygge er viktig.

Så er det solen da, er jo en av hudens verste fiender. Da blir vi skrukkete før tiden om vi ikke er forsiktige, det har jeg sett mange eksempler på.

Sunt kosthold og masse vann er også bra.

mvh

Gjest hva tror dere?
Skrevet

*humrer* Har du lest KK, nå!?

nei jeg har ikke fått kjøpt det enda...

Gjest tjohooo
Skrevet

Har du normal god grei "robust" hud, hvorfor ikke gå for en billig mild variant. Clearasil og andre slipemidler bør du derimot holde deg borte fra uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...