Gå til innhold

Thailand - nytt offer for islamsk frammarsj.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article294903.ece

Thailand har 3,8% muslimer, men dette er altså nok til at uroen er i gang.

Det flotte landet blir nå presset hardt av en islamsk minoritet. Virkemidlene er de vanlige; vold, terror og frykt. Drivkraften er separatisme, krav om en egen muslimsk stat i Sør-Thailand.

Nabolandet Malaysia frykter at opprøret skal spre seg dit. Al-qaida fisker i rørt vann, og turistnæringen i Thailand er et meget attraktivt mål for terror.

Norske myndigheter advarer mot å reise til deler av landet. Det smeller snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uæææ, ikke Thailand! Jeg reiser jo dit i januar.

Dette var sør i landet, vi skal være rundt Bangkok og en øy utenfor.

Må visst sjekke opp litt av hvert før vi reiser.

Vil ikke være hysterisk, men noen risikoreise vil jeg definitivt ikke risikere.

Skrevet

Uæææ, ikke Thailand! Jeg reiser jo dit i januar.

Dette var sør i landet, vi skal være rundt Bangkok og en øy utenfor.

Må visst sjekke opp litt av hvert før vi reiser.

Vil ikke være hysterisk, men noen risikoreise vil jeg definitivt ikke risikere.

Du kan trygt reise til Thailand, ihvertfall med tanke på terrorisme. Det er *langt* større sjanse for at du skal bli drept i trafikken!

Ha en flott tur!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du kan trygt reise til Thailand, ihvertfall med tanke på terrorisme. Det er *langt* større sjanse for at du skal bli drept i trafikken!

Ha en flott tur!

Med vennlig hilsen

Håper virkelig du har rett.

Jeg har kjempelyst til å reise, men tenker på familien og at jeg ikke vil gjøre noe som er for risikofylt.

Får følge utviklingen framover, men sannsynligvis har du helt rett. Mannen min påpekte også at dette skjedde nokså langt fra dit vi skal reise, og landet er stort -

Skrevet

Håper virkelig du har rett.

Jeg har kjempelyst til å reise, men tenker på familien og at jeg ikke vil gjøre noe som er for risikofylt.

Får følge utviklingen framover, men sannsynligvis har du helt rett. Mannen min påpekte også at dette skjedde nokså langt fra dit vi skal reise, og landet er stort -

Landet er stort, og det er vanligvis nede på grensen med Malaysia hvor problemene er.

Så lenge dere ikke finner på å leie motorsykkel, så er dere trygge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Landet er stort, og det er vanligvis nede på grensen med Malaysia hvor problemene er.

Så lenge dere ikke finner på å leie motorsykkel, så er dere trygge.

Med vennlig hilsen

he he, nei, vi blir nok ikke å se på motorsykkel, nei. :)

Vet du forresten om det er best å bruke Baht som valuta, eller om en bør ha både baht og dollar tilgjengelig?

Skrevet

he he, nei, vi blir nok ikke å se på motorsykkel, nei. :)

Vet du forresten om det er best å bruke Baht som valuta, eller om en bør ha både baht og dollar tilgjengelig?

Bath holder i massevis, og du tar dem ut på Visa/MasterCard i en (engelsk-språklig) minibank på flyplassen.

Thailand er veldig trygt, og man kan gå alene på kveldstid alle de stedene jeg har vært.

Bangkok er en veldig interessant by. Hvis dere skal dit, husk å ta en fergetur på elven.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Bath holder i massevis, og du tar dem ut på Visa/MasterCard i en (engelsk-språklig) minibank på flyplassen.

Thailand er veldig trygt, og man kan gå alene på kveldstid alle de stedene jeg har vært.

Bangkok er en veldig interessant by. Hvis dere skal dit, husk å ta en fergetur på elven.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for info :) Da får jeg bare fikse visa før vi drar ;)

Vi skal til Bangkok, ja, og så noen dager på øya Koh Samet.

Jeg reiser på jentetur med søsteren min, og med mann og barn hjemme bør det være trygt dit vi skal ;)

*gleder meg*

:)

Mvh

Skrevet

Tusen takk for info :) Da får jeg bare fikse visa før vi drar ;)

Vi skal til Bangkok, ja, og så noen dager på øya Koh Samet.

Jeg reiser på jentetur med søsteren min, og med mann og barn hjemme bør det være trygt dit vi skal ;)

*gleder meg*

:)

Mvh

OK - det er selvsagt mulig at Thailand ikke lenger er trygt når amber sun og søsteren inntar landet! ;-)

Men det er trygt når dere ikke er der! :D

===

Koh Samet er en nasjonalpark på østsiden av Thailand - mot grensen til Kambodia.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Å, nei. *hulk*

Huff, jeg fikk helt vondt i magen jeg nå.

Jeg har nemlig mange gamle venner i Narathiwat-provinsen, fra den gangen jeg var utvekslingsstudent der. Både buddister og muslimer. Håper det roer seg der ganske snart.

Skrevet

Å, nei. *hulk*

Huff, jeg fikk helt vondt i magen jeg nå.

Jeg har nemlig mange gamle venner i Narathiwat-provinsen, fra den gangen jeg var utvekslingsstudent der. Både buddister og muslimer. Håper det roer seg der ganske snart.

Det har dessverre vært slik en stund. Statsministeren bruker jo "harde metoder" og da utvikler ting seg ofte slik.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det har dessverre vært slik en stund. Statsministeren bruker jo "harde metoder" og da utvikler ting seg ofte slik.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg er klar over at dette har pågått en god stund allerede. Savner bare den "fredelige" tiden fra da jeg var der. Men allerede da var jo den muslimske delen av befolkningen veldig "synlige".

De muslimske "turistene" fra Malaysia var forøvrig et kapittel for seg. Hadde jeg ikke hatt gode muslimske thailandske venner kunne jeg svært lett fått et veldig dårlig inntrykk av muslimer som mennesker i det store og hele...

Skrevet

Ja, jeg er klar over at dette har pågått en god stund allerede. Savner bare den "fredelige" tiden fra da jeg var der. Men allerede da var jo den muslimske delen av befolkningen veldig "synlige".

De muslimske "turistene" fra Malaysia var forøvrig et kapittel for seg. Hadde jeg ikke hatt gode muslimske thailandske venner kunne jeg svært lett fått et veldig dårlig inntrykk av muslimer som mennesker i det store og hele...

Joda - hvordan ville du oppfattet nordmenn, basert på å observere norske turister i Spania? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda - hvordan ville du oppfattet nordmenn, basert på å observere norske turister i Spania? ;-)

Med vennlig hilsen

Ikke engang nordmenn i syden greier oppføre seg som så store drittsekker som de malaysiske mannfolka som kom over grensa for å gå på de thailandske horehusene...

Skrevet

Ikke engang nordmenn i syden greier oppføre seg som så store drittsekker som de malaysiske mannfolka som kom over grensa for å gå på de thailandske horehusene...

Da kan du jo basere dine observasjoner på norske pedofile som reiser ned dit.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da kan du jo basere dine observasjoner på norske pedofile som reiser ned dit.

Med vennlig hilsen

Så du tror virkelig at norske pedofile i hundretall på en og samme gang til enhver tid går rundt og oppfører seg som drittsekker offentlig i en by et eller annet sted? Det er ikke her snakk om en eller to, men en svært utstrakt "grensehandel" som faktisk "sysselsetter" 1/3 av befolkningen i den aktuelle byen. Det vi snakker om er systematisk utnytting av en annen folkegruppe i et annet land, mens de hjemme i sitt eget land framstår som "gudfryktige".

Og som jeg sier hadde jeg ikke samtidig hatt veldig gode muslimske, thailandske venner, kunne det vært lett få negativt syn på muslimer. Slik det nå var ble det malaysiske menn jeg fikk et negativt inntrykk av. Selv om det nok finnes mange bra folk av de også, opplevde jeg dessverre ingen av den kategorien... Men strømmen av den andre typen syntes utømmelig.

Skrevet

Så du tror virkelig at norske pedofile i hundretall på en og samme gang til enhver tid går rundt og oppfører seg som drittsekker offentlig i en by et eller annet sted? Det er ikke her snakk om en eller to, men en svært utstrakt "grensehandel" som faktisk "sysselsetter" 1/3 av befolkningen i den aktuelle byen. Det vi snakker om er systematisk utnytting av en annen folkegruppe i et annet land, mens de hjemme i sitt eget land framstår som "gudfryktige".

Og som jeg sier hadde jeg ikke samtidig hatt veldig gode muslimske, thailandske venner, kunne det vært lett få negativt syn på muslimer. Slik det nå var ble det malaysiske menn jeg fikk et negativt inntrykk av. Selv om det nok finnes mange bra folk av de også, opplevde jeg dessverre ingen av den kategorien... Men strømmen av den andre typen syntes utømmelig.

Du må ikke snakke negativt om andre (utenlandske) mennesker her på DOL, og spesielt ikke hvis de er muslimer.

Da kommer Sør og kritiserer deg for at du ikke heller tar opp problemene med nordmenn som oppfører seg minst like dårlig (eller amerikanere:-)

Og hvis du ikke umiddelbart er enig, så blir du beskyldt for å være en ansvarlig pådriver for rasisme og alt mulig annet som ondt er...he-he

Skrevet

Du må ikke snakke negativt om andre (utenlandske) mennesker her på DOL, og spesielt ikke hvis de er muslimer.

Da kommer Sør og kritiserer deg for at du ikke heller tar opp problemene med nordmenn som oppfører seg minst like dårlig (eller amerikanere:-)

Og hvis du ikke umiddelbart er enig, så blir du beskyldt for å være en ansvarlig pådriver for rasisme og alt mulig annet som ondt er...he-he

Ja, jeg vet. Har ørten år som doler bak meg, men blander meg sjelden opp i slike tråder nettopp pga all kveruleringen og svart-hvit-malingen(nei, svart og hvit må vi vel ikke nevne, det blir vel for rasistisk...). ;-) *ler*

Skrevet

Ja, jeg vet. Har ørten år som doler bak meg, men blander meg sjelden opp i slike tråder nettopp pga all kveruleringen og svart-hvit-malingen(nei, svart og hvit må vi vel ikke nevne, det blir vel for rasistisk...). ;-) *ler*

Har ledd mange ganger for meg selv rundt betrakningen om at alt er så sort/hvitt når det gjelder Sør - på så mange måter:-)

Og nå får vi snart skjenn for at vi diskuterer Sør og ikke sak...*glizer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...