Gå til innhold

hvor mye sjokolade spiser dere?

Gjest tror jeg spiser alt for mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye sjokolade spiser dere? Jeg tror jeg spiser noe sjoklade hver dag jeg, jeg kan liksom ikke hjelpe det. Det er ikke det at jeg har så behov for noe søtt tror jeg, men rett og slett fordi jeg synes det er godt, og det er kjedelig å ikke knaske på noe på kveldstid foran tv'en. Jeg er ikke tykk i det hele tatt og jeg trener masse, så det gjør meg ikke så mye, men det er jo ikke sundt for det da. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre med dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig lite. Nesten aldri på ukedagene, og litt i helgene hvis sambo kjøper seg (jeg har store problemer med å stå imot når det åpenbarer seg rett foran meg;)

Før var jeg mer som deg, jeg spiste sjokolade hver_jævla_dag, og vekta ble jaggu deretter. Jeg tror det er litt som å slutte å røyke, du må bare komme deg over den ene kneika, og så går det plutselig mye lettere. Jeg sto imot søthungeren i noen uker (med et par sprekker seff, men da sørget jeg for å kjøpe meg en liiten sjokolade), og poff, der var det ikke no problem lenger.

Viljestyrke, jeg ante ikke at jeg hadde det ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke noe poeng i å "gjøre noe med det" hvis du pusser tenna - og dermed unngår dyre tannlegeregninger, samt trener - og dermed unngår fysne former, samt trives med sjokoladeinntaket.

Så spis med god samvittighet.

Skrevet

Hva er problemet dit.............? Du har ikke dårlige tenner, og du legger ikke på deg.........? Skulle ønske at jeg var i din situasjon......

Skrevet

Hva er problemet dit.............? Du har ikke dårlige tenner, og du legger ikke på deg.........? Skulle ønske at jeg var i din situasjon......

jeg tenker mere på at det ikke kan være sunt. Tror faktisk jeg spiser en hel sjokolade hver eneste dag-huff! Og en dag vil jeg nok begynne å legge på meg. Det er som mAd sier, kanskje jeg er litt avhengig. Ville bare høre hvordan det var med deres sjokoladevaner

Skrevet

Utrolig lite. Nesten aldri på ukedagene, og litt i helgene hvis sambo kjøper seg (jeg har store problemer med å stå imot når det åpenbarer seg rett foran meg;)

Før var jeg mer som deg, jeg spiste sjokolade hver_jævla_dag, og vekta ble jaggu deretter. Jeg tror det er litt som å slutte å røyke, du må bare komme deg over den ene kneika, og så går det plutselig mye lettere. Jeg sto imot søthungeren i noen uker (med et par sprekker seff, men da sørget jeg for å kjøpe meg en liiten sjokolade), og poff, der var det ikke no problem lenger.

Viljestyrke, jeg ante ikke at jeg hadde det ;)

ble litt motivert av innlegget dit, nå skal jeg virkelig prøve å kutte ut all skjokoladen. Er sånn som du var, spiser det være eneste dag, men ikke heretter!! det er jo tross alt ikke sunt..

Skrevet

jeg tenker mere på at det ikke kan være sunt. Tror faktisk jeg spiser en hel sjokolade hver eneste dag-huff! Og en dag vil jeg nok begynne å legge på meg. Det er som mAd sier, kanskje jeg er litt avhengig. Ville bare høre hvordan det var med deres sjokoladevaner

Det er mye sunt i en sjokolade, du får mye energi f.eks. Hvis du ikke legger på deg er det ikke noe problem. Kos deg, jeg som overvektig må avstå men kos deg du med at du ikke trenger å tenke på det.

Skrevet

ble litt motivert av innlegget dit, nå skal jeg virkelig prøve å kutte ut all skjokoladen. Er sånn som du var, spiser det være eneste dag, men ikke heretter!! det er jo tross alt ikke sunt..

Det er ikke usunt medmindre du er overvektig eller har tendens til å legge på deg.

Skrevet

Jeg spiser sjokolade maks en gang i uka, noen ganger sjeldnere.

Det er ikke der mine utfordringer ligger. For meg er det mye vanskeligere å droppe smør, sauser og denslags.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med mindre du snakker om en sånn kilos melkesjokolade som jeg så man kunne vinne på Tusenfryd i sommer, så er ikke 1 stk. sjokolade om dagen noe å snakke om.

Sjokolade inneholder - som bebba helt korrekt sier - ikke bare usunnheter.

Skrevet

Med mindre du snakker om en sånn kilos melkesjokolade som jeg så man kunne vinne på Tusenfryd i sommer, så er ikke 1 stk. sjokolade om dagen noe å snakke om.

Sjokolade inneholder - som bebba helt korrekt sier - ikke bare usunnheter.

hehe nei det er ikke snakk om en kilo sjokolade om dagen. Det er heller snakk om en toblerone (veldig glad i det), eller en melkeskjokolade, eller pose med smash (ikke den største altså), eller nå som julen nærmer seg så begynner det å gå i marsipanegg med sjokoladetrekk, nam! tja

Det er vel det det er snakk om. Når det gjelder smash har jeg faktisk klart å overbevise megselv om at dette er hvertfall ikke så ille, fordi det er jo faktisk mais med sjokoladetrekk, hehe er jeg helt bærtur nå?

ShitDiddelyDo
Skrevet

hehe nei det er ikke snakk om en kilo sjokolade om dagen. Det er heller snakk om en toblerone (veldig glad i det), eller en melkeskjokolade, eller pose med smash (ikke den største altså), eller nå som julen nærmer seg så begynner det å gå i marsipanegg med sjokoladetrekk, nam! tja

Det er vel det det er snakk om. Når det gjelder smash har jeg faktisk klart å overbevise megselv om at dette er hvertfall ikke så ille, fordi det er jo faktisk mais med sjokoladetrekk, hehe er jeg helt bærtur nå?

Hehe, Smash er ufattelig godt og du må gjerne forsøke å overbevise meg om at det ikke er så ille, men jeg er redd jeg ikke kommer til å kjøpe den. Uansett hvor mye jeg vil. :)

Du høres helt normal ut. Se det an. Begynner du å legge på deg kutter du bare ut en del av det du nå dytter i deg. Jeg er rimelig sikker på at du lett vil klare det, for motivasjonen øker ofte i takt med bilringene som begynner å åpenbare seg. :)

Skrevet

Er det noe verre enn gjeddefestival i Odalen eller hva du nå enn er som vi utlendinge ikke forstår oss på.

Skrevet

Er det noe verre enn gjeddefestival i Odalen eller hva du nå enn er som vi utlendinge ikke forstår oss på.

tipper den ikke var ment til meg:) det er nok bare en odelsgutt på dette forumet.

Skrevet

Hehe, Smash er ufattelig godt og du må gjerne forsøke å overbevise meg om at det ikke er så ille, men jeg er redd jeg ikke kommer til å kjøpe den. Uansett hvor mye jeg vil. :)

Du høres helt normal ut. Se det an. Begynner du å legge på deg kutter du bare ut en del av det du nå dytter i deg. Jeg er rimelig sikker på at du lett vil klare det, for motivasjonen øker ofte i takt med bilringene som begynner å åpenbare seg. :)

du kjøpte ikke den nei? søren! hehe har prøvd å overbevise andre om teorien min, de fleste biter ikke helt på den gitt, gud vet hvorfor;) jeg som trodde jeg var så smart..

ShitDiddelyDo
Skrevet

For øvrig burde du ta en tur til Tusenfryd - om ikke annet enn å få se psykosjoladen de selger der. Jeg lurer på om det var 2 kilo. Ikke 1.

Den var svær som et uvær, og hadde gjort seg på veggen.

Synd den ikke lot seg kjøpe, for med min vinnerlykke fikk jeg bare lov til å ta den med meg i fantasien.

Skrevet

For øvrig burde du ta en tur til Tusenfryd - om ikke annet enn å få se psykosjoladen de selger der. Jeg lurer på om det var 2 kilo. Ikke 1.

Den var svær som et uvær, og hadde gjort seg på veggen.

Synd den ikke lot seg kjøpe, for med min vinnerlykke fikk jeg bare lov til å ta den med meg i fantasien.

hehe 2 kilo?? wow, snakk om psykosjokolade;) fint jeg ikke så den, hadde nok brukt opp alle pengene mine på å vinne den og dermed måtte dratt blakk og 2 kilo tyngre hjem igjen :P

Skrevet

Dersom du bekymrer deg kan du jo forsøke å holde deg til sunnere sjokolade, gjerne så mørk som mulig. Helst 70% og oppover.

Og spise en mindre mengde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...