Gå til innhold

Ville du blitt såret?

Anbefalte innlegg

Gjest forfatterspira
Skrevet

La oss si at du går med en liten forfatterspir i magen, du føler trang til å skrive og står avogtil opp om natten for å skrive.

La oss si at du har en samling med brev, dikt, noveller og historier liggende i en boks som er bare din.

La oss si at dette har vært din hemmelighet alltid. Ingen vet om din trang til å skrive. Du ønsker at det skal være din hemmelighet.

La oss si at dette har vært din måte å få ut frustrasjon, følelser, tanker og erfaringer gjennom livet på.

La oss så si at du kommer hjem en kveld, og samboeren din har funnet alt du har skrevet og lest det.

La oss si at han har tatt alt ut av sin sammenheng og blir sjalu utifra noe du har skrevet. la oss si at kvelden blir ødelagt...

Hvordan vil du reagere? Er det din feil fordet du ikke har gjort han oppmerksom på at det du skriver er din hemmelighet? Eller er det han som har rotet i dine ting og som har tråkket over streken her?

Lurer bare litt på om min reaksjon kan forsvares.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hadde funnet en sånn eske som samboeren din hadde hatt, ville du lest selv da?

Gjest forfatterspira
Skrevet

Om du hadde funnet en sånn eske som samboeren din hadde hatt, ville du lest selv da?

Utifra egne erfaringer der jeg vet hvor personlig og viktig den esken er for meg så ; NEI, det ville jeg ikke.

Skrevet

Utifra egne erfaringer der jeg vet hvor personlig og viktig den esken er for meg så ; NEI, det ville jeg ikke.

Hvis samboeren din ikke ante at du drev med det her, så kunne han jo ikke vite hva som var i boksen? Er naturlig at man blir nysgjerrig og lurer på hva som er det, kan ikke klandre han for å ha sett, synes jeg. Jeg skjønner deg godt, men du kunne informert om at "dette er personlig, jeg vil ha det for meg selv". :)

Gjest tante_r
Skrevet

Jeg ville blitt rasende. Han kunne funnet esken, ventet til du kom hjem og så spørre hva som var inni?

Skrevet

Det er godt mulig han ble skikkelig såret av det han leste, ut fra hvordan du beskrev situasjonen da du kom hjem.

Burde i hvert fall oppklare noen ting for ham, hvis han har misforstått noe?

Skrevet

Han burde jo ikke lese dine ting uten lov nei, men om dere bor sammen så er det vel litt vanskelig å vite hva som er hemmelig og..

MEN, utfra innlegget du skriver tror jeg neppe forfaterspiren din er veldig stor, det tyder hvertfall på at den neppe vil gro særlig mye...

skorpionfisken
Skrevet

Jeg hadde blitt såret. Som å lese en dagbok kanskje?

Men hadde du skrevet noe der som tydet på at du ikke hadde riktige følelser for samboeren. Noe som du egentlig ikke burde skrevet som sårer ham veldig? Noe som ikke helt tåler dagens lys? Da skjønner jeg jo at han lagde en scene av det.

Hadde jeg for eksempel kommet over noe samboeren hadde skrevet om meg som slo negativt ut for meg så ville jeg blitt såret uansett hvor hemmelig det er.

Gjest forfatterspire
Skrevet

Han burde jo ikke lese dine ting uten lov nei, men om dere bor sammen så er det vel litt vanskelig å vite hva som er hemmelig og..

MEN, utfra innlegget du skriver tror jeg neppe forfaterspiren din er veldig stor, det tyder hvertfall på at den neppe vil gro særlig mye...

?? legger ikke så jækla mye i måten å skrive på her inne da, hvis det var spydig sleng kommentar fra deg det der.

Skrevet

Ville nok blitt lei meg for at han leste i mine papir, ja.

Ikkje så annleis enn å skrive dagbok. Det er mykje råmateriale til å byrje med som ein ikkje vil at andre berre skal sette seg til og lese sånn utan vidare.

Når eg gir frå meg eit dikt eller ei novelle eller utdrag av andre ting eg har skrive for kommentarar, så er det jo overvegd, eg set slett ikkje pris på at andre berre "finn" det og les det, nei.

Gjest da ble det balanse
Skrevet

La oss si at denne samboeren fikk en kald fot i ræva?

lalala1365380457
Skrevet

hva var vitsen med den siste komentaren i innlegget ditt? det eneste du oppnådde med det var å såre! hun spurte ikke om hva folk syntes om forfatterspiren hennes, og den kan man vel heller ikke si så mye om ut fra den type innlegg.

sorry meg ass, men prøv å la være å la din dårlige dag gå ut over andre!

Gjest forfatterspire
Skrevet

La oss si at denne samboeren fikk en kald fot i ræva?

meaning?

Skrevet

Uavhengig om en er en forfatterspire eller ei, om det som er skrevet er bra stoff eller ei så skal man ikke lese andres personlige brever, dagbøker ol synes nå jeg da.

Så jeg hadde blitt noe fornermet ja.

Om han da etterpå hadde grunn til å bli sjalu,sint el. kommer jo ann på hva jeg hadde skrevet da.

:)

Skrevet

Er det noe som virkelig hadde gjort meg pissed, så ville det være om uvedkommende leste mine private skriblerier.

Og jeg ville blitt ufattelig sint om jeg fant min samboer med nesa i dagboka mi, f.eks.

Et stort overtramp, og han kan overhodet ikke bruke noe av det som står der mot deg, for han har gjort noe utilgivelig selv.

Her er jeg svært bastant, det er vanvittig viktig med privatliv i forhold...

Skrevet

Om jeg var ham ville jeg titta opp i boksen, lest litt, funnet ut at det var personlig, lukka boksen og enten sagt det til kjæresten, eller latt være. Det vet jeg ikke.

At han har lest alt og blitt såret/sjalu er strengt tatt hans problem. Alle har lov til å føle ting i et forhold, han kan overhode ikke klandre deg for å føle ting. Han skal være glad at du er på en slik måte at han ikke merker hvordan du føler det, men er en god kjæreste for ham. Dette skriver jeg på bakgrunn av en antagelse om at du er glad i kjæresten din, behandler ham med respekt og satser på ham.

Mvh

Gjest en dol-bruker
Skrevet

Jeg skjønner hans reaksjon, men jeg skjønner også din. Han har ingen rett til å lese dine private ting, men det er forståelig at han ble litt nysjerrig på noe han først kanskje ikke engang skjønte hva var. Jeg mener at du selv også har ansvar for å merke dine papirer tydelig med "privat" el.lign, og egentlig bør man vel sørge for å holde slike ting nedlåst, uansett hvor mye man stoler på sin samboer og eventuelle gjester. Jeg har ihvertfall mine private papirer utilgjengelige. Men jeg har også snakket med kjæresten min om at hvis han finner private papirer og brev rundt om i huset, så skal han selvsagt ikke lese det. Noe han ikke har problemer med å skjønne.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempesinna og ment at han gikk langt over streken med å rote og lese dine personlige ting.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han har på mange måte lest din dagbok.

Det er du som burde bli forbanna her. Ikke han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...