Gå til innhold

Seleksjonssamfunnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/4204342.html

Hver fjerde mann på 40 år er barnløs. Antall barnløse kvinner er halvparten av dette.

Tendensen er klar; kvinner velger menn med posisjon og utdannelse bedre enn dem selv, og presser grensen for den attraktive mann stadig høyere.

De attraktive mennene sirkulerer og blir fedre med flere kvinner.

Naturlig seleksjon ser i alle fall ut til å fungere, supplert med stadig flere varianter av utvelgelse basert på medisinske muligheter.

Ønskelig? Tja...vet ikke helt. Litt skeptisk.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Kanskje det er fordi mange menn ikke ønsker å få barn før de har passert 40. Skal kvinner velge jevnaldrende, risikerer de at tiden har gått fra dem. Eller som du sier, de må ty til medisinske muligheter.

Ja, kanskje det ikke er kvinnene som er ego, men mennene som ikke er villige til å slå seg til ro og få barn? Bortsett fra disse som sjarmerer i senk, og hopper fra blomst til blomst ;-)

Skrevet

Vi er vel på vei til å bli mer primitive enn vil liker å tenke på....:)

Hos oss har vi fordelt mamma'en over flere menn da...hehe

Skrevet

dette er helt utenom;men hvorfor skriver du så "bredt"? jeg får ikke opp hele tråden din på en gang, og må scrolle og rokke og rulle for å få med meg hele teksten din. Slitsomt.:(

Skrevet

dette er helt utenom;men hvorfor skriver du så "bredt"? jeg får ikke opp hele tråden din på en gang, og må scrolle og rokke og rulle for å få med meg hele teksten din. Slitsomt.:(

Han har ikke noe valg når linken er så lang. det er linken hans som gjør at det blir bredt - det han KAN gjøre er å gjøre linken kort her;

http://tinyurl.com/create.php

Skrevet

"De attraktive mennene sirkulerer og blir fedre med flere kvinner."

Hmmmmm... ingen regel uten unntak, får vi håpe! ;-) Jeg liker jo helst å se på min mann som attraktiv, men jeg foretrekker helt klart at han ikke sirkulerer og befrukter andre kvinner!! ;-)

fei1365380229
Skrevet

"De attraktive mennene sirkulerer og blir fedre med flere kvinner."

Hmmmmm... ingen regel uten unntak, får vi håpe! ;-) Jeg liker jo helst å se på min mann som attraktiv, men jeg foretrekker helt klart at han ikke sirkulerer og befrukter andre kvinner!! ;-)

Samme her :).

Jeg er ikke så redd for det med befruktningen for det har vi ordnet opp i :).

Skrevet

Samme her :).

Jeg er ikke så redd for det med befruktningen for det har vi ordnet opp i :).

*S*

Det eneste gangene husbonden kanskje tror at han muligens vil ha flere barn, hvis som atte i fall ett eller annet, er når jeg foreslår det samme! ;-))

Skrevet

Med grei status som single, evne til økonomisk selvberging, karrieremuligheter og frihet til å gjøre det samme som menn 'alltid' har kunnet gjort, trenger ikke kvinner ta til takke med nær sagt hva som helst i våre dager.

Skrevet

Stakkars menn snart blir de helt overflødige, og jeg som til og med har diskutert fram og tilbake herinne at Gud er kvinne :)

Gjest modenhet og ansvar
Skrevet

Nå står det jo en mulig forklaring i avisen da: At det kanskje først er når menn får barn, at de får slipt vekk de mest egoistiske kantene sine. Så kanskje saken rett og slett er, at kvinner ønsker menn som er modne følelsesmessig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...