Gå til innhold

Slakting på Farmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn så på det - var litt ææææææææææ, men skjønte jo det var naturlig og lurte samtidig på om det var gris i maten de nettopp hadde spist - noe det var :)

helt greit med realiteter, syns jeg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• Sofapus

10

• IngenLurerDenneGutten

7

• amber sun

4

Skrevet

Mine barn så på det - var litt ææææææææææ, men skjønte jo det var naturlig og lurte samtidig på om det var gris i maten de nettopp hadde spist - noe det var :)

Joda. Men samtidig er det en god del mennesker som helst ikke vil se sånt, også :)

Selv gjør jeg ikke stort av å se det, men jeg synes det er unødvendig å vise det :)

Skrevet

Joda. Men samtidig er det en god del mennesker som helst ikke vil se sånt, også :)

Selv gjør jeg ikke stort av å se det, men jeg synes det er unødvendig å vise det :)

Det er jo DET som er interessant - å se hva de må GJØRE - jeg syns det er så kjedelig å bare høre på intrigene.

men nå har jeg bare sett gårdagens episode da.

Skrevet

Nå har ikke jeg sett "Farmen" i år jeg da, men når en hel haug mennesker skal leve på en farm som i gamle dager og de går sultne forde de ikke vil slakte de søte dyra...

ja, da får jeg fnatt.

Hva i huleste heite hampadalen tror de de gjorde for hundre år siden da?

Selvsakt skal det slaktes når huset trenger mat.

Det bør slaktes humant, og jeg tviler ikke på at det også blir gjort.

Om det skal vises på tv eller ei...gjør det det da, eller er det som før at man ser men ikke ser samtidig?

Akkurat splattinga er jo greit at barna unngår, men de her i huset har et greit forhold til slikt så at de vet det skjer er ikke noe problem.

:)

Bare sånn for å ha det stadfestet,så sultet de -ikke-.

De hadde visstnok mer enn nok havre og annet korn slik at det var ingen som sultet, de ville bare ganske enkelt ha kjøtt.

Da blir det litt unødvendig å slakte..

Skrevet

Bare sånn for å ha det stadfestet,så sultet de -ikke-.

De hadde visstnok mer enn nok havre og annet korn slik at det var ingen som sultet, de ville bare ganske enkelt ha kjøtt.

Da blir det litt unødvendig å slakte..

Vel, vel...slik jeg har sett det tidligere så har de hatt litt skralt med mat.

Og litt korn er vel noe mager kost for farmenarbeidere skulle en tro. Ganske mye hardt arbeid der vel.

Så om det...er nå for slakt jeg da, så langt de ikke har hengende kjøtt fra før.

mil1365380270
Skrevet

Hvordan foregår denne slaktingen vi driver med, som er mer dyrevennlig?

Jeg er ikke vegeterianer, bare så det er sagt. Og jeg mener det er helt bak mål å si noe på denne slaktingen, og at den blir vist på TV, hvis man spiser kjøtt.

Hvor mange tusen dyr slakter vi ikke hver dag, bare for at det skal være overflod i kjøttdisken? Og de har ikke hatt gleden av å gå og kose seg ute først heller.

Dobbeltmoralstisk strutseoppførsel!

Skrevet

Ikke noen sjef man hadde godtatt i dag men akkurat å ta livet av høner var jo nødvendig.

Jeg klarte å ta livet av ei høne sjøl engang. Skulle ta blodprøve av den og klemte den for hardt slik at leveren sprakk.

*ler og ler*

Undskyyyyyld....

Skrevet

Det ørlille jeg har sett av det var at vi fikk se at de bar ut en hylende gris, hørte et smell og deretter fikk se at de spiste ett eller annet en stund senere. Tåler ikke dagens barn å se det, ja, da vet ikke jeg...

Og disse dyrene hadde det jo veldig godt frem til slaktingen? De fikk være på gården og slapp å stå i timesvis på slaktebil o.l. Og det var jo en ordentlig slakter som sto for det. Helt i orden spør du meg.

Skrevet

he he, Ingrid pleier å spørre hvor på dyret kjøttet vi spiser kommer fra. Om det er fra ryggen, eller magen, eller beina. Vi pleier å fortelle henne hva slags kjøtt det er, og hvor det er plassert på dyret - når hun spør om det..

Så spiser hun fornøyd videre :)

Skrevet

Nå har ikke jeg sett "Farmen" i år jeg da, men når en hel haug mennesker skal leve på en farm som i gamle dager og de går sultne forde de ikke vil slakte de søte dyra...

ja, da får jeg fnatt.

Hva i huleste heite hampadalen tror de de gjorde for hundre år siden da?

Selvsakt skal det slaktes når huset trenger mat.

Det bør slaktes humant, og jeg tviler ikke på at det også blir gjort.

Om det skal vises på tv eller ei...gjør det det da, eller er det som før at man ser men ikke ser samtidig?

Akkurat splattinga er jo greit at barna unngår, men de her i huset har et greit forhold til slikt så at de vet det skjer er ikke noe problem.

Da er det verre med de som er med på Robinson og går sultne fordi de ikke vil spise skjell og fisk :o)

Det er virkelig latterlig.

Skrevet

Det med at det gjøres til underholdning er jo et poeng, det er jeg enig i. Men dette er jo matavlede dyr som ville ha blitt slaktet på et slakteri uansett. Dette med overlevelse har lite med saken å gjøre i den virkelige verden også - det er ganske mye mindre kjøtt som MÅ produseres for at menneskene skal overleve enn det som produseres i dag.

".........................."

det som er poenget har noe med verdier og etikk å gjøre, som det heter på fint språk. Jeg kaller det, å være idiot eller ikke være idiot.

Det er snakk om hva slags mennesker som lever i verden i dag, og hva slags tankegang de har, og det er gebredelig for å si det rett ut.

Skrevet

Ah - men jeg tenkte på en annen - en kvinne. Marie antonette? Eller var det med giljotin? Giljotinen gikk vel gjerne i stykker etter for mye bruk...men jeg mener det var en kvinne med et engelsk (eller anglo-saxist) navn. Vel, slikt har sikkert skjedd mer enn èn gang :-)

".........................."

Vel, vi har den stakkars grevinnen av Salisbury som ble dømt til døden av Henry VIII fordi sønnen hennes snakket imot kongen.

Hun var godt over 70, og ville ikke la seg halshugge. Så hun slet seg, og løp rundt på retterstedet med bøddelen etter seg, mens han fikk inn et hugg nå og da. Tilslutt segnet hun om, og han fikk fullføre jobben.

Min elskede Marie Antoinette fikk en ren og pen henrettelse, giljotinen er mer human(hvis man kan bruke et slikt ord)

De to konene Henry tok livet av, Anne Boleyn og Catherine Howard, fikk innleid en skarpretter fra Frankrike. Og ble henrettet med øks istedet for sverd.

Dette var ansett som et kongelig frynsegode..

Ellers skjedde det mye grusomt under Mary Tudor, bl.a. en gravid kvinne som fødte mens hun ventet på at bålet skulle flamme opp. Babyen ble kastet inn i flammene etter henne..

Ikke uten grunn at Mary ble til Bloody Mary..

Skrevet

Vel, vi har den stakkars grevinnen av Salisbury som ble dømt til døden av Henry VIII fordi sønnen hennes snakket imot kongen.

Hun var godt over 70, og ville ikke la seg halshugge. Så hun slet seg, og løp rundt på retterstedet med bøddelen etter seg, mens han fikk inn et hugg nå og da. Tilslutt segnet hun om, og han fikk fullføre jobben.

Min elskede Marie Antoinette fikk en ren og pen henrettelse, giljotinen er mer human(hvis man kan bruke et slikt ord)

De to konene Henry tok livet av, Anne Boleyn og Catherine Howard, fikk innleid en skarpretter fra Frankrike. Og ble henrettet med øks istedet for sverd.

Dette var ansett som et kongelig frynsegode..

Ellers skjedde det mye grusomt under Mary Tudor, bl.a. en gravid kvinne som fødte mens hun ventet på at bålet skulle flamme opp. Babyen ble kastet inn i flammene etter henne..

Ikke uten grunn at Mary ble til Bloody Mary..

"Og ble henrettet med øks istedet for sverd."

Sverd istedet for øks såklabert...!

Skrevet

Da er det verre med de som er med på Robinson og går sultne fordi de ikke vil spise skjell og fisk :o)

Det er virkelig latterlig.

*latter*

Ja, det er sant...

Kunne ikke tro de hadde sett programmene før de meldte seg på...

Eller som eneste ting ha med seg leppestift eller no...dhaaa...

;)

Skrevet

Vel, vel...slik jeg har sett det tidligere så har de hatt litt skralt med mat.

Og litt korn er vel noe mager kost for farmenarbeidere skulle en tro. Ganske mye hardt arbeid der vel.

Så om det...er nå for slakt jeg da, så langt de ikke har hengende kjøtt fra før.

Joda, tidligere hadde de vel det. Men syntes hun som var så veldig mot slakt (husker ikke hva hun het), begrunnet sin motstand ved siste slakt ved at de hadde mer enn nok mel omtrent helt til finalen, derfor syntes hun ikke det var nødvendig.

Er ikke superfanatisk motstander av slakt, vil de ha kjøtt er det bare å slakte, men jeg synes bare det er unødvendig når de har mat og ikke sulter..

Skrevet

hehe - om de ikke tåler å se det,så er kanskje ikke Farmen programmet for de? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...