Gå til innhold

Noen som har døgnlinser?

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060
Skrevet

Har dagslinser, men blir så tørr og litt rød i øynene etterhvert. Har hørt at døgnlinser slipper gjennom 6 ganger så mye oksygen, og at de derfor hjelper på tørrhet ol.

Noen som har noen erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen egne erfaringer, men optikeren min sier han har dusinvis av fornøyde kunder som før ville blitt bedt om å ta en pause fra linsene, som nå har gått over til å bruke døgnlinser som vanlige månedslinser. (ikke på om natta seff)

lalala1365380457
Skrevet

jeg bruker døgnlinser og er superfornøyd. Må bare huske å skifte linser 1 gang i måneden, og ser bra hele tiden. Plages heller ikke med tørrhet, noe jeg gjorde med dagslinser når det nermet seg kveld.

Et lite ps hvis du begynner å bruke døgnlinser; pass på å ta de av i perioder hvor dere pusser opp hjemme, eller du er i områder hvor det pusses opp. Er fort gjort å få betennelse da, i og med at linsene ikke byttes oftere enn 1 gang i mnd, og de ikke skal renses.

Skrevet

Kjempefornøg, men er litt tørr om morgonen før eg har hatt på tåreveske. Søv utan natta før eg tek på nye og ei natt til i løpet av ein mnd.

Hugs å ta dei ut litt viss du er forkjøla el.l.

Skrevet

Ja! Jeg er kjempefornøyd :)

Var mye plaget av tørrhet før, og jeg har prøvd både månedslinser og daglinser.

Fikk alltid problem med tørrhet og rødhet, spesielt mot kvelden. Var avhengig av å bytte til briller på kveldstid (og jeg liker ikke å gå med briller).

Etter at jeg fikk døgnlinsene tenker jeg ikke på at jeg har linser engang! Kjenner det litt med en gang jeg står opp, sånn før jeg har dusjet, men etter det merker jeg dem ikke. Og jeg er ikke så tørr lenger, heller.

Det stemmer det med at de slipper gjennom mye mer oksygen, det var et av hovedargumentene som fikk meg til å bytte.

Skrevet

Ja! Jeg er kjempefornøyd :)

Var mye plaget av tørrhet før, og jeg har prøvd både månedslinser og daglinser.

Fikk alltid problem med tørrhet og rødhet, spesielt mot kvelden. Var avhengig av å bytte til briller på kveldstid (og jeg liker ikke å gå med briller).

Etter at jeg fikk døgnlinsene tenker jeg ikke på at jeg har linser engang! Kjenner det litt med en gang jeg står opp, sånn før jeg har dusjet, men etter det merker jeg dem ikke. Og jeg er ikke så tørr lenger, heller.

Det stemmer det med at de slipper gjennom mye mer oksygen, det var et av hovedargumentene som fikk meg til å bytte.

Lager de døgnliser som retter opp skjeve hornhinner også?

Og koster det mer enn månedslinser?

Tør nesten ikke tenke tanken på å sove med linser, er alt for vant til at det blir tørt som fy.

Annonse

Skrevet

Tør nesten ikke tenke tanken på å sove med linser, er alt for vant til at det blir tørt som fy.

Jeg vet ikke om de lager for skjeve hornhinner også, det må nesten optiker svare på.

De er nok noe dyrere enn vanlige linser, men så sparer du linsevæsken ;) Men sånn alt i alt blir det vel bittelitt dyrere.

Det er noe helt annet å sove med døgnlinser enn vanlige linser (jada, jeg har glemt å ta de vanlige ut et par ganger etter festlige anledninger...det var ikke så moro å våkne opp med dem :( )

Skrevet

Jeg vet ikke om de lager for skjeve hornhinner også, det må nesten optiker svare på.

De er nok noe dyrere enn vanlige linser, men så sparer du linsevæsken ;) Men sånn alt i alt blir det vel bittelitt dyrere.

Det er noe helt annet å sove med døgnlinser enn vanlige linser (jada, jeg har glemt å ta de vanlige ut et par ganger etter festlige anledninger...det var ikke så moro å våkne opp med dem :( )

Hva skjer da?

Skrevet

Hva skjer da?

Hva som skjer om man sover med vanlige linser?

Vel, du våkner med en følelse av at øynene er tørre som sandpapir i ørkenen, det svir og føles ille. Linsene sitter så fast at de er som sugekopper, så de er da nesten umulige å ta ut uten masse linsevæske/tårevæske, eller vann.

Det er også usunt for øynene, fordi de får altfor lite oksygen.

Skrevet

Øyeleger o.l. anbefaler absolutt ikke å sove med linser, ei heller de nye døgnlinsene. De har fått inn masse flere folk med skader på øyet etter bruk av disse linsene.

Skrevet

Hva som skjer om man sover med vanlige linser?

Vel, du våkner med en følelse av at øynene er tørre som sandpapir i ørkenen, det svir og føles ille. Linsene sitter så fast at de er som sugekopper, så de er da nesten umulige å ta ut uten masse linsevæske/tårevæske, eller vann.

Det er også usunt for øynene, fordi de får altfor lite oksygen.

Ok, takk for info.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...